Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker få ner blodtrycket efter styrelsemötet, herregud vad en del kan driva en till vansinne, enbart genom att vara omständliga. 20 min utläggning om olika tillfällen då gräset har blivit klippt, efter att vi hade beslutat att gräsklipparen skulle in på service så snart som möjligt. :banghead: Ältande om grejer som inte har med styrelsearbetet att göra utan hör hemma på SM-mötet ihop med den andra föreningen. Pratande om saker istället för att rikta sig direkt till den det berör, mycket för att hen tycker att det är roligt att göra så, men personen det berörde i det här fallet misstolkar gärna allt och så blir det ett stormigt bråk trots att de egentligen är överens i sak. :meh::banghead::rage:
 
Antagligen för att facebook på mobilen har blivit galet lätt att lägga till folk, ibland är det nästan hopplöst och jag har varit påväg att bli lurad flera gånger att det ser ut som om det är en vänförfrågan och jag tänker att jag måste kolla vem det är och så visar det sig att facebook bara tycker att jag borde bli kompis med dem. :cautious: Nog för att jag har några av mina studiekamrater som vänner på facebook men jag är inte intresserad av att bli vän med deras vänner. :rofl:
Fast detta är inte sådana som jag "troligen känner" Det är riktiga vänförfrågningar.

En av mina nära vänner är en offentlilg person med stora nationella uppdrag och tusentals vänner. Både IRL och på fb. En drös av hennes vänner vill bli vän med mig. Som ett exempel. Min svåger är politikler med vänkrets över större delen av landet. Hans vänner vill bli mina vänner.

Jag bara suckar. Jag är en helt vanlig och rätt trist person. Jag har inget spännande liv att dela med mig av.
 
Försöker få ner blodtrycket efter styrelsemötet, herregud vad en del kan driva en till vansinne, enbart genom att vara omständliga. 20 min utläggning om olika tillfällen då gräset har blivit klippt, efter att vi hade beslutat att gräsklipparen skulle in på service så snart som möjligt. :banghead: Ältande om grejer som inte har med styrelsearbetet att göra utan hör hemma på SM-mötet ihop med den andra föreningen. Pratande om saker istället för att rikta sig direkt till den det berör, mycket för att hen tycker att det är roligt att göra så, men personen det berörde i det här fallet misstolkar gärna allt och så blir det ett stormigt bråk trots att de egentligen är överens i sak. :meh::banghead::rage:
Svag mötesordförande? Sånt där ska stävjas direkt.
 
Fast detta är inte sådana som jag "troligen känner" Det är riktiga vänförfrågningar.

En av mina nära vänner är en offentlilg person med stora nationella uppdrag och tusentals vänner. Både IRL och på fb. En drös av hennes vänner vill bli vän med mig. Som ett exempel. Min svåger är politikler med vänkrets över större delen av landet. Hans vänner vill bli mina vänner.

Jag bara suckar. Jag är en helt vanlig och rätt trist person. Jag har inget spännande liv att dela med mig av.
Jag tänker mest att de har råkat klickat iväg vänförfrågningar, det har jag råkat göra någon gång när jag egentligen bara har velat scrolla vidare. :crazy::o
 
Svag mötesordförande? Sånt där ska stävjas direkt.
Skoja inte, jag har varit sekreterare ett par år och det är i praktiken jag som tar över ordföranderollen när jag lackar ur och för mötet vidare. Ordförande är minst lika glad i att berätta historier om saker som hände för 30 år sedan. :meh: Jag har avsagt mig sekreterarrollen men hen som är ordinarie sekreterare var bortrest idag så jag skrev idag och jagade på dem. Hade folk bara kommit i tid och haft fokus på vad vi egentligen behövde ta beslut på hade mötet varit klart på 45 min, nu tog det istället 2h och då var jag rätt brysk på slutet.:o
 
Svag mötesordförande? Sånt där ska stävjas direkt.

Jag tankte just saga att pa motet i gar sa sa Maken till flera stycket att vara tysta och tala i tur och ordning och bara om det som behovde avgoras pa motet. :cautious: :angel: Han ar en "bossy" sort. :p Nar ett par stycken som garna skapar trubble skrattade nar nagon annan tog upp ett amne avbrot han och ifragasatte vad som var sa roligt? :grin: Da damerna i fraga undrade vad han menade papekade han att de skrattat nar amnet kom upp och tyckte de skulle dela med sig. 😳
Lat mig bara saga att han ar oerhort popular i vissa kretsar ... och lika opopular i andra. :laugh: Han ar dock den enda jag kanner som arligt verkligen inte bryr sig om att han ar opopular ... och da han ar den enda i gruppen som ar kvalificerad for jobbet lar ingen saga nagot till honom oppet i alla fall :angel: och han fortsatter att vara styrelseordforande tills han valjer att avga.
 
Ligger i sängen tillsammans med katten som ligger och spinner. Äntligen är hon sig själv igen efter gårdagens värme
 
Fast detta är inte sådana som jag "troligen känner" Det är riktiga vänförfrågningar.

En av mina nära vänner är en offentlilg person med stora nationella uppdrag och tusentals vänner. Både IRL och på fb. En drös av hennes vänner vill bli vän med mig. Som ett exempel. Min svåger är politikler med vänkrets över större delen av landet. Hans vänner vill bli mina vänner.

Jag bara suckar. Jag är en helt vanlig och rätt trist person. Jag har inget spännande liv att dela med mig av.

Min mammas grannes exman la till mig häromdagen. Aldrig träffat människan. Vet bara att han heter Sten och gillar att köra traktor
 
Jag tankte just saga att pa motet i gar sa sa Maken till flera stycket att vara tysta och tala i tur och ordning och bara om det som behovde avgoras pa motet. :cautious: :angel: Han ar en "bossy" sort. :p Nar ett par stycken som garna skapar trubble skrattade nar nagon annan tog upp ett amne avbrot han och ifragasatte vad som var sa roligt? :grin: Da damerna i fraga undrade vad han menade papekade han att de skrattat nar amnet kom upp och tyckte de skulle dela med sig. 😳
Lat mig bara saga att han ar oerhort popular i vissa kretsar ... och lika opopular i andra. :laugh: Han ar dock den enda jag kanner som arligt verkligen inte bryr sig om att han ar opopular ... och da han ar den enda i gruppen som ar kvalificerad for jobbet lar ingen saga nagot till honom oppet i alla fall :angel: och han fortsatter att vara styrelseordforande tills han valjer att avga.
Så skönt med en sån ordförande! Jag skulle hellre ha det alla dagar i veckan! Det är ju svårt med föreningsliv, det går inte att vara riktigt så hård som man skulle vilja vara alla gånger, folk måste ju vilja fortsätta jobba gratis också. ;)
Jag vet att jag har tillräckligt mycket pondus att när jag säger till att någon ska göra något så gör de det utan att knota (så att jag hör det åtminstone) men jag har även byggt upp ett kapital av tjänster genom att hjälpa folk när jag kan, så de gånger jag ber om hjälp så kan de sällan säga nej. :idea:
 
Så skönt med en sån ordförande! Jag skulle hellre ha det alla dagar i veckan! Det är ju svårt med föreningsliv, det går inte att vara riktigt så hård som man skulle vilja vara alla gånger, folk måste ju vilja fortsätta jobba gratis också. ;)
Jag vet att jag har tillräckligt mycket pondus att när jag säger till att någon ska göra något så gör de det utan att knota (så att jag hör det åtminstone) men jag har även byggt upp ett kapital av tjänster genom att hjälpa folk när jag kan, så de gånger jag ber om hjälp så kan de sällan säga nej. :idea:
Min favoritordförande brukar säga att vi litar på varann och så förlåter vi varann när vi inte orkat.
I kraft av hennes vänliga men bestämda pondus så har det funkat. Men hon är ett unikum.
Hon är också duktig på att se till att berömma och tacka. Det funkar som den "lön" som får folk att jobba.

Själv är jag för odiplomatisk.
 
Min favoritordförande brukar säga att vi litar på varann och så förlåter vi varann när vi inte orkat.
I kraft av hennes vänliga men bestämda pondus så har det funkat. Men hon är ett unikum.
Hon är också duktig på att se till att berömma och tacka. Det funkar som den "lön" som får folk att jobba.

Själv är jag för odiplomatisk.
Ja just det där med att tacka är superviktigt och lyfta hur viktig folks insatser är och aldrig ta någons hjälp föregiven.
 
Sitter och smuttar Courvoisier och funderar på detta märkliga fenomen - facebookvänner.

På senaste tiden har det ramlat in vänförfrågningar från alla möjliga håll. Människor jag inte känner men som jag har nån gemensam beröringspunkt med. Vi har gemensamma vänner men har aldrig mötts.
Jag fattar inte poängen.

Om jag t.ex. är kompis med en man i Småland - varför ska hans vänner vilja bli vän med mig? Risken att vi nån gång ska träffas är ju minimal eftersom jag besöker just Vimmerby kanske en gång vart trettionde år eller så ;)

Offentliga personer kan jag begripa - de vill ha en bred plattform för att föra fram åsikter och kampanjande. Men andra?

Det märkliga i det hela är dessutom att jag numera har trrappat ner mitt engagemang rejält av hälsoskäl. Inga nationella uppdrag och inte längre några regionala heller. Sitter inte i en enda styrelse numera. Bara ett litet lokalt nämnduppdrag. Men NU när jag nästan "lagt av" - då ramlar det in facebokförfrågningar. Varför??

Såna brukar jag aldrig göra annat än ev radera. Tycker främst det är män som skickar såna förfrågningar när man aldrig mötts men har någon gemensam bekant typ.
Jag har ingen lust att ha dem på FB även om jag inte har någon direkt privat/känslig info där.

Skulle själv inte skicka förfrågan till sånt folk. Skulle kännas märkligt..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 802
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Angående en tråd här på buke kom en fundering upp om hur man hanterar byråkratin när en förälder går bort. Båda mina föräldrar lever men...
Svar
0
· Visningar
280
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 206
Senast: tara
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 777
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp