Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åkte hem i morse. Nöjd, glad och tacksam.
Nu känner jag mig dock knäckt. Någonstans mellan tunneln före Angereds bron och avfarten mot motorvägen gjorde jag något katastrofalt fel för strax före avfarten gjorde en bil mig uppmärksam på att jag körde mot trafiken,🙈
Inget hände men jag undrar vad jag i helvete har gjort och när. Skäms och känner mest att jag aldrig vill köra bil igen.😢
 
Åkte hem i morse. Nöjd, glad och tacksam.
Nu känner jag mig dock knäckt. Någonstans mellan tunneln före Angereds bron och avfarten mot motorvägen gjorde jag något katastrofalt fel för strax före avfarten gjorde en bil mig uppmärksam på att jag körde mot trafiken,🙈
Inget hände men jag undrar vad jag i helvete har gjort och när. Skäms och känner mest att jag aldrig vill köra bil igen.😢
Jobbigt, på det igen! Misstag kan man alltid göra. Upp i sadeln igen 😍
 
Åkte hem i morse. Nöjd, glad och tacksam.
Nu känner jag mig dock knäckt. Någonstans mellan tunneln före Angereds bron och avfarten mot motorvägen gjorde jag något katastrofalt fel för strax före avfarten gjorde en bil mig uppmärksam på att jag körde mot trafiken,🙈
Inget hände men jag undrar vad jag i helvete har gjort och när. Skäms och känner mest att jag aldrig vill köra bil igen.😢
Råkade jag ut för också för något år sen, följde skyltarna men måste ändå ha kommit av fel 🤷‍♀️
Var bara en kort och minimalt trafikerad sträcka innan jag med hjälp av en rondell kunde komma mig på rätt sida vägen, men blä när sånt shit happens.

Körde sedan hem några timmar senare och har kört massor av mil sen dess, så man får lägga det bakom sig och vara glad att inget hände.
 
Råkade jag ut för också för något år sen, följde skyltarna men måste ändå ha kommit av fel 🤷‍♀️
Var bara en kort och minimalt trafikerad sträcka innan jag med hjälp av en rondell kunde komma mig på rätt sida vägen, men blä när sånt shit happens.

Körde sedan hem några timmar senare och har kört massor av mil sen dess, så man får lägga det bakom sig och vara glad att inget hände.
Tack för att du delar med dig. Känns lite bättre att höra andra.
Var nästan ingen trafik och avfarten var direkt efter att mötande bilen (tvåfiligt) gjorde mig uppmärksam.
Det är mest känslan att vara korkad som är värst.
 
Trött efter kompisars bröllopsfest igår. Men vi planerar att åka upp till landet utanför Härnösand idag ändå, ska bli fint väder i början av nästa vecka och det vill vi inte missa!
Åker nog på eftermiddagen någon gång.
Jag bor en liten bit utanför. Idag har SMHI försökt lura oss här och hävdar envist att det har regnat sedan kl 7 i morse. Men den stora lampan har lyst hela dan 😁

Tror de spår väder i kaffesump, eller så har de sommarjobbare. Men jag håller tummarna för bra väder till veckan så alla får in sitt hö.
 
Jag bor en liten bit utanför. Idag har SMHI försökt lura oss här och hävdar envist att det har regnat sedan kl 7 i morse. Men den stora lampan har lyst hela dan 😁

Tror de spår väder i kaffesump, eller så har de sommarjobbare. Men jag håller tummarna för bra väder till veckan så alla får in sitt hö.
Samma här det skulle börja regna på förmiddagen men ha inte kommit en droppe
Jag tror SMHI kör repriser på tidigare sommarprognoser det kan ju bli rätt ;)
 
Livet känns som en mardröm som inte tar slut. Nu verkar det ha gått bra. Men jag har just sett en penicillinchock för ca 1h sen..
Ska kolla varje millimeter av henne senare.

Och nej. Vi glömde inte kolla att vi inte var i blodkärl etc. Vi gjorde allt efter bästa förmåga och beskrivningar.

Lätt att vila och bli frisk..
 
Livet känns som en mardröm som inte tar slut. Nu verkar det ha gått bra. Men jag har just sett en penicillinchock för ca 1h sen..
Ska kolla varje millimeter av henne senare.

Och nej. Vi glömde inte kolla att vi inte var i blodkärl etc. Vi gjorde allt efter bästa förmåga och beskrivningar.

Lätt att vila och bli frisk..
Jobbigt :heart
En veterinär gav min häst en penicillin chock en gång
Dagen efter skulle jag spruta själv :nailbiting: men det gick bra :)
 
Vädret här kan inte bestämma sig..... Temperaturen är rätt behaglig - runt 20 grader - men sol och moln (och lite regnstänk) avlöser varandra. Grabbade tag i färgskrapan och fick fixat knutbrädorna på två sidor. När jag tvättade upptäckte jag att fönsterna på den sidan var bra skitiga också. Och - som vanligt - när man börjar pilla med något så upptäcker man att det finns mer att göra. Så nu blir det lite målning på brädorna också runt fönsterna..... Ja ja, det blir FINT sedan :) !
 
letar ny soffa
Inte lätt att hitta en begagnad heller eftersom utan bil kan jag inte hämta.
De allra flesta vill ju att den hämtas.
Ska jag anlita macken blir det snart lika dyrt som en ny soffa..
Den jag har är för låg och för djup så dåliga dagar har jag svårt att ta mig upp från den..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 497
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 054
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 837
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 556
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föräldrar till barn som rider
  • Tungband
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp