Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var på jobbet 7.30 för att starta upp ett gäng utbildningar idag (distans såklart). Som tur är har det varit en relativt lugn morgon för att ha så många utbildningsstarter, ofta väcks jag av telefonsamtal. Har lärt mig att man inte kan säga "hör av er på morgonen om ni behöver hjälp" till folk som arbetar inom bygg, vi har olika ideer om vad morgon är 😅
På min arbetsplats börjar de första sin arbetsdag 23.00 och de sista 13.30. Så morgon variera ganska mycket :D

Är så nöjd över att inte ha jobbmobil, är bara kontaktbar när jag jobbar :D
 
Helt sjukt tidigt. Jag får telefonsamtal den tiden ibland, annars har jag ett direktnummer som är blockat när jag har möten inplanerade så jag har lagt in möte 17.00 - 7.30 för att få lite ro. Men har dumt nog mitt mobilnummer i min signatur (måste genast ta bort det) och då ringer man igenom. Då kan det ringa folk 06.45 när jag precis slagit upp ögonen och bara "Jag hittar inte länken till min utbildning!" 🥱
Jag har en separat jobbtelefon, min privata har verkligen noll inblandning i mitt jobb. Mitt namn står ingenstans på en hemsida eller något, jag är ingen kontaktperson över huvud taget. Hade telefontid på jobbet och min privata ringer, jag svarar och det är ett jobbsamtal. Snacka om att ha gått bakvägen totalt. :cautious: :laugh:
 
Jag blir tokig på Excel! VARFÖR kommer det plötsligt upp olika serier i ett diagram? Det har det inte gjort innan och gör heller inte när jag gör om det gamla. Men när jag vill ha in det nya...jahaja...då kommer det (jag gör diagram om antal smittade i Covid-19). Blir tokig!
 
Fick precis applåder för mitt diplomatiska mail där jag röt ifrån mot en otrevlig kollega i går. :cautious:
Har ni inte någon typ av mail-etikett på ditt jobb? Hos oss är det absolut förbjudet att ha långa (arga) diskussioner i en mailtråd. Det är bättre att ta det direkt med personen, då arga mailtrådar sällan leder någonstans mer än dålig stämning på arbetsplatsen. De få gånger det startats diskussioner via mail har vår chef direkt gått in och avbrutit och hänvisat till att det är bättre att ta det direkt och att hen gärna är behjälplig om problem uppstår typ.
 
Jag har gått min promenad till och från Citygross. Hittade praktiskt nog vispgrädde till halva priset :D Har därefter hunnit boka in rensning av ventilationen.
Nu ska jag sätta igång tvättmaskinen, boka in tatuering, kolla på Vår tid är nu och äta lunch :)
I eftermiddag ska jag baka Peanut butter blondies :d
 
Har ni inte någon typ av mail-etikett på ditt jobb? Hos oss är det absolut förbjudet att ha långa (arga) diskussioner i en mailtråd. Det är bättre att ta det direkt med personen, då arga mailtrådar sällan leder någonstans mer än dålig stämning på arbetsplatsen. De få gånger det startats diskussioner via mail har vår chef direkt gått in och avbrutit och hänvisat till att det är bättre att ta det direkt och att hen gärna är behjälplig om problem uppstår typ.
Nej, har inget sånt alls. Det är rätt ofta hela skolan dras in i långa arga mailtrådar. Oftast är det studenterna som drar igång dem och så dras hela skolan med, nu har det varit två bland personalen på kort tid. Känns sådär. 🙄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Varför kan inte människor gå i ide, när högt utvecklade djur som björnar, kan? Någon läkare/biolog som kan förklara? Visst vore det...
Svar
14
· Visningar
683
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Jag har ett fritidshus där jag i nuläget har pelargoner. På sommaren står de ute eller i fönstren, på vintern står de i ett fönster utan...
Svar
13
· Visningar
579
Senast: Luff
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
309
Senast: Törnrosa
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 632
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp