Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låg och funderade på om jag inte skulle ta och göra en bilvårds tråd. Ni skickar bilder , ställer frågor så kan jag försöka svara så gott de går när jag har tid till de.

Och nej ni behöver inte skämmas jag har sett allt I bilar allt ifrån små fläckar i säten till att sanera efter en kvinna som har fött i en bil
 
Lite smått ledbruten och alldeles slut efter att ha snickrat ihop den mest komplicerade Ikea-möbel jag nånsin byggt. Belönar mig med en glass :d Är det någon som någonsin funderat på att köpa en Hemnes dagbädd från Ikea och, likt den obotligt naiva optimisten här, tänkt "äh, det tar nog inte mer än en timme" så kan jag meddela er att det är fel. Jättefel. Det är ett rent under att jag och sambon fortfarande är sambos efter detta. Men fint blev det! :up:
 
Nyduschad och nybäddad. Fläkten på.
(Ändå för varmt!)

Fick ryck och TRÄNADE när jag kom hem efter stallet? Är typ arg, tydligen blir man inte jättestark av att inte lyfta en endaste liten hantel på ett år. Who could have known? :angel:

Men! Tack vare ridningen har jag hittat bålen, på riktigt! Nu jävlar :D

Men först sova. Och kanske fundera på när det passar att göra annan typ av bål.. :d
 
Ikväll var det så äcklig och fuktig luft och varmt som fn fortfarande vid 20 när jag red, det är fasen för mycket, skitvärme när det är såhär 🥴. Vi tog en kort ridtur på 25 min I skritt och en liten galopp och det räckte för min tischa skulle förvandlas till wettextrasa eftersom jag är ordentlig nog att rida med rejäl säkerhetsväst 🙃. Annars himla fint I kvällssolen från hästryggen som senare lyste som ett rött klot 😍. Sen blev det ett kvällsdopp 😍. Hade sjön för oss själva en kort stund innan fler kom vid 22.30, då åkte vi bort till Ica som har sommaröppet till 23 så nu har vi ätit nattamat och ska sova :) .
 
Gick och la mig redan vid halv tio och läste, kan jag sova? Svaret är nej.
Legat och snurrat och vänt mig hundra gånger så gav upp. Har dessutom ont i örat igen :nailbiting: :cry: Har inte tid för sånt .. Funderar på om jag är stressad över helgen fast omedvetet så att säga. Gillar ju inte att vara hemifrån 🥴
 
Absolut.

Farbrorn som körde på mig var 89. Hävdade bestämt att det var jag som körde på honom. Nej, han skulle svänga ut i trafiken efter att ha varit parkerad vid sidan av gatan. Men hur förklarar man det för en äldre herre? :crazy: Nåja, det är upp till försäkringsbolagen att lösa sinsemellan.
Är nog ungefär vid den åldern, ev lite senare, som min pappa började köra dumt. Det var en kamp att få honom att sluta köra, han blev lika sur varje gång som mamma var tvungen att säga till att hon skulle köra :crazy: numera är han åtminstone så dålig att han inte riktigt förstår tillräckligt.

Har dock personligen ibland mardrömmar om honom och att han tar för sig friheter som att köra, inte trevligt och påverkar tyvärr mina känslor och attityd inför honom :(
 
Lite smått ledbruten och alldeles slut efter att ha snickrat ihop den mest komplicerade Ikea-möbel jag nånsin byggt. Belönar mig med en glass :d Är det någon som någonsin funderat på att köpa en Hemnes dagbädd från Ikea och, likt den obotligt naiva optimisten här, tänkt "äh, det tar nog inte mer än en timme" så kan jag meddela er att det är fel. Jättefel. Det är ett rent under att jag och sambon fortfarande är sambos efter detta. Men fint blev det! :up:
Köpte en sån till ungen för många år sen
5 gånger fick vi göra om
Ena jäkla kantlisten blev ju fel hela tiden hahah
 
Se vad försäkringsbolaget säger först.

Annars så kör du till en jävligt duktig bilrecondare i närheten, Där är en del repor man kan trolla bort om inte alla. Där är en del färg med

Allt löser sig ska du se :)
Försäkringsbolaget ersätter, det har dom redan meddelat. Men det är inte bara skrap, det är rejält bucklat också. Svårt att få på bild. Jag har skickat foton till verkstan, väntar på att dom ska höra av sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
957
· Visningar
51 245
Senast: tanten
·
IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
373
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 421
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Sojasås + katter
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp