Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker det är skillnad på idrott och sport. Sport måste inte vara fysisk. :D
Visst, man kan tänka sig att spela tv spel professionellt inte är jobbigt fysiskt men faktum är att i Sportaccord finns två av fem sporttyper som passar in på e-sport (koordination och intellekt).
Enligt Sportaccord är ju till exempel inte MMA en sport. Däremot är motorsport en sport, och där ser jag inga skillnader från e-sporten direkt.

Det går att stötas och blötas i evigheter, men det jag mest är sur över är att riksidrottsförbundet redan för 1-2 år sedan svarade ja när The International frågade om e-sport ses som en sport (för att spelarna skulle kunna söka ett speciellt visum här i sverige). Men nu en månad innan turneringen backar och säger att det inte är en sport. Vilket förstör hela turneringen.

Hoppas att Yatzy blir klassat som en sport. Vinner nämligen alltid så vore kul att krossa i VM i yatzy
 
kokar pytt-i-soppa.
Min variant på pyttipanna. Grannen brukar göra pyttipaj. :D

Hittade köttfärs frysen, skalade potatis och morötter och hackade en lök. sedan räfsade jag ihop diverse ätbart och kryddigt ur trädgården. Fyllde på med lite röda linser för matighet.
Få se vad det smakar :rofl:
 
kokar pytt-i-soppa.
Min variant på pyttipanna. Grannen brukar göra pyttipaj. :D

Hittade köttfärs frysen, skalade potatis och morötter och hackade en lök. sedan räfsade jag ihop diverse ätbart och kryddigt ur trädgården. Fyllde på med lite röda linser för matighet.
Få se vad det smakar :rofl:

Nice! Då brukar jag göra pytt-på-tallrik. Alltså ingen genomtänkt rätt alls utan bara en blandning av rester :D
 
Tagit tag i en sak som gett mig enorm ångest några veckor nu. Ångesten är inte borta, men ett steg på vägen är iaf taget. Känns så skönt!
Jag måste sluta katastroftänka och inse att världen inte går under för att jag misslyckas med en sak, det brukar ju gå att fixa till. Speciellt då jag faktiskt har bra vänner och bekanta omkring mig.
 
Sitter och tittar på den långa listan jag ska göra idag, istället för att göra det och pricka av punkt för punkt. Räknade flyttlådorna som ska ut på FB och kom fram till att det var 80 st (plus de fem så ska ner i källaren om jag behöver en låda eller två) :nailbiting:. Trodde det var 65 lådor så någonstans har jag räknat fel. Rejäla vita Alfa moving lådor som tar mycket plats.

Grubblar också över hur jag ska få på Frontline spot-on på en katt som blir vansinnig över att jag försöker hålla fast henne öht. Tänker nog vänta tills hon sover och sedan smyga, en spot i taget.
 
Hästarna fick ok-stämpel i rumpan 🥰 Var inte speciellt orolig men ändå någon som ska gå och kika på precis allt som gäller dem klart de blir lite nervöst 😅 Hen kommer tillbaka i Oktober men då för att chippa Bebis ❤️

Nu lite kaffe och kanske läsa några sidor i snö & aska. Undra vad jag ska läsa när jag tagit mig igenom hela Outlander :o Hade tänkt de skulle räcka hela sommaren 🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så less på den sida som kommer upp när jag startar hemmadatorn. Denna sida kom upp vid datorbyte. Alla dessa rutor som kommer om...
Svar
3
· Visningar
249
Senast: Shaggy
·
Mat Precis som det står i rubriken undrar jag vad ni ska äta till middag idag. Tänker att de kanske kan bli en tråd för lite inspiration...
Svar
4
· Visningar
361
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Känner att det var svårt att hitta en bra rubrik. Men är ni nöjda med er vardag? Jag känner mig missnöjd, men vet inte vad jag skulle...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
2 974
Senast: Inte_Ung
·
Svar
1 008
· Visningar
52 851
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp