Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det stod 11 aster utanför mitt hus när jag kom hem, så de är omplacerade till balkonglådor och två krukor :)

Det är lite för varmt så nu drar jag mig tillbaka till AC i huset 🥵 Har 5000 steg kvar att gå också.

En läkare ringde från vårdcentralen och sade att jag har ”kraftig järnbrist”. Det var ju vänligt. Ska börja med duroferon förutom de brustabletter jag tar (med järn).
 
Genidraget att tigga till mig en extra jobbahemifråndag idag, när jag ser rubrikerna om kaos i all tågtrafik söder om Norrland.

Hade en synsk föraning om detta när jag mejlade min snälla chef i morse och skrev att dels behöver jag kunna ta in hästarna några timmar när värmen är som värst, och dels kommer jag att få ett totalt bryt om det blir något tåghaveri med de redan överfulla (som vanligt!!!) tågen med svettiga högljudda semesterfirare, bautaväskor i gångarna och skrikande barn. Tio mils hemresa i ersättningsbuss som alternativ är drygt nog i normaltemperatur, men på en av årets varmaste dagar och på de premisserna? *ryyyys*

Nu har jag i stället suttit med en svalkande fläkt och ett kallt fotbad i lugn och ro på hemmakontoret hela dagen och har en helt normal adrenalinnivå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 303
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 311
Senast: jemeni
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 455
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 541
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp