Bukefalos 28 år!

Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltsåååå! :love: Jag vet att jag är vuxen och "borde" ha bättre saker för mig än att spela hästspel, men jag har hittat ett hästspel som är så lovande! Än så länge finns det bara som demo då det är under utveckling, men det finns ändå en hel del att göra. Och det är knepigt! Man styr med både skänklar och tyglar, gör halvhalter, hästarna har olika temperament och beter sig därför olika, man kan bygga egna banor... OCH! Om man är riktigt modig så har man i gång "realistisk hoppning" och får hjälpa hästen att taxera, annars kommer man inte över några hinder. Så jag som inte har ridit på flera år nu får sitta och räkna galoppsprång inför hindren och försöka få rätt avstånd. Sååå kul! :love:

Mvh,
Känner mig som en ung hästtjej igen
 
Alltsåååå! :love: Jag vet att jag är vuxen och "borde" ha bättre saker för mig än att spela hästspel, men jag har hittat ett hästspel som är så lovande! Än så länge finns det bara som demo då det är under utveckling, men det finns ändå en hel del att göra. Och det är knepigt! Man styr med både skänklar och tyglar, gör halvhalter, hästarna har olika temperament och beter sig därför olika, man kan bygga egna banor... OCH! Om man är riktigt modig så har man i gång "realistisk hoppning" och får hjälpa hästen att taxera, annars kommer man inte över några hinder. Så jag som inte har ridit på flera år nu får sitta och räkna galoppsprång inför hindren och försöka få rätt avstånd. Sååå kul! :love:

Mvh,
Känner mig som en ung hästtjej igen
Omg, berätta mer! Vad är detta för spel?
 
Tuffar på längs E4:an, hemåt denna gång, varit på resande fot drygt 6 timmar redan :sleep:

Min…:o jag menar Suranne fyller visst år idag. Tyckte annars det var rimligt att detta väntade mig när jag kom hem, men hon kanske har andra planer just idag :cautious:

Visa bifogad fil 98765
Besvikelsen är enorm, men växterna verkar i alla fall ha överlevt 😅
B1FC2B7D-B114-43E4-AC4B-EF42C5B8950A.jpeg
 
Alltså ja och ja. Husserl i sig känns mycket märklig. Och fenomenologi i sig känns också rätt märkligt. Men de två blir liksom ännu märkligare ihop?
Det finns liksom grenar av fenomenologi som jag ändå har lättare att ta till mig.

Det var en inte oansenlig mängd fenomenologi på metodkursen också. Jag tror upplägget passar mig bättre i samband med tankar om socialpsykiatri än inför uppsatsskrivandet i allmänhet. Men det är lite på gränsen till vad min hjärna orkar med 😂
 
Det var en inte oansenlig mängd fenomenologi på metodkursen också. Jag tror upplägget passar mig bättre i samband med tankar om socialpsykiatri än inför uppsatsskrivandet i allmänhet. Men det är lite på gränsen till vad min hjärna orkar med 😂
Ugh, vad är det du ska med fenomenologin till inför uppsatsen?
Jag hade en tentafråga där jag skulle välja en (påhittad eller verklig) frågeställning (inför masteruppsats) och hur den skulle kunna hanteras genom fenomenologi som en del i metodkursen. Jäävlar vad jag ordbajsade om det :rofl:
 
Omg, berätta mer! Vad är detta för spel?
Tales of Rein Ravine, heter det. Ett indiespel under utveckling. Man kan spela det gratis eller betala en liten summa i månaden för att få tillgång till fler funktioner (tävling, alla fyra hästar, bygga egna banor i ridhuset...). Jag vet inte när man kan förvänta sig att fulla spelet kommer ut, men demon verkar få sig lite uppdateringar hela tiden. :) Och bara att få till tekniken med att styra och sedan taxera är hjärngympa, så man blir stolt när man lyckas. 😁 Åh, och så kan man växla mellan första och tredjeperson. Det är extra kul att räkna galoppsprång i första person. 😁
#notsponsored
 
Tittar på Rizzoli och Isles (har jag sagt att böckerna är SÅ mycket bättre???), försöker färglägga lite utan att tjura över att jag inte ens fucking SER bra nog för det där ( :cry: :cry: :cry: ) och ska nu äta ytterligare lite ruska salata efter Zeinas recept. Ingen bra matdag i dag, inser ju att det saknas protein i den där rätten + då att jag glömt några mål, men jag har varit, typ trött. Min vänstra arm värker som ett as också, ingen aning om vad jag gjort ens, men så gör det ibland- ett arm eller ett ben eller något värker en dag eller en kväll och så går det över och kommer tillbaka en annan gång.

Jag känner mig gammal och sliten!
 
Ugh, vad är det du ska med fenomenologin till inför uppsatsen?
Jag hade en tentafråga där jag skulle välja en (påhittad eller verklig) frågeställning (inför masteruppsats) och hur den skulle kunna hanteras genom fenomenologi som en del i metodkursen. Jäävlar vad jag ordbajsade om det :rofl:

Det tänkte jag hoppa över om jag kan ;) Vetenskapsfilosofi är inte riktigt min gren. Tentan i den kursen är iaf klar och godkänd 😅
 
Tales of Rein Ravine, heter det. Ett indiespel under utveckling. Man kan spela det gratis eller betala en liten summa i månaden för att få tillgång till fler funktioner (tävling, alla fyra hästar, bygga egna banor i ridhuset...). Jag vet inte när man kan förvänta sig att fulla spelet kommer ut, men demon verkar få sig lite uppdateringar hela tiden. :) Och bara att få till tekniken med att styra och sedan taxera är hjärngympa, så man blir stolt när man lyckas. 😁 Åh, och så kan man växla mellan första och tredjeperson. Det är extra kul att räkna galoppsprång i första person. 😁
#notsponsored
Det låter underbart ju 😍 Jag låter mig inte heller begränsas av min ålder om nåt är kul.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 591
· Visningar
86 141
Senast: Dimmoln
·
Kropp & Själ Jag satt vid datorn och lutade mig bakåt. Plötsligt blev jag jätteyr. Jag fick panik och rusade upp. Tänkte att jag behövde ta mig ut ur...
2
Svar
22
· Visningar
1 882
Senast: Wille
·
Mat Jag kan inte sluta fnissa... Öppnade nyss ett paket kex bara för att upptäcka att någon redan verkar ha tagit en tugga. Kexen säljs...
2
Svar
32
· Visningar
2 493
Senast: Ninnurur
·
Katthälsa Seven är jättehungrig jämt. Jag jobbade idag, hon fick frukost och sen blötmat när jag kom hem. Trots det skickade jag ner henne från...
Svar
4
· Visningar
314
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 10
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp