Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har rätt varmt här nu med 28 grader. Hunden ligger på kyldyna och jag har fläkt på. Sambon åkte mot DK i shorts och kortärmad piké. Det är 17 grader där han är nu. Han blev så frusen efter en matpaus att han nu har på stolsvärme i bilen. 😂
 
Har precis haft mitt första digitala vårdcentralsbesök. Oj så smidigt det var! Har fått starka kortisonkrämer mot utslagen och atarax mot klådan. Jag funderar dock att hoppa över ataraxen som verkar ha lite trista biverkningar. Hellre småpanik och sömnlöshet av infernalisk klåda än plötsligt hjärtstopp.
 
Har kokat blåbärssylt/marmelad, eller vad det nu blev av den :D . Jag brukar använda den till vilket som.

Nu står korv stroganoff-ish (någon typ av "tomatig" korvgryta i alla fall) på plattan och puttrar.

Jag skriver på uppföljaren, och njuter av från-och-till-vädret som ger ömsom ljus och uppehåll och ömsom kolmörker (a la tända lampor :nailbiting: !), regn och åskmuller. Tvätten blev blöt, men "so what". Den lär nog bli torr igen så småningom!
 
Har kokat blåbärssylt/marmelad, eller vad det nu blev av den :D . Jag brukar använda den till vilket som.

Nu står korv stroganoff-ish (någon typ av "tomatig" korvgryta i alla fall) på plattan och puttrar.

Jag skriver på uppföljaren, och njuter av från-och-till-vädret som ger ömsom ljus och uppehåll och ömsom kolmörker (a la tända lampor :nailbiting: !), regn och åskmuller. Tvätten blev blöt, men "so what". Den lär nog bli torr igen så småningom!
Vad skriver du för böcker? Missat det totalt!
 
Har precis haft mitt första digitala vårdcentralsbesök. Oj så smidigt det var! Har fått starka kortisonkrämer mot utslagen och atarax mot klådan. Jag funderar dock att hoppa över ataraxen som verkar ha lite trista biverkningar. Hellre småpanik och sömnlöshet av infernalisk klåda än plötsligt hjärtstopp.

Är du i riskgrupp på något vis? Jag har aldrig tagit Atarax men det är en standardtablett för intagna som har behov av det. Hittills har ingen dött :)
 
Har precis haft mitt första digitala vårdcentralsbesök. Oj så smidigt det var! Har fått starka kortisonkrämer mot utslagen och atarax mot klådan. Jag funderar dock att hoppa över ataraxen som verkar ha lite trista biverkningar. Hellre småpanik och sömnlöshet av infernalisk klåda än plötsligt hjärtstopp.

Med tanke på att risken för hjärtstopp bör vara extremt minimal om du är hjärtfrisk och inte tar några andra mediciner så låter det som ett mindre väl övervägt val.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så less på den sida som kommer upp när jag startar hemmadatorn. Denna sida kom upp vid datorbyte. Alla dessa rutor som kommer om...
Svar
3
· Visningar
249
Senast: Shaggy
·
Mat Precis som det står i rubriken undrar jag vad ni ska äta till middag idag. Tänker att de kanske kan bli en tråd för lite inspiration...
Svar
4
· Visningar
361
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Känner att det var svårt att hitta en bra rubrik. Men är ni nöjda med er vardag? Jag känner mig missnöjd, men vet inte vad jag skulle...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
2 974
Senast: Inte_Ung
·
Svar
957
· Visningar
51 261
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp