Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Frukost avklarad - dags att ta stora vattningsronden för djuren, växthuset och uteplanteringarna. 0,3 mm på hela kommande tiodygnsprognos förslår inte riktigt, ens till utomhusodlingarna...

Och i eftermiddag dags att casha in en jättefin julklapp - Chess på svenska i Helsingborg. :love: Hade lyckats boka in ett besök på öppen trädgård i Boäng/Röstånga innan jag kom på kollisionen men hoppas få en ny chans där längre fram. Det är en superfin köksträdgård/potager så den skulle vara kul att få se live också och inte bara på instagram.
 
Fick sovmorgon av hundarna idag, har aldrig hänt tidigare sen jag köpte Sparven 😳 😍 Vaknade och hade Sparven längs ryggen och Humla vid benen. Mys!
5CDDF789-03ED-4415-A314-B7B4C9465ACE.jpeg
 
Det känns alltid lite märkligt att skicka iväg ett brev med bajs, även om det är i ett gott syfte - och man vet att mottagaren är beredd på att få sådan post (eller det är rent av deras affärsidé).
Ja posta bajs känns ju sådär 😅😂 Men det är dags igen för hans del. Han brukar dock vara en bra häst vi har inte avmaskat honom en enda gång sedan han kom hit.
 
Fortfarande inte fått båtens motor att funka. Igår hade jag med mig en elektriker. Men han löste det inte heller. Så istället fick jag med mig generatorn hem och imorn får jag hitta en verkstad. Det här var verkligen inte planen för semestern men det är ju som det är. Idag får jag väl leka i snickarboden istället. Och dricka vin. Kanske i den ordningen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 304
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 320
Senast: jemeni
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 466
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 542
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp