Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min sk chef har gjort fel igen på min lön. Hen lär jag inte få tag på nu, när det inte går att få tag på henne vanliga dar...
Löne service hänvisar till min chef...
Fick en stor panikattack, så jag fick ta några Atarax, sedan satte jag igång med att fixa i karen. Det brukar hjälpa mot ångest
Har lite planer för att fixa till pumparna i mitt 200 kar. När det har lugnat ner sig med renoveringen
Roade mig med att rita hur det ser ut nu i karet
20200408_181712.jpg
 
Mera zoomande, mera galen Megara. Hon kutar med eld i baken, upp och ner på skrivbordet, slirar, trillar ner på andra sidan, surnar till och biter mig i foten, Gräver sig in bland hårddiskarna och lyckades knuffa undan lådan jag har ovanpå datorn så hon inte ska stänga av den - så den stängdes av. Åt på lite mer sladdar, en gaffel och välte papperskorgen över hela golvet så det låg skräp överallt, vilket syntes mycket väl på zoom. Men eftersom jag än en gång enbart har överdel så fick det vara så, ingen lust att visa nedre delar idag.

Nu har jag slutat zooma och vill gärna gosa lite. Så hon har gått iväg till soffan och somnat. :grin:
Har du sett mitt pm?
 
Jag kom hem från långpromenaden för ett tag sedan och sitter och funderar lite. Vi hittade två avskurna rådjursben/klövar idag. En rejäl bit ifrån varandra också, några kilometer i alla fall, och båda färska. Det är ju Absolut inte säsong för rådjur just nu och känns himla trist om det är någon som går och skjuter av dem i smyg men jag vet inte riktigt om jag gitter lägga mig i och i så fall vem eller vilka jag bör fråga eller prata med. Hmm..
 
Sambon hade startat bilen innifrån huset idag. Tydligen drog den då in kostanken från åkern. Så när han kom till jobbet luktade han koskit. :wtf: 😂

Nu när kiropraktiken ligger på is så hjälper han till att tillverka och förpacka ett disinfektionsmedel som man använder mot Corona. Det är givetvis super-efterfrågan på det nu. Så maskinen har kört dygnet runt. De har också beställt en ny, större maskin. Idag dog maskinen och den nya är försenad.
Så himla tråkigt iom hur viktigt det är att produkten tillverkas och kommer iväg till de som behöver, tex inom vården. Hoppas de kan laga den och att den nya dyker upp snart!
 
Sambon hade startat bilen innifrån huset idag. Tydligen drog den då in kostanken från åkern. Så när han kom till jobbet luktade han koskit. :wtf: 😂

Nu när kiropraktiken ligger på is så hjälper han till att tillverka och förpacka ett disinfektionsmedel som man använder mot Corona. Det är givetvis super-efterfrågan på det nu. Så maskinen har kört dygnet runt. De har också beställt en ny, större maskin. Idag dog maskinen och den nya är försenad.
Så himla tråkigt iom hur viktigt det är att produkten tillverkas och kommer iväg till de som behöver, tex inom vården. Hoppas de kan laga den och att den nya dyker upp snart!

Skrattet åt koskitsbilen givetvis! Maskineriet håller jag tummarna för. :)
 
Vi har haft förseningar med våra containers pga Corona. Nu skulle äääntligen en komma idag. Givetvis försenat! Så vi får den imorgon. Tack och lov kommer den så att truckföraren som ska lasta av hinner vara där. Han slutar jobba runt lunch iom påsken. Så annars skulle vi få betala multum för att ställa containern någonstans tills på tis.
Och så fick jag tillbaks en skvätt skattepengar idag. Mkt värda nu! :banana:
 
Var hos min psykolog idag.
Vad hon klagar på att jag är för icke aggressiv.
:crazy:
Ok
Jag hatar att vara arg.
så ok får väl blir mer arg.
 
Tre jättejobbiga saker har jag insett nu när jag ligger nedbäddad I sängen. Jag har glömt ta ut barnvagnen ur bilen, jag har glömt sätta i bilbarnstolen i bilen och jag måste tanka påväg till jobbet. Vet ej hur jag ska orka allt detta i morgon bitti. 😑😑😑
 
Det var fler som skrattade, förutom mig.
Vi bor ju nu på landet. Men är båda från Stockholm och en del här skojar om att vi är fisförnäma stadsbor/borgarbrackor etc. Nu hade Stockholms-fjollan fått lite lantdoft tydligen. 😂

Jag är ju uppväxt på landet och van vid koskit meeen kan erkänna att det kändes lite sådär i förra huset där hyresvärdarna ju givetvis spred gödseln på åkrarna runtom och fläkten tog in gödsellukten i badrummet 🤣.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
4 761
Senast: Lilla
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
5 916
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Jag tänker köpa ytterligare en solcellsslinga till trädgården och började fundera på om det finns med utbytbara batterier, eller om hela...
Svar
0
· Visningar
155
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
611

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp