Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
HAHAHA alltså lämnar aldrig några garantier :rofl:
Ungdomen messade just och var också taggad. Hon bara "alltså det är fisk, typ som lax va"??
Jag bara "jo men på ett ungefääääääär"

:laugh::laugh:
Okej, om det skulle bli bekymmer med att få den ungdomliga grannen att faktiskt äta surströmmingen så kanske det kan vara strategiskt smart att servera måltiden på balkongen, stänga dörren och säga att den öppnas först när allt är uppätet??
 
Okej, om det skulle bli bekymmer med att få den ungdomliga grannen att faktiskt äta surströmmingen så kanske det kan vara strategiskt smart att servera måltiden på balkongen, stänga dörren och säga att den öppnas först när allt är uppätet??

Ja alltså det ska ätas på balkongen.... just sayin :angel:
Grannen har precis köpt snaps. Kan kanske lindra eventuella plågor :p
 
Köpte moscatel på systemet idag. Smakade handsprit i jämförelse med det jag får hos grannarna. Berättade det för spanjoren nu när han ringde. Fick svaret: ”Nej nej nej kära du! Lägg dom pengarna i sparbössan istället! Du ska ju få moscatel av oss när vi åker! Vi har sparat en flaska med ditt namn på. Nej, nej, hjärtat, på systemet betalar du bara för flaskan för innehållet är inget att ha! Du vet, vi har ju provat ut det på bodegan i Spanien! Bara det finaste!” *tänk er upprörd man som pratar malmöitiska med spansk brytning*

Tji fick jag.
 
Alltså, surströmming i tätbebyggt område är skäl nog för vräkning, även om den äts inomhus. Att äta på balkongen borde leda till upplopp med såväl högafflar och facklor! :yuck: :wtf:

Efter vår ”balkongfest” tror jag att det är rätt lugnt :angel:
Problemet just nu är att vi har 300 vinöppnare men ingen jävla burk/konservöppnare. Grannen bara ”kan vi inte bara hacka lite på burken”. Jag bara nej
 
Efter vår ”balkongfest” tror jag att det är rätt lugnt :angel:
Problemet just nu är att vi har 300 vinöppnare men ingen jävla burk/konservöppnare. Grannen bara ”kan vi inte bara hacka lite på burken”. Jag bara nej
Grannarna torkar pannan av lättnad, men man kan nöta ner kanten på konserver så det går att få loss locket, fast jag rekommenderar korkskruv och dränka burken i hon under vatten först för att få bort spadet. Egentligen rekommenderar jag att dränka burken i Riddarfjärden men det räknas nog som biologisk krigsföring. Ni kanske får upp en ubåt? 😂

Sa jag att jag funderar på att flytta tillbaka till stan? Kan ju bli en del lägenheter lediga känns det som. :angel::angel::angel:
 
Haft en kompis ute på fika idag, trevligt men för mycket kaffe på fastande mage. Annars har jag ägnat dagen åt att bränna gammalt papper i kaminen, plocka undan inomhus och klippa gräset ute ikväll, mycket behagligt väder. Kört foder åt hästarna, stängt åt hönsen, hundarna och min vackre panter har kommit in för natten så jag ska stänga köksfönstret när jag sen bänkar mig i soffan med ett glas vin och ser fortsättningen på GLOW.

Så jäkla skönt med semester och perfekt väder för utomhusaktiviteter! :banana::banana::banana:
 
Bidrar till miljöförstörelsen genom att spola mitt ris under vatten fruktansvärt länge (medium-grain aka 'sushi' ris) och måste få bort all grums och stärkelse jag kan. Så stoppar skålen från riskokaren under en rinnande kran och låter den stå där.
 
Köpte moscatel på systemet idag. Smakade handsprit i jämförelse med det jag får hos grannarna. Berättade det för spanjoren nu när han ringde. Fick svaret: ”Nej nej nej kära du! Lägg dom pengarna i sparbössan istället! Du ska ju få moscatel av oss när vi åker! Vi har sparat en flaska med ditt namn på. Nej, nej, hjärtat, på systemet betalar du bara för flaskan för innehållet är inget att ha! Du vet, vi har ju provat ut det på bodegan i Spanien! Bara det finaste!” *tänk er upprörd man som pratar malmöitiska med spansk brytning*

Tji fick jag.
Dina grannar har uppnått samma kändisstatus som @tornblomma s grannar hos mig :love: Jag vill fortsätta läsa era inlägg om dem! :D:love:
 
När ens bästis frågar hur man mår:
35002

(obs det är ej toppen men inte heller såhär illa ;))
Nu ska jag lira lite Borderlands :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 845
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Angående en tråd här på buke kom en fundering upp om hur man hanterar byråkratin när en förälder går bort. Båda mina föräldrar lever men...
Svar
0
· Visningar
290
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 226
Senast: tara
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 983
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp