Bukefalos 28 år!

Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter nytinad havrefralla till frukost.
Fulltecknad dag/helg. Först loppisen och köpa en soffa jag spanat in, hiva den gamla (döäckliga) och sen sätta stängseltråd. Fåren ska klippas och hästarna ridas. Sen har jag mer jag vill göra. Helgerna är alldeles för korta!
 
Äter nytinad havrefralla till frukost.
Fulltecknad dag/helg. Först loppisen och köpa en soffa jag spanat in, hiva den gamla (döäckliga) och sen sätta stängseltråd. Fåren ska klippas och hästarna ridas. Sen har jag mer jag vill göra. Helgerna är alldeles för korta!
Helgerna är ALLDELES för korta, ja. Har länge tänkt att jobba 2 dagar och vara ledig 5 hade varit SÅ mycket bättre än det motsatta..... ;)

Jag tänkte klä mig alldeles strax och åka och veckohandla. Sedan behöver jag åka iväg med lite återvinning idag också. Tänkte ta en kyrkogårdsrunda samtidigt och kolla om jag hittar gravarna till några av de som bodde i vårt torp under 1800-talet (jag har lite udda intressen - jag vet :D ).
 
En härlig lördag! Maken tog med sig Ville ut i skogen för att plocka svamp och jaktträna. :D Jag fick just en rapport att han har drivit 8 min nu. :D Jag håller mig hemma och försöker läka ut muskeln i ryggen som jag drog till förra helgen, det börjar bli bättre, jag skriker inte längre rakt ut när jag vänder mig i sängen. :D
Kräftskiva i kväll hos kompisar! :D
 
Jag låg sjuk hela förra helgen och gjorde verkligen INGENTING - känns som om jag har lite att ta igen :up: !
Ja det förstår jag skönt att du mår bättre!

Fick ett fint kort idag och hade en ram tillövers så tänkte sätta upp den nu nånstans.

Tvättar och strykt lakan och lite hushållsarbete iaf och lite övning som jag fick tips om skulle hjälpa. Och även i förebyggande syfte så är något jag kommer fortsätta med.

Edit: tavlan:

42BCA2B4-D297-452E-AA76-8BB9C98D731B.jpeg
 
En härlig lördag! Maken tog med sig Ville ut i skogen för att plocka svamp och jaktträna. :D Jag fick just en rapport att han har drivit 8 min nu. :D Jag håller mig hemma och försöker läka ut muskeln i ryggen som jag drog till förra helgen, det börjar bli bättre, jag skriker inte längre rakt ut när jag vänder mig i sängen. :D
Kräftskiva i kväll hos kompisar! :D
Kräftskiva brukar läka det mesta :D åtminstone tillfälligt :laugh:
 
Själv såg jag precis en fb "meme" som sa "are you happy or just really comfortable".

Det slog rakt i hjärtat.... inte med min sambo eller så, vi älskar varandra. Men att vi har pratat om att flytta från ön; säga upp mig från mitt jobb. (Han sa upp sig över en månad sedan och har nu nytt tillfälligt jobb).
 
Mådde kasst igår så för hem till en vän, satt uppe nästan hela natten, pratade, grät och höll om varandra. Allt känns bättre i hans famn. Nu har jag precis kommit hem och mår bättre.
Jag är så otroligt lyckligt lottad som har så fina vänner som alltid finns där.

Idag ska jag sova lite och vila upp mig, för ikväll ska jag på dejt. 😀
 
Skruttig idag :down: Någon har slängt snuvabaciller på mig, kanske t.o.m mancold-baciller - det är SYND om mig!

Som tröst sitter jag och tittar på loppis-ställen och ser att på mitt favorit-loppis/återbruks-ställe finns en utemöbel kvar som jag tittade på redan innan semestern och VILL HA! Dissade den då för den är ganska dyr, men nu tror jag att jag ska ringa och tinga den tills på onsdag då jag kan åka dit ;):o:up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 628
Senast: bollen__
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 461
Senast: zarmino
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
527
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 175
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp