Störiga saker vi stör oss på, del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att min katt Luna har varit borta i två veckor.
Vi har en stor okastrerad hankatt som har dragit runt här ett tag. Min andra unga är full av sår och går nu på metacam, igen. Gammelkissen har än så länge klarat sig bra.

Stör mig som f*n på folk som inte kastrerar sina katter!
 
Bortrest exman vars djur jag ska ta hand om under tiden.

Saker och ting verkar skötta väldigt sådär lite ditåt, andra som också skulle hjälpa till verkar inte ha gjort det, nödvändigheter finns inte osv.

Varpå jag tänker på ett citat ur Mamma mu och Kråkan.
Jamen det är väl inte så noga. Inte? Noga är väl just precis vad det är!
:mad:
 
Mygg! Verkar vara ett rejält jävla myggår i år. Här hemma existerar knappt mygg annars men i år går det knappt att vistas ute utan att de går till attack?! :arghh:
Här också. Såg reklam för någon uppladdningsbar myggdödare som hette Buzz-nånting. Är den så bra som den verkar, tro?
 
Thermacell ska vara bra iaf. Tills man inte kan fylla på för att det är så förbannat dyrt med refill 🙈 Fick se den in action hos pappa för några år sen. Inte en mygga kring oss!
Ja, det var därför jag funderade på den där Buzz-grejen. Ingen refill utan bara ladda, skulle räcka 14 timmar.
 
La en beställning på låsolja och plastburk på clas ohlson, fick rekommendation just efter om en annan bättre burk på Biltema. Ibland skulle man verkligen vilja ha bil, det kommer ta en halv evighet att åka till Biltema och handla.
 
Upptäckte precis att regnet kommer imorrn. Det ska regna till och från typ hela veckan, med åska och hela köret. Helt underbart! Men... Myggkräken har gjort det svårt att hinna plantera allt som ska planteras då jag haft så lite tid i fönstret mellan värme och myggattack, så jag har en del jag helt enkelt inte hunnit med. Det är ett bombnedslag ute nu med krukor, tillbehör osv och snart kommer sambons pappa på besök så det får ju gärna se presentabelt ut då - det är första gången jag träffar honom liksom.

Jag behöver mer bra väder så jag hinner få ordning på allt! :arghh:
 
Myror.... det började förra året när jag var sjukskriven, innan dess hade vi aldrig myror!!! 🥲
1000044080.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
115 363
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
111 055
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
22 106
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
123 284
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp