Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Självklart ❤️👌 Han är som en stor hund 🥰
Så beskrev min mamma min häst! Hon kan inget om hästar alls, men när hon (hästen) skadat sig och fick promenader så gick mamma med henne ibland, kan tycka vara lite osäkert- en häst ihop med en kvinna som inte kan ett dugg om hästar? Hon hanterade henne som en hund bara, det gick det med sa hon, hon förstod vad hon menade :D Minns den gången de gick på en väg en bit och så kom en bil och min häst hade rumpan ut så bilen stannade. Mamma stod där och knuffade på hästen för att hon skulle ta in rumpan, hon var mer upptagen med att äta det gröna gräset och brydde sig föga om mamma och väntande bil. Efter lite knuffande och "nu får du flytta på dig, det kommer en bil", tröttnade mamma, lyfte upp huvudet och gjorde en volt med henne och manövrerade rätt henne. Föraren väntade lugnt i bilen och skrattade åt mamma :D

Så ja, en stor hund tror jag på att han är! :D
 
Idag börjar rehaben för hästen och vi var ute och tömkörde i värmen. Härligt tills jag plötsligt trampade snett och föll ned på grusvägen. Har nu ett blodigt skrapsår på knät och benet samt en lindad fot.
Men hästen var nöjd, hade såklart mat med sig i munnen. ❤
IMG_20220701_161521_138.jpg
 
Hemma, vattnat blommor och dricker kaffe 😅 Ska släppa ut hästarna imorgon bitti en viss husse skulle tydligen på pool party idag 😂 Gamla mannen vara ute och slarva på det viset 😂
Gör mig ingenting går alltid upp tidigt nästan förutom någon gång i bland när jag lyckas sova över alarmet.
 
@Zinfernia Fortsätt prioritera kunderna. Det ger guldstjärna i min bok.
Tack! Jag kommer alltid att prioritera mina kunder framför chefens onödiga möten 😅


Och by the way, nu har jag kommit på hur jag ska slippa vårt medarbetssamtal nästa vecka.

En minut innan mötet ska börja lägger jag ut några annonser på Blocket där jag säljer en dyr bil jättebilligt, jag hyr ut en lägenhet i stan till en vrakpris, jag mer eller mindre skänker bort en ny iPhone och liknande.
Sen kanske jag också ska posta mitt nummer på typ BodyContact och skriva att män som vill ha telefonsex gärna får ringa mig pronto.


Kommer att få så många samtal att mötet blir avbrutet hela tiden :idea::angel::laugh:
 
Skönt att hästen är bättre :) ! Är diagnosen ändrad nu?
Vi fick ingen diagnos, men misstanken är pålagringar kring ryggraden. Men vi har inte kunnat röntga ryggen för att konstatera det.
Men han är bättre nu, så vi ska skritta igång honom avsuttet och se hur han blir. I värsta fall blir han inte bättre och då kommer jag få ta bort honom, i bästa fall kan han gå lugna turer med vagn framöver.
Så allt är oklart just nu, men inget tyder på att han har ont iaf.
 
Tack! Jag kommer alltid att prioritera mina kunder framför chefens onödiga möten 😅


Och by the way, nu har jag kommit på hur jag ska slippa vårt medarbetssamtal nästa vecka.

En minut innan mötet ska börja lägger jag ut några annonser på Blocket där jag säljer en dyr bil jättebilligt, jag hyr ut en lägenhet i stan till en vrakpris, jag mer eller mindre skänker bort en ny iPhone och liknande.
Sen kanske jag också ska posta mitt nummer på typ BodyContact och skriva att män som vill ha telefonsex gärna får ringa mig pronto.


Kommer att få så många samtal att mötet blir avbrutet hela tiden :idea::angel::laugh:
Good Luck! Det samtalet skullejag gärna ha hört.
Jag hade en medarbetare som lyckade skjuta upp medarbetarsamtal in absurdum genom att vabba varje gång. Till slut kidnappade jag hen kl08 en morgon.
 
Tack! Jag kommer alltid att prioritera mina kunder framför chefens onödiga möten 😅


Och by the way, nu har jag kommit på hur jag ska slippa vårt medarbetssamtal nästa vecka.

En minut innan mötet ska börja lägger jag ut några annonser på Blocket där jag säljer en dyr bil jättebilligt, jag hyr ut en lägenhet i stan till en vrakpris, jag mer eller mindre skänker bort en ny iPhone och liknande.
Sen kanske jag också ska posta mitt nummer på typ BodyContact och skriva att män som vill ha telefonsex gärna får ringa mig pronto.


Kommer att få så många samtal att mötet blir avbrutet hela tiden :idea::angel::laugh:
Bättre förslag använd chefens nummer :idea: :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
81 82 83
Svar
1 642
· Visningar
46 523
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 086
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
68 841
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 185

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp