Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lägger mig och vilar efter att nyss ha gått upp. Antingen har jag fått ett skov pga magsjukan eller så har den återvänt efter medicinen igår :meh: .
 
Åkte till verkstan med bilen igen. Verkstadskillen ville titta på bilen igen när det hade gått en vecka. Jag tycker att kylvätskenivån hade minskat. När jag kör in på gårdsplanen står min chef där. Det är min lediga dag så jag behöver inte ha dåligt samvete för att jag gör något när jag är sjukskriven. Jag var sjukskriven tills igår.
Han sa att min kollega fortfarande är sjukskriven och att det är jättekris på jobbet. "Men du behöver väl få vara ledig på din dag också"...
Ett företag inne i stan hade upphört precis sa han eftersom de inte fick tillräckligt med personal. Chefen försöker ta in det företagets personal sa han.
 
Juli är en sådan där kul månad här i Aus med skatteåterbäring osv men i år trillar det minsann in extra lite här och där verkar det som.... imorrn blir det service för ena bilen och sedan nya däck om 1-2 veckor, känns som tråkiga pengar att lägga ut men med pengar man inte räknat med så är det ok antar jag...

Det kommer förmodligen räcka även för sambo och mig att åka på 2v semester till Bali om ett par månader och bo i egen "villa med pool" osv...
Kul kul!
 
Började putsa ett fönster i mitt sovrum och det kom en geting. I vintras tog jag bort flera getingbon på terassen men de har byggt nya bon. Försökte hålla mig stilla och lugn men den kände sig tydligen hotad ändå och stack mig i handen! Tog en antihistamintablett och hoppas att svullanden inte blir för stor. Kan inte gärna sjukskriva mig igen men om handen är obrukbar så kan jag inte köra bil.
 
Började putsa ett fönster i mitt sovrum och det kom en geting. I vintras tog jag bort flera getingbon på terassen men de har byggt nya bon. Försökte hålla mig stlla och lugn men den kände sig tydligen hotad ändå och stack mig i handen! Tog en antihistamintablett och hoppas att svullanden inte blir för stor. Kan inte gärna sjukskriva mig igen men om handen är obrukbar så jan jag inte köra bil.
Har du typ Treo hemma? Någon värktablett med brus. Det brukar lindra att ta en droppe vatten på tabletten och låta den ligga och bubbla på stinget.
 
Snart lämnar vi Amsterdam för den här gången. Kort men trevlig semester. Imorgon är det jobb igen.
Det bästa med resan tror jag:
IMG_20190710_172937_173.jpg
 
Eftersom det var en del svartmögel i fönstret i skarven utåt sprutade jag antimögel med klor. Det gav fina ljusa fläckar på min tröja.
 
Anmälde mig just till ett lokalt cykellopp den 4e aug :). Kände att jag kommer bli deprimerad annars nu när min klassiker blev förstörd:(. Hade tänkt cykla detta ändå, men nu behövs verkligen en sporre:). Nu får jag ta o börja träna igen!
 
Är fortfarande helt såld och glad över min nya frisyr, var hos min frisör för första gången på 5 år igår och kapade typ 25 cm och friskade upp med kalla, ljusa slingor (har förut färgat håret mörkt i 18 år men nu låtit min naturliga, blond/ask/grå färg växa ut).

Folk har varit så otroligt fina med komplimanger så det är verkligen inte bara jag som är partiskt asnöjd :D ! Min frisör är bäst :love:!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 326
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 154
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 225
Senast: Enya
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 754
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp