Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ledig dag idag och har inte gjort nåt vettigt. Eller jo, har tvättat mina två par ridjeans :laugh:

Våran lokalpub kör en tidig "october fest" ikväll så jag och sambon ska maka oss ner dit snart. Är sjukt sugen på bratwurst :rofl:

Satsade just mina sista 15kr på min spelapp på ett galopp-lopp. Tack tack 300kr tillbaka, det kan få finansiera ikväll!

Senast jag var på puben satsade jag 130kr i spelmaskin och vandrade hem med 500kr (efter att ha betalat middag och drinkar där)
 
Det är ju puckat att flyga Stockholm-Göteborg också, för det går inte fortare, om man räknar in åkandet till/från Landvetter/Arlanda och den extra tiden för att gå på och av (även vid inrikes och utan bagage). Och man jobbar bättre på tåget än på flyget.
 
Befinner mig i flygplatsintigheten. Inget gör mig lika distanserad till både mig själv och omgivningen som just flygplatser. Absurt opersonlig miljö i ett overkligt parallellt universum.
 
Befinner mig i flygplatsintigheten. Inget gör mig lika distanserad till både mig själv och omgivningen som just flygplatser. Absurt opersonlig miljö i ett overkligt parallellt universum.

Åh, jag gillar flygplatser! Ja alltså, det finns ju så att säga flygplatser och flygplatser men människor, förväntan, jäkt, tristess, avsked, flygplan :p - kanske just känslan av ett parallellt universum.
 
Åh, jag gillar flygplatser! Ja alltså, det finns ju så att säga flygplatser och flygplatser men människor, förväntan, jäkt, tristess, avsked, flygplan :p - kanske just känslan av ett parallellt universum.
Många gör ju det.

Jag lyckas verkligen inte. Det är så vansinnigt opersonligt, allting.
 
Åh, jag gillar flygplatser! Ja alltså, det finns ju så att säga flygplatser och flygplatser men människor, förväntan, jäkt, tristess, avsked, flygplan :p - kanske just känslan av ett parallellt universum.
Jag känner ungefär likadant, och tycker att den atmosfären fångas bra i t ex The Terminal och Up in the air. Parallellvärlden liksom.
 
Jag hörde världens märkligaste konversation mellan en pappa och hans 3-4-åriga son på Maxi idag. Barnet satt i kundvagnen och åt ett stort grönt äpple.

Pappan: "Vill du inte ha godis?" Barnet skakar på huvudet.

Pappan: "Inte ens något salt?" Barnet skakar på huvudet.

Pappan håller fram godis till barnet. "En sådan kanske?" Barnet ryggar åt sidan, gör en grimas, och skakar på huvudet igen.

Pappan: "Okej då....."

Jag var HELT fascinerad, och stirrade säkert (de stod bakom mig i kassakön). Jag har ALDRIG förut hört en föräldrar försöka övertala sitt barn om att köpa godis......:crazy::eek:

Men - herregud - var GLAD så länge din son föredrar gröna äpplen framför godis. Det lär inte vara särskilt länge till...... :D
 
Jag känner ungefär likadant, och tycker att den atmosfären fångas bra i t ex The Terminal och Up in the air. Parallellvärlden liksom.
En blir ju så hunsad!

Som tex bluffen med restiden. Kl 12.00 flyger jag, enligt bokningen. Men flygningen lägger ju beslag på min tid en bra stund före det med säkerhetskontroll och boarding time och allt vad det är.

Maken till usel kundvård!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 238
Senast: bollen__
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 525
Senast: zarmino
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
608
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 383
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp