Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som tex bluffen med restiden. Kl 12.00 flyger jag, enligt bokningen. Men flygningen lägger ju beslag på min tid en bra stund före det
Sant. Mer frustrerande ju kortare flight. Och det är väl främst långflighter, åtminstone några timmar, som jag och andra (läs: filmerna m m) romantiserar kring.
Gbg-Sthlm en dumtidig måndagmorgon... nah, den parallellvärlden är ju inte fullt lika skimrande imho. :crazy:
 
Det är ju puckat att flyga Stockholm-Göteborg också, för det går inte fortare, om man räknar in åkandet till/från Landvetter/Arlanda och den extra tiden för att gå på och av (även vid inrikes och utan bagage). Och man jobbar bättre på tåget än på flyget.

Exakt! Jag lobbar stenhårt för detta på jobbet och det funkar faktiskt när man bryter ner det lite för folk.

//reseansvarig på privat bolag med många tusen resor per år, över 75% av dem till Asien - jag får alltså lobba där jag kan för kan ej kräva tågresor till Kina 😄
 
Barnet är snuvigt. Sover middag, vilket han inte brukar göra på helgerna 🤧

När han är färdig med det tänkte jag ta en tur till affären och hämta våra tårtprover.

Och middag, men vad?
 
Egentillverkad....
IMG_20190928_132228_821.jpg
 
Sant. Mer frustrerande ju kortare flight. Och det är väl främst långflighter, åtminstone några timmar, som jag och andra (läs: filmerna m m) romantiserar kring.
Gbg-Sthlm en dumtidig måndagmorgon... nah, den parallellvärlden är ju inte fullt lika skimrande imho. :crazy:
Fast den sträckan skulle jag aldrig flyga.

Just nu mellanlandar jag i München.
 
Exakt! Jag lobbar stenhårt för detta på jobbet och det funkar faktiskt när man bryter ner det lite för folk.

//reseansvarig på privat bolag med många tusen resor per år, över 75% av dem till Asien - jag får alltså lobba där jag kan för kan ej kräva tågresor till Kina 😄
Vi utgår ju från samma stad. På mitt jobb får vi inte flyga till Stockholm, Oslo och Köpenhamn.
 
Vi utgår ju från samma stad. På mitt jobb får vi inte flyga till Stockholm, Oslo och Köpenhamn.

Jag vill införa flygförbud under (minst) 60 mil i nästa policyuppdatering (om det inte föreligger något alldeles särskilt skäl). Tror jag får igenom det. Vi reser nästan aldrig så korta sträckor förutom till kurser, konferenser och så, och sådant är ju vanligtvis planerat i god tid och då ska man definitivt hinna boka sig en tågplats.

Har redan lyckats få hela ledningsgruppen på min avdelning att börja åka tåg till huvudstaden, och det har varit en ögonöppnare för dem. Så käckt och bra att åka från centrum till centrum liksom, utöver alla andra fördelar.
 
E3B4AEBE-5172-4650-B847-E4733E40635A.jpeg

Jag och barnet har provsmakat ”din tårta”. Vi säger njäe. De rekommenderar test med vispad grädde, den delen godkände barnet 😁
 
Imorgon MÅSTE jag verkligen sätta fart och börja på min släktforskningsuppgift som ska lämnas in nästa söndag.... Förstår egentligen inte varför jag väntar så länge med att börja på något som ju egentligen är rätt kul... :crazy: ?! Fast å andra sidan har jag ALLTID presterat bättre under lite tidspress när det gäller sådana här saker....
 
:banana::banana::banana:Jag satte ner foten och såg till att bli av med kiosken imorgon! Så nu kan jag koppla av och ha roligt på 60 års festen ikväll! Två vuxna måste klara av att ta hand om att sätta på kaffet och bre några mackor, det handlar om max 10 skyttar, i värsta fall kan de bre sina egna mackor! :D
 
Nu har jag i alla fall gjort något med min uppgift och varit inne och läst bouppteckningen som vi ska använda i uppgiften. Jag började bli lite nervös när flera stycken beklagade sig över hur fruktansvärt svårläst handstilen var. Men - tydligen - har jag tränat rätt mycket för jag upplevde den relativt lättläst faktiskt. Lite kreativ stavning på sina ställen dock :D , men nu behöver jag inte oroa mig för att jag inte ska förstå materialet i alla fall :up: !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 238
Senast: bollen__
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 525
Senast: zarmino
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
608
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 383
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra torrfoder
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

  • Fjordingtråden
  • Nybörjarponny!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp