Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
UbNrBvd%RGydEVTfGjCINQ.jpg


Har lagas det mat ... medan jag fortar ett glas Pinot Noir fran en narbelagen vingard.
 
Sitter och smuttar Courvoisier och funderar på detta märkliga fenomen - facebookvänner.

På senaste tiden har det ramlat in vänförfrågningar från alla möjliga håll. Människor jag inte känner men som jag har nån gemensam beröringspunkt med. Vi har gemensamma vänner men har aldrig mötts.
Jag fattar inte poängen.

Om jag t.ex. är kompis med en man i Småland - varför ska hans vänner vilja bli vän med mig? Risken att vi nån gång ska träffas är ju minimal eftersom jag besöker just Vimmerby kanske en gång vart trettionde år eller så ;)

Offentliga personer kan jag begripa - de vill ha en bred plattform för att föra fram åsikter och kampanjande. Men andra?

Det märkliga i det hela är dessutom att jag numera har trrappat ner mitt engagemang rejält av hälsoskäl. Inga nationella uppdrag och inte längre några regionala heller. Sitter inte i en enda styrelse numera. Bara ett litet lokalt nämnduppdrag. Men NU när jag nästan "lagt av" - då ramlar det in facebokförfrågningar. Varför??
Därför att alla inte använder Facebook på samma sätt som du. En del lär känna nya människor och vänners vänner via Fejjan På samma sätt som att man kan börja prata med människor man inte känner på fester. Inte ett dugg konstigt.
 
Sitter och tittar på Morgonstudion på 1an och väntar in boendestöd som ska komma kl 10.
Idag ska jag ta mig samman och ta en promenad med boendestöd, senaste dagarna har vi bara suttit och pratat.
Smått less på att ha boendestöd två gånger om dagen nu, men psykiatrin pushar mig till det och det är mycket bättre än att vara inlagd som är alternativet.
Men till hösten när jag börjar plugga igen så slipper jag det.
 
Ohooo, fick ett sms från verkstan. Min cykel är klar, lämnade den i måndags de sa att de inte skulle ha tid den här veckan pga semestertider osv men att den skulle bli klar innan nästa helg. Blev rätt förvånad över det, så nu ska jag nog gå ner och hämta den så kan jag cykla hem å testa den. :D
 
Jag har precis varit ute och sprungit - kom iväg väldigt sent. Nu äter jag en tidig lunch och ska strax ut och hjälpa sambon och riva staket. Det ska sedan iväg till återvinningscentralen. Därefter blir det svampplockning. Igår blev det två stora papperspåsar med finluden stensopp.
 
Jag har precis varit ute och sprungit - kom iväg väldigt sent. Nu äter jag en tidig lunch och ska strax ut och hjälpa sambon och riva staket. Det ska sedan iväg till återvinningscentralen. Därefter blir det svampplockning. Igår blev det två stora papperspåsar med finluden stensopp.

Inget bad idag!
 
sitter i telefonkö till Försäkringskassan. Noterar att de inte talar om vilken plats man har i kön utan endast "Tack för att du väntar, du kommer snart att få svar".
i uttråkningen över att sitta i kö misstänker jag att det är medvetet, att man "hålls kvar" i kön om man inte hör att man har 347st före i kön:grin: Det dumma är att jag inte vet om kön hängt upp sig eller om jag faktiskt är med fortfarande, eftersom jag inte hör om jag gör framsteg eller ej...
 
Jag har haft besök av min mentor i biodling. Så nu vet jag lite mer än igår. Men det är mycket att processa för min skalle som har svårt att hänga med.

Nu dricker jag kaffet som jag inte hann dricka i morse.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 801
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Angående en tråd här på buke kom en fundering upp om hur man hanterar byråkratin när en förälder går bort. Båda mina föräldrar lever men...
Svar
0
· Visningar
280
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 200
Senast: tara
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 777
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp