Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han petar åtminstone inte rakt på såret, det gör nog för ont (men dock vill han inte heller att någon annan gör det). Bara lägger handen mot huvudet vid sidan om när han jämrar sig. Enda gången han var mera "pigg" var när vi bytte kompress 😅

Men jag har undrat om det där med att han lutar sig (rejält) mot en sida gör att blodet rinner lättare.
Skulle inte förvåna mig...Hur verkar det idag?
 
Baaah, jag vill verkligen inte åka och jobba idag! Det regnar och har sig, skulle så gärna vilja ha en mysdag med djuren och röja i huset.... men oh well, det är väl bara att sätta sig på cykeln. Ju fortare jag kommer iväg, desto fortare får jag gå hem trots allt.
 
Jag har verkligen lovat mig själv att aldrig mer försätta mig i ett läge där jag kör all-nighters. Efter 30 är det liksom samma som att tacka för sig i minst tre dagar efteråt. Men ibland blir planeringen helt omkullkastad av små Whippishpojkar med dåliga magar.

Nu har jag i alla fall gjort det jag måste och hoppas att folk accepterar detta som "den 28", även fast de själva visst redan har påbörjat sin 29. Nattmänniskor är så mycket enklare att övertyga om att allt hann bli klart i tid.

Gonatt Buke, nu ska jag sova i tre dagar.
Nähäpp, väcktes av att en lite större hundpojke var dålig i magen lagom till att lillen verkar bra igen. Tror det vilar förbannelse över oss just nu.
Det sprutade bajs ur min stackars hund, så hela hans fluffiga svans blev smutsig. Behövde alltså navigera regn med en Whippish som hatar regn, försöka låta stora akutbajsa, sen hindra båda från att skaka sig i trapp & hall, och duscha en storkille som tycker det är det absolut värsta som finns.
Nu har jag inte sovit tillräckligt på flera dagar, vilket jag inte rekommenderar någon. Hundarna har i alla fall fått Canikur och sen blir det ris & fisk ett tag. Samt en hundfri spavistelse för mig, stress & bristande återhämtning är en hälsorisk jag måste ta på allvar så nu är det nödbroms.
 
Klippt ned lite växter på uteplatsen. Skulle behöva göra klart och in med allt, men tiden finns inte riktigt just nu. Får ta lite i taget.

Bara packa matdosa och sen åka till jobbet igen. Åkte ju nyss därifrån känns det som... Eller jag låste och larma vid 21.30 igår kväll, så några timmar har ju gått. 😅
 
Pratat med facket och skyddsombud?
Då händer inget. Har klagat i 7 år. Det är omöjligt för dem att lösa problemet eftersom huset är byggt utan kyla samt med gravt undermålig värme. Det är byggt så eftersom de resonerade att det är verkstad, alltså arbete där man rör på sig, och att det inte ska vara någon här på sommaren. Man hade helt glömt det faktum att det skulle behöva sitta folk och jobba också.
Jag har 3 element i receptionen på vintern och sitter med filt om axlarna. Kan inte stänga dörren så att det går att värma upp för då försvinner luften (finns ingen ventilation öht). :up:
 
Då händer inget. Har klagat i 7 år. Det är omöjligt för dem att lösa problemet eftersom huset är byggt utan kyla samt med gravt undermålig värme. Det är byggt så eftersom de resonerade att det är verkstad, alltså arbete där man rör på sig, och att det inte ska vara någon här på sommaren. Man hade helt glömt det faktum att det skulle behöva sitta folk och jobba också.
Jag har 3 element i receptionen på vintern och sitter med filt om axlarna. Kan inte stänga dörren så att det går att värma upp för då försvinner luften (finns ingen ventilation öht). :up:
Fast mitt jobb har också undermåligt isolerade väggar och ändå kan vi få upp värmen till 20-21 grader på vintern. Tidigare har det varit problem med värmen och varit 14 grader på vintern. Och nu när ventilationen fungerar är sommaren okej också.
 
Fast mitt jobb har också undermåligt isolerade väggar och ändå kan vi få upp värmen till 20-21 grader på vintern. Tidigare har det varit problem med värmen och varit 14 grader på vintern. Och nu när ventilationen fungerar är sommaren okej också.
Vad har ni för element?
 
Heja dig! Så viktigt ämne, jag tror att du fixar det jättebra.
Det vore ju toppen om du ville vara med! Du är så bra på att uttrycka dig, jag tror du skulle ha mycket att ge - och länka gärna efteråt om du vill. :)
Åhhh, vet du, jag vet inte någon som skulle passa bättre än dig :love:
Klart att du ska tacka ja. Toppenbra
Nyfiken vilken podd?
Tack så jättemycket för pepp allihopa :heart :love:

Jag har sagt ja. Spännande men nervöst :nailbiting: :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
920
· Visningar
48 710
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
213
· Visningar
8 312
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 720
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 638
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp