Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lugnt på jobbet än så länge. Är trött och stressad över midsommar, trots att det enda jag ska göra är att hänga med katten och sen vandra med kompis.
Tror jag egentligen är stressad över att det himla mögelkittet jag beställt aldrig kommer, jag vill ju ta hem katten, jag saknar ihjäl mig. :cry:
Samt att om det är mögel måste jag ringa in någon som kan byta silikonfogen innan jag kan ta hem katten.
Plus att jag har semester snart och jag vet knappt upp eller ner eller vad jag vill göra och jag måste kanske försöka se till att flytta alla mina saker från mamma hem till mig under semestern. Kan jag inte göra det under semestern måste jag vänta till slutet av september för det finns inte en suck att jag kan ta ledigt i sommar (eftersom jag är den enda på plats här i sommar) och i början av september är det hysteriskt med skolstart.
Plus en massa andra grejer jag oroar mig för nu.

Känns som det är lite för många saker just nu :arghh:
 
Skämt åsido så har det blixtrat både framför, över, och i backspeglarna hela vägen från Ånge i natt, inte så våldsamt mycket men -konstant-. Var lite svettigt när voltmetern började slå ner mot 10k :laugh: det mullrar igen så har inga förhoppningar om att det ska gå smärtfritt hem heller :laugh: efter en halvtimmeslång episod där jag ville slåss är jag nu rätt munter, tack vare total uppgivenhet och kapitulation :)
 
Uppe men de gick trögt, sov dåligt inatt pga av värk i benen och åskskrället. Min sambo är så fascinerad av åskan så han springer ju fram och tillbaka i lägenheten för att fotografera 😴
 
Ska strax åka iväg på en loppis/bibliotek/byggvaruaffär/mataffär-runda.... :) Loppisen är ett kanske. Jag har varit där SÅ många gånger nu, och inte gått in. Men jag tänker att jag om jag anländer vid öppning kl 10 på en tisdag, så kanske det inte har hunnit komma så mycket folk.... Vi får se. Är det trångt går jag absolut inte in!
 
Jag började morgonen med 17,5 km paddling och kan säga att två knäckemackor och en kopp kaffe var för lite bränsle. Sista kilometern så vibrerade benen av trötthet :laugh: och jag satsade allt för att hålla full fart intill stranden, som är en 10 meter lång remsa. Ingen mening med att ha energi kvar när passet är slut, tänkte jag.

Men nej då, för där låg en svan på stranden och mitt i passagen tio meter ut från land så låg dennes respektive och vaktade och fräste åt mig. Jag har sjukt stor respekt för svanar! Det var alltså bara att vända och paddla tillbaka 100 meter för att gå upp på ett annat ställe - vilket givetvis innebar att jag var tvungen att bära ett kajaken 100 meter extra hem.
 
Räknade ut ny lön efter skatt och det slog mig hur låg skatt vi betalar i Stockholm. Hallå?! Kan man få betala mer eller?! Slog mig också hur mycket vi betalar till Svenska Kyrkan. Men men, jag är inte kristen men jag gillar att bevara gamla byggnader. De är fina och betyder mycket för många, plus att de gör en massa bra arbeten så det får väl gärna ticka på från min lön.
 
Räknade ut ny lön efter skatt och det slog mig hur låg skatt vi betalar i Stockholm. Hallå?! Kan man få betala mer eller?! Slog mig också hur mycket vi betalar till Svenska Kyrkan. Men men, jag är inte kristen men jag gillar att bevara gamla byggnader. De är fina och betyder mycket för många, plus att de gör en massa bra arbeten så det får väl gärna ticka på från min lön.
Kyrkan får faktiskt ersättning från staten för att underhålla de gamla kyrkorna. Så den delen är faktiskt jag också med och betalar även om jag inte är medlem.
 
Effektiv morgon. Två effektiva dagar egentligen..., med tanke på att det är semester. Jag började ledigheten med att beta av to-do-listan som jag sparat för att ta tag i när det fanns tid över.

Förberedelser inför flytt med alla kontakter och byten som måste göras där (bara elen innebar två mail och tre samtal för att fixa), betalning av en del föreningsfaktur som blivit liggande, midsommarfix, och en del fix som behövde göras inför kommande vecka då jag ska in på sjukhus. För att vara dag två på semestern så är tempot ganska högt och häckandet framför en skärm känns misstänkt likt arbetstid. :sleep::meh:

Brunett-kissen inledde morgonen med en dödsföraktande saltomotal i köket för att få tag på en fluga som förirrat sig in. Saltomotalen slutade rakt ned i tre-liters-vattenskålen, så blöt kisse och vattendränkt köksgolv innebar iaf en välbehövlig morgonstädning!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så less på den sida som kommer upp när jag startar hemmadatorn. Denna sida kom upp vid datorbyte. Alla dessa rutor som kommer om...
Svar
3
· Visningar
245
Senast: Shaggy
·
Mat Precis som det står i rubriken undrar jag vad ni ska äta till middag idag. Tänker att de kanske kan bli en tråd för lite inspiration...
Svar
4
· Visningar
361
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Känner att det var svårt att hitta en bra rubrik. Men är ni nöjda med er vardag? Jag känner mig missnöjd, men vet inte vad jag skulle...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
2 967
Senast: Inte_Ung
·
Svar
895
· Visningar
47 389
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundhantering
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp