Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tagit mig från sängen till soffan och gjort en kopp te.
Hostan har gått från torr till.. inte lika torr, och dessutom lite snuvig. Ska jag behöva acceptera att jag inte borde träna idag? :cautious:

Dessutom hästvakt till guldhästen mån-tors nästa vecka, kanske bra att ha lite energi till det.
Nåja, börjar med vila och något sommarprat.
 
Ätit mellanmål och funderar på vad mer jag ska göra idag. Var uppe tidigt så nu är köket färdigmålat med strykning nr 2, linnegarderoben färdigrensad, hallgarderoben påbörjad (måste torka innan jag kan sortera in saker igen) och jag är nyduschad. Bara 15 grader ute idag så har massor av energi tydligen.
 
Ligger i sängen och försöker vila. Men det kryper i kroppen, jag känner mig mobilberoende och kollar horsecam onormalt ofta.
Fladdermusungarna låter sött dock. Undrar om de är många i år, eller om de bara är på ett ställe man hör dem lite bättre.
Tackar deras mammor för att vi har så få mygg just i trädgården 😊.
 

Bifogade filer

  • IMG_20220709_194648.jpg
    IMG_20220709_194648.jpg
    212,8 KB · Visningar: 40
Har varit ute med hunden x 2, ätit frukost x 2 och ska nu börja dagen är det tänkt. Plocka undan hundens hyss på balkongen- han har vänt upp och ner på en kartong med jord i , strimlat kartongen och spridit jorden.... Jag påminde honom om att han inte är en bebis längre utan vuxen, vuxna uppför sig väl, dessutom får han inte vara på ballen mer om han hittar på hyss. Han svarade med ett långt typiskt husky-yl och avslutade med ljud som lät som fuck you, och en blick som definitivt betydde det. Tur att han faktiskt ytterst sällan gör något hyss ;) Oftast är det kartong inblandat, han gillar att strimla kartonger :D

Sedan är det tvätta, dammsuga, diska, fixa lunch och middag, städa toan, renbädda sängen, moppa golv, gå med hunden några rundor och inte glömma att äta och dricka.

Och fylla upp vatten till dricka och toa eftersom strömmen stängs av. Ladda olika prylar också. De ska reparera något, visserligen mellan 23.45 och 04.45 men man vet ju inte hur länge det EGENTLIGEN tar, komiskt är att DE skrev i sitt meddelande att ladda powerbank, plocka fram stearinljus och ta upp vatten....
 
Trött efter att ha somnat sent, vaknat vid 4 p g a tranor och sedan sovit till efter 8, tog det lugnt, åt frukost och tittade på Nyhetsmorgon, vid 10 ringer fasta telefonen och mamma svarar, det är min kompis som jag skulle varit hos 9.30 för att följa med henne och unghästen på deras första uteritt. Pinsamt, jag brukar alltid vara i tid. Men jag skyndade mig dit och allt gick bra.
 
Trött efter att ha somnat sent, vaknat vid 4 p g a tranor och sedan sovit till efter 8, tog det lugnt, åt frukost och tittade på Nyhetsmorgon, vid 10 ringer fasta telefonen och mamma svarar, det är min kompis som jag skulle varit hos 9.30 för att följa med henne och unghästen på deras första uteritt. Pinsamt, jag brukar alltid vara i tid. Men jag skyndade mig dit och allt gick bra.
Jag vaknade vid 4 pga hund med diarré och det var ett himla liv av tranorna då!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 498
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 063
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 837
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 557
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hund rädd i ny bil
  • Återkommande uvi

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Mountain horse ridskor
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp