Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Usch, brandvarnarna drog igång när barnen och jag låg och sov. PANIK. Har ju seriekopplade varnare så upp och försöka hitta källan för att få tyst på eländet. Ingen uppenbar trigger dock utan verkar ha varit ett falsklarm. Men hur ska jag kunna somna om nu efter årets adrenalinpåslag? :crazy:
Lilla E sov igenom det men stora vaknade faktiskt för en gångs skull, han somnade iaf om snabbt.
Vi har också seriekopplade, en av de måste det varit fel på, för det falskvarnade några ggr per år. Började alltid på övervåningen. Så den fick vi byta ut, i och med att det alltid falsklarmade på natten…
 
Usch, brandvarnarna drog igång när barnen och jag låg och sov. PANIK. Har ju seriekopplade varnare så upp och försöka hitta källan för att få tyst på eländet. Ingen uppenbar trigger dock utan verkar ha varit ett falsklarm. Men hur ska jag kunna somna om nu efter årets adrenalinpåslag? :crazy:
Lilla E sov igenom det men stora vaknade faktiskt för en gångs skull, han somnade iaf om snabbt.
Fy vad läskigt att vakna så!
 
Puh, vi hade en tuff morgon idag. Tycker det varit bättre på morgonen under en period men nu tar det så lång tid och de är så arga och ledsna över allt som går att ha en åsikt om, och vissa saker som inte borde gå att ha en åsikt om. Igår fick de nya gummistövlar som de hade på sig hela kvällen, under middagen och tandborstningen osv, idag skulle vi ta med dem till förskolan men det var tydligen en katastrofdålig idé 😅. Istället skulle stövlarna vänta på dem i vardagsrummet, eller förresten i köket och sen skulle de ha på sig dem men absolut inte gå till förskolan utan bara ha dem hemma. Sen skulle H bäras till förskolan men samtidigt springa i backen själv, en kombination både han och jag hade svårt att lösa. Kepsen skulle vara på huvudet men samtidigt inte följa med till förskolan. De skulle ha vantar men inte ha vantar. Vilken pärs. Det slutade med att de på gott humör visade mig en världskarta på förskolan och frågade var förskolan låg och var vi bodde och var ”pojken som säger ska vi hoppa” bor (dvs en kompis på förskolan). Nu pustar jag ut på jobbet.
 
Här skulle 2,5-åring prompt gå till förskolan iklädd blöja, dubbla t-shirts, vinterjacka och skor. Alltså inga byxor och inga strumpor. Visst, sa jag, men det är väldigt kallt ute bara så du vet, säg till om du ångrar dig. Glad i hågen gick han ut genom dörren och sen sa han direkt: ”Ja fliser mamma” och så skulle byxorna på :D
 
Är förkyld och hemma själv med bebis på 4 månader och snart 6-åring. Utmattningsdepression på det. Dottern har fått kolla tv och använda padda hela dagen. Känner mig så värdelös.
Är också ledsen att hon inte får gå mer på förskolan, för hennes skull. Hon börjar snart skolan och behöver få träffa andra barn dagligen. Finns knappt en unge ute i hennes ålder. För dom är på förskolan..
Har skitdåligt samvete för att jag skaffat syskon till henne. Och för att jag inte kan ge henne en bättre dag
 
Är förkyld och hemma själv med bebis på 4 månader och snart 6-åring. Utmattningsdepression på det. Dottern har fått kolla tv och använda padda hela dagen. Känner mig så värdelös.
Är också ledsen att hon inte får gå mer på förskolan, för hennes skull. Hon börjar snart skolan och behöver få träffa andra barn dagligen. Finns knappt en unge ute i hennes ålder. För dom är på förskolan..
Har skitdåligt samvete för att jag skaffat syskon till henne. Och för att jag inte kan ge henne en bättre dag
Kan du ansöka om utökad tid till henne? Ångrar att jag inte ens försökte med det till äldsta tjejen och hon var bara knappt fyra när lillasyster föddes, hon hade verkligen behövt det och vi som familj också. Nu har vi precis skolat in bebis och min snart-femåring är betydligt mer nöjd om dagarna nu när hon får gå till förskolan fyra dagar i veckan och faktiskt vara där en ordentlig stund, och det får mig att inse hur mycket hon saknat det.

Har du själv en utmattning så borde det inte vara helt omöjligt att få igenom!
 
Är förkyld och hemma själv med bebis på 4 månader och snart 6-åring. Utmattningsdepression på det. Dottern har fått kolla tv och använda padda hela dagen. Känner mig så värdelös.
Är också ledsen att hon inte får gå mer på förskolan, för hennes skull. Hon börjar snart skolan och behöver få träffa andra barn dagligen. Finns knappt en unge ute i hennes ålder. För dom är på förskolan..
Har skitdåligt samvete för att jag skaffat syskon till henne. Och för att jag inte kan ge henne en bättre dag
Inte dåligt samvete! ♥️ Man orkar inte mer än man orkar och det finns värre saker än en dag med skärm.
Hoppas du kryar på dig snabbt :)
 
Är förkyld och hemma själv med bebis på 4 månader och snart 6-åring. Utmattningsdepression på det. Dottern har fått kolla tv och använda padda hela dagen. Känner mig så värdelös.
Är också ledsen att hon inte får gå mer på förskolan, för hennes skull. Hon börjar snart skolan och behöver få träffa andra barn dagligen. Finns knappt en unge ute i hennes ålder. För dom är på förskolan..
Har skitdåligt samvete för att jag skaffat syskon till henne. Och för att jag inte kan ge henne en bättre dag
Att ni har en dipp idag betyder inte att det långsiktigt är något dåligt! Klart hon klarar några dagar med fritt TV och padda häng ❤️
Men jag håller med om att ansöka om utökad tid!
Vi bytte just kommun och fick nu rätt till 30 timmar i veckan för storasyskonet. Då hinner man ju vara med i verksamheten!
 
Frukosten är avslutad och barnen leker i vardagsrummet medan jag dricker kaffe. Vi har planerat helgen ihop, idag blir det utflyktsdag med bibblan och loppis och imorgon hemmadag då vi ska vara i trädgården, och pyssla inne. Älskar att barnen är så stora att de kan vara med och planera, (och jag älskar att dom gillar samma saker som jag 😁🙈)
I början efter min och exets separation kändes helgerna nästan oöverstigligt långa och jag visste aldrig riktigt hur vi skulle orka genom helgen utan att bara fastna i soffan. Nu har livet stabiliserat sig lite och helgerna med barnen är verkligen de största ljuspunkterna av alla ♥️
 
Idag fick vi sovmorgon, båda barnen sov till 7:30! :up:😁 Nu har jag min kaffestund, barnen leker med leksaksladan vi köpte på loppis igår. Jag var tveksam om de öht skulle leka med den hemma så jag undrar om 6åringen gör det nu bara för att motbevisa mig :p Men så länge de är sysselsatta så spelar det väl mindre roll.

Idag ska vi riva den gamla fallfärdiga lekstugan som förra ägaren av huset byggde och sen gå på gympaavslutning. :)
 
IMG_7903.jpeg

Kusinhäng i stallet idag! 🥰 Kaj var framme och tiggde jordgubbar och småkakor 😜
 
Tills äldsta här sa "Blueys föräldrar är mycket roligare än du, dom leker mycket mer". Då kände jag, va f-n :laugh:
Jag har någonstans sett ett debattinlägg ang Blueys föräldrar, typ att barn som tittar på Bluey får ”fel” uppfattning om hur föräldrar oftast är/gör. Att många föräldrar idag liksom inte alls har den tiden att leka som Blueys föräldrar 🤪
 
Här brukar det vara jag som föreslår Bluey, medan ungarna tröttnat :D. Älskar Bluey!
Min lilla älskar fortfarande Bluey men de har nog sett alla avsnitt 10+ gånger så nu blir det oftast något annat för stora övertygar henne om att de ska se annat. Fast dom gillade långavsnittet som släpptes häromdagen :)
Men ja, jag älskar också Bluey (uppenbarligen :p ) , så många lager! :love:
 
Min lilla älskar fortfarande Bluey men de har nog sett alla avsnitt 10+ gånger så nu blir det oftast något annat för stora övertygar henne om att de ska se annat. Fast dom gillade långavsnittet som släpptes häromdagen :)
Men ja, jag älskar också Bluey (uppenbarligen :p ) , så många lager! :love:
Oh, långavsnitt? På Disney+?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 047
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
960
Senast: Humla
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 203
Senast: Praefatio
·
Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
3
· Visningar
174
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp