Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förkyld och hostig, med svag feber. Sitter med en kopp te preppad med honung och försöker se doku:n om Flat Earthers på Netflix men blir bara irriterad. Cheez, sekter är skrämmande.

Tjockiskisse var framme förut och satt i knät med nu har hon retirerat in i sin grotta i klätterträdet.

Ska göra med te och lägga mig en stund.
 
Försöker styra upp en tillvaro som hjälper mig att hålla mig över ytan när allt rasar. En sak jag precis tog tag i var att höra av mig till ägaren till medryttarhästen jag haft, har dragit mig för att försöka komma igång igen med tanke på att jag kommer behöva hjälp när jag är så nedgången. Tex. med att sadla på och av och så att någon är hemma utifall att det händer något. Har liksom varit dåligt i bla luftrörskatarren från helvetet sen i mars nu, fick bromsmedicin i slutet av maj och kroppen har inte återhämtat sig. Väger liksom 46 kilo idag, jag har nog brukat väga ungefär tio kg mer, och orkar ingenting. Försöker smått komma igång igen, för jag förstår att det delvis är muskler som inte finns längre... så det kändes så fint när ägaren tyckte att det var självklart att jag ska få hjälp av dem att komma igång med ridningen igen :heart
 
Så taggad på att köpa Gustav III vinglas 😅 men mamma hindrade mig med piken ”du sa ju att du from idag är nykterist”


33255
 
Byter ena sidoväggen på en Cheval Liberté 2002XL. Inte skoj alls.

Kommer väl att sälja den så småningom så jag ska inte prata ner modellen helt. Denna är förbättrad på flera punkter mot ny, och det går inte att komma ifrån att man får mycket hästtransport för pengarna. Men konstruktionslösningarna är på fascinerande oprofessionell nivå.
 
Byter ena sidoväggen på en Cheval Liberté 2002XL. Inte skoj alls.

Kommer väl att sälja den så småningom så jag ska inte prata ner modellen helt. Denna är förbättrad på flera punkter mot ny, och det går inte att komma ifrån att man får mycket hästtransport för pengarna. Men konstruktionslösningarna är på fascinerande oprofessionell nivå.
Skulle du avråda från att köpa en cheval? Undrar då jag går i släp tankar
 
Vi har eget avlopp på landet och de kommer ibland med lastbil och tömmer det på slam, de kom idag. Och hunden var misstänksamt borta och ville inte lyssna när den hade åkt. Och imorgon kommer det ett antal gäster på kusinträff.
Vad tror ni hände? 😱

Jo, det slutade med en mycket blöt hund :angel::rofl:
Kort sagt, det var tydligen hemskt trevligt att rulla sig i lite som hamnat på marken :eek: jag hade tur och såg bara den rejält blöta hunden efter duschen :rofl:
 
Skulle du avråda från att köpa en cheval? Undrar då jag går i släp tankar
Både ja och nej. Är budgeten tight får man trots allt rätt mycket för pengarna. Och de nyare modellerna med aluminiumväggar och -golv har ju inga fuktproblem. Men material/ytbehandling, el m m har fortfarande förbättringspotential.
 
Både ja och nej. Är budgeten tight får man trots allt rätt mycket för pengarna. Och de nyare modellerna med aluminiumväggar och -golv har ju inga fuktproblem. Men material/ytbehandling, el m m har fortfarande förbättringspotential.
Min budget är tajt, så får se vad som går att få för pengarna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 323
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 149
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 224
Senast: Enya
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 753
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Avmaskning
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp