Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog en fika nu när jag slutade jobba
 

Bifogade filer

  • 20220701_125933.jpg
    20220701_125933.jpg
    215,9 KB · Visningar: 29
Jahapp. Stora sjukhuset igen. Få se om det blir transplantation eller om det blir min tredje bomresa :D

Hade ett gäng saker inplanerade. Blir det bomresa så har jag slösat en dag som kunde använts bättre.

Blir det transplantation är det jubel och hurrarop.
 
Matminnen från mina år i Dragör dyker upp. Jag var stammis i en liten sm'orrebröd-foretning och deras sky var supergod och passade till det mesta utom egg Royal med röget ål, Stjerneskudd og Solnedgang over Gudhjem. 💖
Ja det är verkligen gott! Tror att folk rynkar på näsan utan att ens ha smakat, men då missar de ju något gott! En dansk macka är ju så otroligt mycket mer än en svensk så sky kommer absolut till sin rätt på ett ordentligt smörrebröd! :)

Jag har alltid älskat mackor framför middag, det måste vara mina danska gener som ger sig till känna där! Mackor med extra allt på :D
 
Det är ju f-n riktigt pinsamt. Jag har ju börjat inom en helt ny bransch och försöker ju lära mig så mycket som möjligt så snabbt jag kan. Dels för att det är kul och dels för att kunna vara en bra anställd.

Som chef/arbetsledare är det ju ett måste, inte bara något en gör för att det faktiskt är intressant (jag håller förmodligen på att plåga ihjäl mina kollegor med alla frågor! :laugh:).
Du låter som min drömmedarbetare @ahena_arabians! Ambitiös, vetgirig, noggrann, analytisk. Jag baserar mitt uttalande på mitt sammantagna intryck av dig efter att ha följt/läst/diskuterat med dig genom åren.

@Zinfernia Fortsätt prioritera kunderna. Det ger guldstjärna i min bok.
 
Öl 13:59, jo jo. :angel: Mätt så jag sprängs och behöver energidryck.

Väcktes 05 imorse och blixtar, dunder och spöregn. Upp 06 för ett åka till guldhästen, blev barbackatur eftersom vi ändå var genomblöta båda två. Sedan hem igen, fixa och nu lollapalooza i tre dagar. HÖPP!!
 
Jahapp. Stora sjukhuset igen. Få se om det blir transplantation eller om det blir min tredje bomresa :D

Hade ett gäng saker inplanerade. Blir det bomresa så har jag slösat en dag som kunde använts bättre.

Blir det transplantation är det jubel och hurrarop.
Varma tankar och stort Lycka Till! 💖
 
Du låter som min drömmedarbetare @ahena_arabians! Ambitiös, vetgirig, noggrann, analytisk. Jag baserar mitt uttalande på mitt sammantagna intryck av dig efter att ha följt/läst/diskuterat med dig genom åren.

@Zinfernia Fortsätt prioritera kunderna. Det ger guldstjärna i min bok.

Tack :o

Jag tycker det är viktigt att känna att en gör sitt bästa för att vara en bra arbetstagare och kollega. Sedan gör ingen 100% hela tiden och det är helt ok (gjorde alla det så skulle många fler vara utbrända!). Men det ska liksom ändå vara en hög lägstanivå. Sedan är jag ju som sagt galet nyfiken på det mesta, det är skitkul att lära sig något nytt.

Edit: Sedan har jag insett på gamla dagar att jag tydligen är ambitiös (jag har alltid sett mig som lite lat och en slacker faktiskt) för jag är väldigt sugen på att iaf få prova på det vi sommarvikarier inte får göra (det kräver mer träning). Samma sak när jag var testförare, kollegorna brukade skämta (på ett snällt sätt) om att jag ville lära mig allt för att kunna bli gruppledare och de hade väl kanske inte helt fel.
 
14 km avverkade Trule i fin stil, bytte bett till mitt favorit bett och hade glömt hur bra han går på det 👌 Måste kolla om det är godkänt för tävling borde inte vara några problem men man vet aldrig. Tur mamma har en bekant som jobbar som ekipage kontrollant.
Svettigt värre för både matte och häst, Trule fira med att duscha med finskt tjärschampoo så han luktar som en hel bränd skog 😂🥳
IMG_20220701_135237588~2.jpg
 
Är själv på jobbet sedan ca 20 minuter tillbaka vilket innebär att jag "går" (fuldansar) runt och lyssnar på gamla typ Kanye West-låtar. Kan inte släppa att en ca femton år yngre fd kollega (som för övrigt är grym på att dansa) gapskrattade rakt ut när vi var på klubb tillsammans och hon såg mig dansa. Ungefär som när jag var på studieresa när jag läste min master i musikvetenskap och fick för mig att sjunga karaoke på Gröne Jägaren inför min nyfunna bekantskap som läste etnologi. En väldigt glad etnolog bland ett gäng djupt besvärade/förfärade Whitney Houston-wannabees.

Jaja jag har åtminstone förmåga att underhålla, även om det är på bekostnad av min egen värdighet.
 
Jag tycker det är viktigt att känna att en gör sitt bästa för att vara en bra arbetstagare och kollega. Sedan gör ingen 100% hela tiden och det är helt ok (gjorde alla det så skulle många fler vara utbrända!). Men det ska liksom ändå vara en hög lägstanivå. Sedan är jag ju som sagt galet nyfiken på det mesta, det är skitkul att lära sig något nytt.
Samma här :) ! Älskar att vidareutbilda mig och testa nya saker :) ! Just nu håller jag tummarna för att jag kommer in på en universitetskurs i höst. Skulle vara jätteintressant att få lära sig mer om små barns sociala samspel. Inte för att någon har sagt att jag måste, utan bara för att det är kul helt enkelt att förstå mer om det man sysslar med :) !
 
Är själv på jobbet sedan ca 20 minuter tillbaka vilket innebär att jag "går" (fuldansar) runt och lyssnar på gamla typ Kanye West-låtar. Kan inte släppa att en ca femton år yngre fd kollega (som för övrigt är grym på att dansa) gapskrattade rakt ut när vi var på klubb tillsammans och hon såg mig dansa. Ungefär som när jag var på studieresa när jag läste min master i musikvetenskap och fick för mig att sjunga karaoke på Gröne Jägaren inför min nyfunna bekantskap som läste etnologi. En väldigt glad etnolog bland ett gäng djupt besvärade/förfärade Whitney Houston-wannabees.

Jaja jag har åtminstone förmåga att underhålla, även om det är på bekostnad av min egen värdighet.

Gröne Jägaren?! Du är modigare än vad jag är... :nailbiting:
 
14 km avverkade Trule i fin stil, bytte bett till mitt favorit bett och hade glömt hur bra han går på det 👌 Måste kolla om det är godkänt för tävling borde inte vara några problem men man vet aldrig. Tur mamma har en bekant som jobbar som ekipage kontrollant.
Svettigt värre för både matte och häst, Trule fira med att duscha med finskt tjärschampoo så han luktar som en hel bränd skog 😂🥳Visa bifogad fil 94186
Alltså behöver du semester från honom någon gång så står min dörr alltid öppen! :D :heartangel: Hunden kan dela med sig av sin matskål, vattenskål och balkong och skogspromenader... väl :D

Jag menar... draghund och draghäst är väl ändå ... lite likt ändå...?! I alla fall dragh!:angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
60 874
Senast: Bonita4
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 289
Senast: Mia_R
·
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
456
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 115
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp