Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis haft mitt första digitala vårdcentralsbesök. Oj så smidigt det var! Har fått starka kortisonkrämer mot utslagen och atarax mot klådan. Jag funderar dock att hoppa över ataraxen som verkar ha lite trista biverkningar. Hellre småpanik och sömnlöshet av infernalisk klåda än plötsligt hjärtstopp.
Alltså jag ska väl inget skriva...Eftersom jag är lite hypokondriskt lagd och i samband med min sjukskrivning pga ångest utlöst av stress fick jag atarax. Men eftersom jag sen jag fick ångest haft extrem rädsla för hjärtstopp så ligger fortfarande asken orörd ett år senare. Dock ska jag även tillägga att jag har ätit dem när jag var 12 pga björkpollenallergi när det var extrema mängder och jag fick inte en enda biverkning alls! Shettisen jag växte upp med fick också det utskrivet av samma anledning i samma veva :D. Är du i grunden hjärtfrisk så är ju risken så liten, större risk att du dör i en bilolycka el. Dylikt. Ta den om du behöver den ist för att plågas 🥰.
 
Imorgon ska vavvan på återbesök för sitt opererade knä :love: Knasigt att det redan gått två veckor. Första dagen var hon så borta i skallen att hon kissade ner sig tre gånger och jag kände mig vidrig som utsatt henne för op, men efter två-tre dagar har det rullat på fantastiskt bra!
 
Som du får kroppsarbeta och skippa ibland frukost - ibland lunch, oftast båda - så måste "mamman" komma med tips här :angel: för jag tycker inte om att läsa hur du "misshandlar" din kropp och ditt övriga mående (det vet du :heart).

Köp på dig resorb sport och några näringsdrycker. Båda sakerna kan du suga i dig i farten även när du jobbar. Bara för att hålla dig från uttorkning, saltbrist och blodtrycksfall tills du har tid att sitta ner och äta något vettigt :up:
Ta hand om dig!! :heart
Tack mamma Scata :D
Nu var det här inget jag visste skulle hända iofs, men lite resorb kan man ju ha redo på jobbet i fall att :up:

Visste inte att det skulle hända förresten, hade på känn att ingen student hade läst mailet ordentligt och faktiskt slängt de grejer de inte ville ha nu när vi renoverar några ateljéer. :cautious:
 
Vi har rätt varmt här nu med 28 grader. Hunden ligger på kyldyna och jag har fläkt på. Sambon åkte mot DK i shorts och kortärmad piké. Det är 17 grader där han är nu. Han blev så frusen efter en matpaus att han nu har på stolsvärme i bilen. 😂
Jag hållet med han de är svinkallt idag. Men han hade inte behövt åkta till Danmark för att frysa . Bara till Skåne/helsingborg så . Vi har inte haft de jättevarmt idag
 
Hatar fång. Vidrig sjukdom.
Nej hästen har inte gått på gräs.
Är i bra hull. Går 5-6 dagar/vecka ca 1 timme/gång
Är social och populär både bland sin flock och hos oss tvåbenta.
Verkar svara bra på smärtlindringen. Stor skillnad nu från på dagen. Om någon dag tar jag av skorna. Får ta någon dag i sänder och hålla tummarna att det går åt rätt håll hela tiden :heart
 
Hatar fång. Vidrig sjukdom.
Nej hästen har inte gått på gräs.
Är i bra hull. Går 5-6 dagar/vecka ca 1 timme/gång
Är social och populär både bland sin flock och hos oss tvåbenta.
Verkar svara bra på smärtlindringen. Stor skillnad nu från på dagen. Om någon dag tar jag av skorna. Får ta någon dag i sänder och hålla tummarna att det går åt rätt håll hela tiden :heart
Har mer eller mindre alltid fångest, men mest på sommaren. Fruktansvärd sjukdom. Hoppas hästen blir bra!
 
Hatar fång. Vidrig sjukdom.
Nej hästen har inte gått på gräs.
Är i bra hull. Går 5-6 dagar/vecka ca 1 timme/gång
Är social och populär både bland sin flock och hos oss tvåbenta.
Verkar svara bra på smärtlindringen. Stor skillnad nu från på dagen. Om någon dag tar jag av skorna. Får ta någon dag i sänder och hålla tummarna att det går åt rätt håll hela tiden :heart
Fång är vidrigt. Haft min beskärda den av dem tillsammans med min f.d älskade ponny som inte finns mer. Man har ständigt fångest :banghead:

Hoppas på godbättring för din häst 💕
 
Chefen(även en bra vän)skrämde mig precis . Frågar om jag är vaken självklart var jag de . Men hörde inte ett ljud sen . Ringer upp han , ja jag får åka upp och hjälpa till med branden någonstans i Sverige imorgon. Så sjuka inte dig imorgon
 
Fick låna ett linne av killen jag träffade när vi vandrade i helgen. Det var perfekt! Det var lagom långt och hade så breda "axelband" att ryggsäcken inte skavde alls. Det var bekvämt och i funktionstyg som gjorde att det andades bra. Hade gärna haft eget sådant!

Därför sitter jag nu och kollar på nätet efter linnen på herravdelningar i olika klädaffärer... men alltså... det finns ju ingenting?! På tex XXL har de 70någonting linnen på damavdelningen, FYRA totalt till herr. Samma mönster överallt. Det är mångdubbelt fler linnen på damavdelning än på herravdelning, och inte ett enda linne på damavdelningarna lever upp till mina krav på hur mycket hud det ska täcka och hur långt det ska vara, så de går bort allihop. Alltså, det är ju inte direkt ovanligt att män tränar, så hur kan det vara så jäkla omöjligt att hitta bra och varierande träningskläder? :confused:

Snart kommer det väl sluta med att jag syr något eget...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så less på den sida som kommer upp när jag startar hemmadatorn. Denna sida kom upp vid datorbyte. Alla dessa rutor som kommer om...
Svar
3
· Visningar
258
Senast: Shaggy
·
Mat Precis som det står i rubriken undrar jag vad ni ska äta till middag idag. Tänker att de kanske kan bli en tråd för lite inspiration...
Svar
4
· Visningar
367
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Känner att det var svårt att hitta en bra rubrik. Men är ni nöjda med er vardag? Jag känner mig missnöjd, men vet inte vad jag skulle...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
2 994
Senast: Inte_Ung
·
Svar
1 090
· Visningar
58 862

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp