Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på Great British Bake Off på tuben. Funderar på att gå och göra någon form av lunch. En slö dag i semestertiderna. Kanske ska jag gå ut och lägga mig i solen en stund. Imorn är det finfika hos en vän som ska föda bäbis i augusti så jag ska baka något gott till henne under eftermiddagen att ta med.
 
Jag ligger på stranden och gubben är i garaget och meckar med sin bubbla. Jag älskar ju sol och värme men de gör inte han precis. Så de är rätt skönt att inte hänga varandra i röven precis
 
Det känns som om jag äntligen har kommit en bit på vägen med projekt fönsterrenovering. Kittet hade fått torka i 12 dagar nu, så idag kändes det okej att grundmåla (jag har oljat för ett tag sedan). Det blir självklart inte hantverkarperfekt, men jag tror att det kommer att bli såpass bra att jag inte behöver skämmas :up: !
 
Fick för mig att jag skulle måla minsta dotterns rum idag. Snabbt jobb över dagen idag när sambon ändå är på vift.
Kl är nu 14.10 och jag har spacklat efter förra ägarens klåparjobb, tejpat alla dörrar, lister och kanster med maskeringstejp och fått blanda till två olika nyanser av rosa (pga att jag fick en burk överbliven färg av brorsan och där kan man snacka om rooooosa!!) och provmålat två rutor. Nu väntar jag på att det ska torka så jag kan se vad jag ska blanda stora burken i för nyans. Detta blev mer jobb än jag räknade med.

Tur man har semester 😂
 
Är på loppis i Hishult. Herregud vad folk!
Det brukar vara det på de loppisar som bara håller öppet en dag i veckan på sommaren. Det finns två bra loppisar i Moheda - båda bara öppna på söndagar - och det är FULLT med folk varje gång! Den ena har öppet året runt, men då inte varje söndag, utan man får hålla koll på facebook. Mycket lugnare att åka dit på höst/vinter egentligen :) !
 
Tänkte steka hamburgare till middag, men är lite orolig för sambon som har ont i magen. Får nog be honom ringa 1177 om det inte går över.
Hoppas det inte är nån :rage: magsjuka igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 324
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 154
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 225
Senast: Enya
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 754
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp