Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade till iaf 😂 Även om de kändes som jag kunde sova ett par timmar till, men mamma ringde så bara kliva upp 😴 Idag kontroll av tävlinghästarna och deras hemmiljö så ska bara peta i mig lite frukost innan de är dags för stallet. Får se om jag kör Trulen idag eller imorgon 🤔 Svårt avvägning helst behöver han vila en dag till 😴 Men imorgon ska vi köra sto och föl på morgonen till semin stationen.
 
Eh, den här var ny. Försöker ringa folktandvården, brukar inte direkt vara problem, men nu säger en röst "Du har ringt nummer bla bla bla." Sen är det tyst en stund, man väntar på att det ska dra igång signaler eller hänvisas till annan tidpunkt, men nej istället så sägs det: "Tack och välkommen åter"????
 
Vaknar till med maté-te i stillsam ro. Gårkvällens långsittning med bladat intag av rödvin till hotpotmiddag som följdes av cider till pannkakor, kahlua och baileys - tja, det straffar sig något idag. Trevligt och glatt var det iaf! :p:love:

Bukesurfar och lyssnar på en intervju med Debbie Hayton, en så övertänkt och intelligent person!

Har lite jobb i eftermiddag och ska träffa en kollega på fika, men i övrigt ser jag fram emot en lugn och behaglig dag.
 
Startat en maskin tvätt, ska tvätta täckena och stuva undan inför hösten. Bytt sängkläder och vattnat blommorna. Nu ska jag ut med återvinningen till soptunnorna och sedan får jag ge mig på att städa toaletten. Vill mest bara ligga på soffan 🙃
 
Jag är en sån som inte tycker att det är en sport 🙈
Jag tycker det är skillnad på idrott och sport. Sport måste inte vara fysisk. :D
Visst, man kan tänka sig att spela tv spel professionellt inte är jobbigt fysiskt men faktum är att i Sportaccord finns två av fem sporttyper som passar in på e-sport (koordination och intellekt).
Enligt Sportaccord är ju till exempel inte MMA en sport. Däremot är motorsport en sport, och där ser jag inga skillnader från e-sporten direkt.

Det går att stötas och blötas i evigheter, men det jag mest är sur över är att riksidrottsförbundet redan för 1-2 år sedan svarade ja när The International frågade om e-sport ses som en sport (för att spelarna skulle kunna söka ett speciellt visum här i sverige). Men nu en månad innan turneringen backar och säger att det inte är en sport. Vilket förstör hela turneringen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så less på den sida som kommer upp när jag startar hemmadatorn. Denna sida kom upp vid datorbyte. Alla dessa rutor som kommer om...
Svar
3
· Visningar
238
Senast: Shaggy
·
Mat Precis som det står i rubriken undrar jag vad ni ska äta till middag idag. Tänker att de kanske kan bli en tråd för lite inspiration...
Svar
4
· Visningar
357
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Känner att det var svårt att hitta en bra rubrik. Men är ni nöjda med er vardag? Jag känner mig missnöjd, men vet inte vad jag skulle...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
2 956
Senast: Inte_Ung
·
Svar
791
· Visningar
41 868
Senast: Avalbane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp