Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså :D
Jag lyssnar på en podd och en av dem bara "vi ska nog köpa ett litet hus, som mellanställe". Den andra frågar vad ett litet hus är för henne och hon säger "typ 300-400 kvm"... ja, allt är relativt. Själv skulle jag kalla det gigantiskt :rofl:
 
Mera zoomande, mera galen Megara. Hon kutar med eld i baken, upp och ner på skrivbordet, slirar, trillar ner på andra sidan, surnar till och biter mig i foten, Gräver sig in bland hårddiskarna och lyckades knuffa undan lådan jag har ovanpå datorn så hon inte ska stänga av den - så den stängdes av. Åt på lite mer sladdar, en gaffel och välte papperskorgen över hela golvet så det låg skräp överallt, vilket syntes mycket väl på zoom. Men eftersom jag än en gång enbart har överdel så fick det vara så, ingen lust att visa nedre delar idag.

Nu har jag slutat zooma och vill gärna gosa lite. Så hon har gått iväg till soffan och somnat. :grin:
 
Mera zoomande, mera galen Megara. Hon kutar med eld i baken, upp och ner på skrivbordet, slirar, trillar ner på andra sidan, surnar till och biter mig i foten, Gräver sig in bland hårddiskarna och lyckades knuffa undan lådan jag har ovanpå datorn så hon inte ska stänga av den - så den stängdes av. Åt på lite mer sladdar, en gaffel och välte papperskorgen över hela golvet så det låg skräp överallt, vilket syntes mycket väl på zoom. Men eftersom jag än en gång enbart har överdel så fick det vara så, ingen lust att visa nedre delar idag.

Nu har jag slutat zooma och vill gärna gosa lite. Så hon har gått iväg till soffan och somnat. :grin:

Anses hon som en elev i klassen ännu? :D
 
Anses hon som en elev i klassen ännu? :D

Alla vet nu vem den bruna svansen tillhör. En av lärarna konstaterade att det iaf inte var en jättelik råtta. :D Men inte så proffsigt när det avbryts med jämna mellanrum en klagande röst, sluta nu Megara. Nej Megara inte in bland mina hårddiskar. NEEEJ stäng inte av datorn *datorn sätts på igen och det loggas in på zoom med förklaringen ja, katten stängde av datorn* Ät inte på min mikrofonkabel. Min mushand rör sig visserligen men det är inte en leksak man kan hoppa upp i luften och dimpa ner och ta tag och kaninsparka på. :meh:
 
Hmmm 🤔 Ska jag äta lagad mat idag eller inte? Det finns inga rester kvar i kylen att värma (maken jobbar hemifrån = alla rester är uppätna) så då måste jag laga något... eller slänga ihop en sallad? Ja! Så får det bli, om en stund :idea:

Idag är det fredag för min del och sen är det lördag, söndag, lördag, söndag, lördag, söndag, söndag :angel::D
 
Alltså :D
Jag lyssnar på en podd och en av dem bara "vi ska nog köpa ett litet hus, som mellanställe". Den andra frågar vad ett litet hus är för henne och hon säger "typ 300-400 kvm"... ja, allt är relativt. Själv skulle jag kalla det gigantiskt :rofl:

En stallkompis hade sin islandshäst på sommarbete/sommarstall vid ett slott här i Sörmland. Det kallade familjen som ägde det för sin sommarstuga.
Samma vidrigt bortskämda ungar tittade på henne som hon var helt tappad och sa med nedlåtande ton: "Jag trodde inte vuxna red ponny!" Hon är ca 155 lång. Så det är ju inte frågan om att hästen mår dåligt på ngt vis.
 
:love: Jag älskar min handledare, hon tycker att jag ska jobba på med mitt distrikt och titta på en längre tidsperiod istället och skickade en massa pepp i mejlet. Så nu känns det som om jag ändå har en plan igen, jag bara hoppas att arkivet som jag var på igår stänger trots att de ha lovat att hålla öppet. :nailbiting: Men jag var typ den första som hade kommit på flera veckor så det är inte så hög risk där direkt.
 
Varit ute på promenad och handlat åt kompis som är krasslig. Var skönt med sol och trevligt men oj vad det tjocknade överallt för mig. Den här pollenallergin måste verkligen kollas upp sen :down:

Nu har jag varit hemma där fönster varit stängda hela dagen och jodå... det börjar bli lättare att andas och kliar inte längre i svalget.

Nu blir det glass och kattgos innan jag ska städa lite. Har inte dammat i vardagsrummet på månader :nailbiting:
 
Idag på morgonmötet pratade chefen igen om att det inte kommer in lika mycket post som tidigare och nämnde åter igen att det "kan bli läge att se över bemanningen" om det är så att det fortsätter såhär :grin: Nu är en kollega föräldraledig över sommaren och vi har en vikarie då, men får de till hösten för sig att ge någon sparken så tja, jag är sist anställd... Nu brukar det visserligen alltid lösa sig med att folk flyttar till andra kontor istället, framförallt på hösten för då är det alltid några på några kontor som börjar plugga istället eller något. Meeen det känns som om det kunde vara bra att ha en reservplan för vad jag ska göra i framtiden... Funderar nu på vad det skulle kunna vara. Måste nog kolla upp allt kring en utbildning som ständigt återkommer i tankarna.
 
Idag syns det att påsktrafiken börjat,har inte sett så många bilar mellan Töreboda o Mariestad på typ 1mån.
Mycket folk o handlade på Willys, men lugnt o fint på bygghandeln.
Nu ska jag klura ut vad det ska bli för mat idag.
 
Har målat flera timmar, bytt om till en eklektisk outfit och powerwalkar nu i solen mot Konstnärsbaren för att stöd-dricka vin 🎨🥂

Stötte ihop med en tv-hallåa som bor i kvarteret och hen konstaterade att hade den mest positiva och färgglada viben i stan just nu. Vi bestämde oss för att ta ett glas ngn dag då vi bägge snart säkert ändå var arbetslösa 😅😅
 
Straffet med att vara snäll.
16.50 satt jag mig i bilen på parkeringen, klockan 17 ska en person plocka upp en arbetsdator till en kollega som är sjuk. Personen ringer precis innan 17 och säger typ "jag ska bara in på en affär först". Jag ber henne skynda sig, då jag redan sitter i min bil och ska åka 15 mil för att komma hem. Klockan är nu 1720 och ingen person har dykt upp.........
 
Hade glömt hur lång tid efter ett migränanfall hjärnan känns mos. Och då varade detta anfall bara några timmar. Lider med dom som har flera dagar i rad :(.

Sambon hällde upp torrfoder i hundens metallskål i samma rum som jag ligger i.....han insåg rätt fort på mitt ansiktsuttryck att det inte var så smart, aj... :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
4 766
Senast: Lilla
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
5 923
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Jag tänker köpa ytterligare en solcellsslinga till trädgården och började fundera på om det finns med utbytbara batterier, eller om hela...
Svar
0
· Visningar
155
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
636

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp