Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Fick en kasse kläder av makens kollega igår. Fina märkeskläder, knappt använda. Visserligen större storlekar, runt 9-12 månader, men oj så mycket fint det var! Kommer bli perfekt när han är runt året. Vi behöver knappt köpa nånting själva :D
Nu är problemet bara var vi ska förvara allting. Vi har en liten byrå till barnkläder men allting går inte ner i den. Skulle behövt något större. Hur förvarar ni barnkläder i ett hus utan vettiga garderober?

Rummet vi använder till honom är ganska litet. Just nu står där bara skötbord, smutstvätt, ett skrivbord och byrån. Och det är ganska fullt..
 
Fick en kasse kläder av makens kollega igår. Fina märkeskläder, knappt använda. Visserligen större storlekar, runt 9-12 månader, men oj så mycket fint det var! Kommer bli perfekt när han är runt året. Vi behöver knappt köpa nånting själva :D
Nu är problemet bara var vi ska förvara allting. Vi har en liten byrå till barnkläder men allting går inte ner i den. Skulle behövt något större. Hur förvarar ni barnkläder i ett hus utan vettiga garderober?

Rummet vi använder till honom är ganska litet. Just nu står där bara skötbord, smutstvätt, ett skrivbord och byrån. Och det är ganska fullt..
Ja, vi har samma problem, trycker in allt på kattvinden och hoppas på att vi inte ska behöva något som är innanför 😅. Kläderna de använder har vi i en garderob på nedervåningen, dvs inte i deras rum. Det är ändå oftast där de är när man behöver nya byxor eller byta strumpor osv.
 
@julgrisen jag försöker förtränga att vi har kattvindar :angel: två av dem har jag fyllt med tyger, pysselgrejer och halvfärdiga projekt. Har ingen aning om vad som egentligen finns därinne :D
 
Fick en kasse kläder av makens kollega igår. Fina märkeskläder, knappt använda. Visserligen större storlekar, runt 9-12 månader, men oj så mycket fint det var! Kommer bli perfekt när han är runt året. Vi behöver knappt köpa nånting själva :D
Nu är problemet bara var vi ska förvara allting. Vi har en liten byrå till barnkläder men allting går inte ner i den. Skulle behövt något större. Hur förvarar ni barnkläder i ett hus utan vettiga garderober?

Rummet vi använder till honom är ganska litet. Just nu står där bara skötbord, smutstvätt, ett skrivbord och byrån. Och det är ganska fullt..
Vi har också haft förmånen att ärva mycket kläder och skor i framtida storlekar. Har försökt vara ordentlig och sortera allt i plastbackar med lock och märka tydligt vilka storlekar som finns i backen, det har underlättat väldigt mycket vid storleksbyte och risken att plagg hinner växas ur innan de kommer fram minskar.
 
Vi har också haft förmånen att ärva mycket kläder och skor i framtida storlekar. Har försökt vara ordentlig och sortera allt i plastbackar med lock och märka tydligt vilka storlekar som finns i backen, det har underlättat väldigt mycket vid storleksbyte och risken att plagg hinner växas ur innan de kommer fram minskar.
Jag fick tag i en större byrå och tänkte märka upp den med storlek och så. Annars var ju backar smart. De går ju stapla också.

Det är så skönt att slippa tänka på att köpa kläder!
 
Fick en kasse kläder av makens kollega igår. Fina märkeskläder, knappt använda. Visserligen större storlekar, runt 9-12 månader, men oj så mycket fint det var! Kommer bli perfekt när han är runt året. Vi behöver knappt köpa nånting själva :D
Nu är problemet bara var vi ska förvara allting. Vi har en liten byrå till barnkläder men allting går inte ner i den. Skulle behövt något större. Hur förvarar ni barnkläder i ett hus utan vettiga garderober?

Rummet vi använder till honom är ganska litet. Just nu står där bara skötbord, smutstvätt, ett skrivbord och byrån. Och det är ganska fullt..
Vi har en sån här där jag lagt olika storlekar på olika våningsplan i vårt förråd/skrubb, borde kanske skaffa en för förvaring av nuvarande storlek också då allt ligger i mindre strukturerade högar på ett hyllplan i en garderob i nuläget haha. Har alltid nästa storlek längst upp så jag ska hitta för jag hinner inventera varje storlek hundra gånger innan det är dags att byta.
skärmklipp11.PNG
 
Fick en kasse kläder av makens kollega igår. Fina märkeskläder, knappt använda. Visserligen större storlekar, runt 9-12 månader, men oj så mycket fint det var! Kommer bli perfekt när han är runt året. Vi behöver knappt köpa nånting själva :D
Nu är problemet bara var vi ska förvara allting. Vi har en liten byrå till barnkläder men allting går inte ner i den. Skulle behövt något större. Hur förvarar ni barnkläder i ett hus utan vettiga garderober?

Rummet vi använder till honom är ganska litet. Just nu står där bara skötbord, smutstvätt, ett skrivbord och byrån. Och det är ganska fullt..
Jag har storleks sorterar i plastbackar ovanpå en garderob i tvättstugan 🙈 Så har allt jag sparat efter storebror till lillasyster förvarats i 6 år nu. Det som lillasyster växer ur eller ratas av annat skäl knölas in på en hylla i garderoben tills jag får ett ryck och sorterar och märker upp till loppis eller åker med till Erikshjälpen.

När storebror var ny och vi fick/köpte kläder i större storlekar förvarade jag de kommande storlekarna i ett linneskåp med en hylla per storlek.
 
"kan vi inte odla idag mamma?" sa sonen när jag hämtade på förskolan 🤩 Så vi tog tag i ett ogrästäckt trädgårdsland och fick iallafall till en yta att så morot och sockerärtor på. Lilla E hjälpte till en liten stund men lekte mest bredvid med sina gosedjur innan hon vandrade ner mot studsmattan. Efter ett tag var det lite väl tyst så jag gick efter för att se vad hon gjorde. Hittade en nöjd och fnissig liten tjej påväg att krypa ner i dynboxen 😂

Hon är så rolig att lyssna på när hon leker nu, hon gör små dialoger mellan gosedjuren och ibland med några små legofigurer som föreställer Elsa och Anna. Hon börjar bli stor, imorgon ska jag för övrigt be förskolan att hon bara behöver sova om hon verkar supertrött, det har varit mycket svårt att somna ett par kvällar nu... 🙈
 
Lilla 4-åriga dottern hade många frågor och funderingar kring döden nu vid nattning. Kommer vi dö när hon är gammal, vad händer när man dör, kan man tänka när man är död, kan små barn dö, kan fyra-åringar dö, har man ett hjärta när man dör, hur många dagar är det kvar tills vi dör, vem av oss kommer dö först, varför dör man, hur dör man, vad kommer hända när alla människor dör osv osv. Många stora frågor för en sån liten person 🧡
 
Dottern lärde sig ett nytt ord ikväll som hon snappade upp från sin far. Sonen valde att hoppa över sin andra vila så det blev lite kritiskt sista timmen och även om han viskade det i kragen så hörde hon, drog på ett leende och upprepade ”PANIK!” Sedan sprang hon skrek ”panik panik panik!” resten av kvällen 😅
 
Ännu en dag när barnen lekt i trädgården medan jag lagat middag och bara behövt titta till dom ibland. Vi hann så tre päronkärnor också. Middag i trädgården och sen lite film, en dusch för att svalka oss och sen läggdags. Lilla E sov inte på förskolan idag så hon slocknade på näst sista sidan i boken.

Stora och jag låg och pratade om hans besök på skolan idag, om matte och om hur gammal han kommer vara när lillasyster är x år gammal. Insåg då att han någon gång de senaste veckorna gått från att kunna räkna till typ 21 plötsligt kunna räkna till 50, minst! Typiskt min unge, han snappar upp saker när han själv vill och känner sig redo att lära sig något :p ♥️ (han har kämpat ganska mycket med räkningen, eller ja, vi har inte tränat så aktivt men jag har konstaterat siffrorna blandar ihop sig lite och att han tyckt det blivit jobbigt uppåt 20)

Såna här dagar är så himla läkande och viktiga när andra, mer jobbiga dagar kommer ♥️
 

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 639
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
1 076
Senast: Humla
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 301
Senast: Praefatio
·
Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 021
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp