Bukefalos 28 år!

Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker göra chokladblommor till en tårta till en väns avskedsmiddag i morgon. Det är bara 30 grader inne, vilket är något bättre än typ 40 förra veckan. Men det är ändå lite jobbigt för chokladen :o

Kommer ihåg något avsnitt av Great British Bakeoff när det var 35+ i tältet och de stackars deltagarna måste baka med choklad och dekorationer rann och bakelser och tårtor föll ihop när fyllningen blev till sås.
 
Fast mina bilar kommer inte alltid från min stad. Ibland staden jag befinner mig i eller någon annan inom VG regionen. Trodde att alla regioner hade en max tid man fick vänta. Som jag har 60 minuter. Men där ser man hur det kan skilja.
Nej bilarna befinner sig inte i min ort.
De har ett samarbete mellan ett gäng kommuner. Därav att en taxi kan komma långt bortifrån. Sedan är det skillnad mellan bråttomresor och vanlig sjukresa. TILL transplantation går det fort. Men är det inte akut - som en hemresa - så är det inte prio.

Inga tidsgarantier finns för sjukresor.
 
Fått besked att mina lungor är sämre på några olika sätt (more is always more eller vad det heter :down:) och något annat knas som grädde på moset. Skönt med en förklaring till varför jag mår som en påse nötter, men jag tycker verkligen det kunde räcka nu.

Tänker härmed oproportionerligt mycket på chokladglass.
 
På SVT lät det igår som att det i alla fall fick plats väldigt många i samma cell, nästan som borttrollade?.

"Allt trängre på fängelserna – ytterligare 800 intagna tvingas dela cell"​


Rubriken ändrades litegrann efter att en kollega hörde av sig.

Precis alla medier har tappat konceptet kring syftningsfel :banghead:
Bortsett från det så är det nog egentligen vad som hade krävts. Nu är det sommarlugnt men beläggningen är ändå över 100 procent. Vad månde bliva? :eek:
 
Är trött och svullen i ena benet. Värre än någonsin. Tror att det är värmen som gör att jag svullnar i det benet...
Var med till Pilsbo med Tinget ,och det skulle jag nog ha hoppat över...
Är lite less på vissa personer
Har anmält mig till resan i morgon med, till Salsta slott men den tänker jag nog ringa och avboka i morgon bitti. Är inte så intresserad av att se gamla slott och konst
 
Nej men när jag ändå är igång i värmen så skickade jag iväg en ansökan om mer timvikarejobb, kommer ha en hel del tid över i höst, plockat mogna tomater och kastat in dem i ugnen i en form tillsammans med rödlök och lite annat gott, står en blåbärspaj med i ugnen :p Ska strax laga mat men tittar på partiledardebatten på aftonbladet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 602
· Visningar
86 790
Kropp & Själ Jag satt vid datorn och lutade mig bakåt. Plötsligt blev jag jätteyr. Jag fick panik och rusade upp. Tänkte att jag behövde ta mig ut ur...
2
Svar
22
· Visningar
1 882
Senast: Wille
·
Mat Jag kan inte sluta fnissa... Öppnade nyss ett paket kex bara för att upptäcka att någon redan verkar ha tagit en tugga. Kexen säljs...
2
Svar
32
· Visningar
2 493
Senast: Ninnurur
·
Katthälsa Seven är jättehungrig jämt. Jag jobbade idag, hon fick frukost och sen blötmat när jag kom hem. Trots det skickade jag ner henne från...
Svar
4
· Visningar
315
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp