Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste visa bild också :love:
80EE4077-0653-4E52-9BD7-9D1EA4C6209C.jpeg
 
Jag brukar inte vara den som hänger upp mig på saker. Har rätt bra skinn på näsan normalt sett, men nu har jag ont i magen över ett "bråk" med grannarna som efter min konfrontation igår är att betrakta som utrett, men där jag ändå får en olustig känsla av att de fortfarande går och småsurar i smyg, speciellt karln i huset.
 
Jag satt ute i solen och jobbade och det kom några droppar regn i luften, så jag fick gå in. Hur som helst så var inte det inte det så märkligt med det, men i samband med att första regndroppen föll så infann sig följande melodi i mitt huvud:

"Varje liten droppe regn är tårar för mig.
Jag sitter på ett tåg och väntar på dig,
du kommer bara längre bort i från mig.
Åh-hå-hå, åh-hå-hå-hå ..."

Någon som - utan att googla - på rak arm kan säga vilken svensk "popgrupp" som gjorde denna fantastiska låt. Ledtråd: Jag har nog inte hört den sedan 1985, men det har tydligen gjorts flera covers och den har även sjungits både på engelska och finska. :D
 
Jag satt ute i solen och jobbade och det kom några droppar regn i luften, så jag fick gå in. Hur som helst så var inte det inte det så märkligt med det, men i samband med att första regndroppen föll så infann sig följande melodi i mitt huvud:

"Varje liten droppe regn är tårar för mig.
Jag sitter på ett tåg och väntar på dig,
du kommer bara längre bort i från mig.
Åh-hå-hå, åh-hå-hå-hå ..."

Någon som - utan att googla - på rak arm kan säga vilken svensk "popgrupp" som gjorde denna fantastiska låt. Ledtråd: Jag har nog inte hört den sedan 1985, men det har tydligen gjorts flera covers och den har även sjungits både på engelska och finska. :D
Inte en susning faktiskt! Jag måste nog googla! 😁
 
Jag satt ute i solen och jobbade och det kom några droppar regn i luften, så jag fick gå in. Hur som helst så var inte det inte det så märkligt med det, men i samband med att första regndroppen föll så infann sig följande melodi i mitt huvud:

"Varje liten droppe regn är tårar för mig.
Jag sitter på ett tåg och väntar på dig,
du kommer bara längre bort i från mig.
Åh-hå-hå, åh-hå-hå-hå ..."

Någon som - utan att googla - på rak arm kan säga vilken svensk "popgrupp" som gjorde denna fantastiska låt. Ledtråd: Jag har nog inte hört den sedan 1985, men det har tydligen gjorts flera covers och den har även sjungits både på engelska och finska. :D
Googlat och inser att jag bara minns en enda sång från den gruppen. Inte den här dock! 😂
 
Jag har chillat runt i solen och rensat ogräs. Nu plockar Vovvi och jag nypon medan jag satt sambon på att få väck lite fula buskar. Han älskar ju att motorsåga och ta i. Nice arbetsfördelning när man är galet trött.:up:
 
Stheker plättar. Dricka: saft av svarta vinbär.
Tillsammans med röda vinbär och givetvis grädde till för den som vill ha.

Till den stora frågan. Sitta var? Kommer det att regna eller orkar solen skina än?
 
Jag är för mycket på Buke.. Drömde att jag vari Israel av okänd anledning och var på fest med ortodoxa judar, men det var bra röj. Tänkte i drömmen att jag måste skriva om det här på buke och tagga @tornblomma
Hade jäkligt kul iaf, även om huvudduk var obligatorisk :D

Det är alltid bra röj på judiska tillställningar ;)
När jag är i Jerusalem brukar jag alltid hänga på ”The holy café” , en bar som ligger i bekväm anslutning till synagogan :D Alla som serverar där är ortodoxa (vi snackar hatt, skruvlockar och klassisk outfit). Även rabbinen brukar slinka in på AW :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 805
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Angående en tråd här på buke kom en fundering upp om hur man hanterar byråkratin när en förälder går bort. Båda mina föräldrar lever men...
Svar
0
· Visningar
283
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 216
Senast: tara
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 797
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp