Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är trött på min arbetsgivare har lust att säga upp mig på studs. Men måste stå ut tills januari då jag kan ta min examen. Men nu har de gjort fel på mina semesterdagar en månad till. Så nu har jag inga semesterdagar kvar och nästan alla mina sparade rök också när de kvoterade samtliga dagar med högre kvot felaktigt. Dessutom är det andra fel på förra lönen som inte rättats till än. Man kan ju tro att det är ett litet företag men det är en av våra största myndigheter som borde ha kompetens och resurser att göra rätt från början. :banghead::rage:

Dessutom usel lönerevision och skyhöga löner till nyanställda.

Fick precis reda på att en nyanställd går in på 5000+ mer än mig. Kul osv.

Vi har samma läge hos oss går de nya in på 4000-8000 kronor mer.

Jag hoppas att de som är nyanställda är antingen någon med specialkompetens eller längre erfarenhet hos annan arbetsgivare med samma kompetens som er. Annars är det helt uppåt väggarna!
 
Bläääääh.
Fick just hjälpa med att byta kompress på skrikande boxande pappa :crazy: Gick inte att låta den gamla överfulla sitta kvar, det krävdes verkligen två personer för detta 😅
Han slet bort den andra biten jag lagt på för att vara säker på att inte mer blod kommer igenom. Men oh well, den största kompressern sitter iallafall kvar.
 
Jag fick precis frågan om att vara med i en podcast om att leva med en funktionsnedsättning. Ämnet kommer i så fall vara autism och mer specifikt flickor med autism.

Min första reaktion var att ringa mamma och berätta för henne, hon tyckte att det var kul och var glad för min skull. Men jag oroar mig över att vara för mycket/prata för mycket… vilket jag berättade för mamma som tyckte att "om det är en podd som handlar om att ha funktionsnedsättning så gör det inget om den syns".

Just nu lutar jag nog faktiskt mot att tacka ja :nailbiting:
Åhhh, vet du, jag vet inte någon som skulle passa bättre än dig :love:
 
Jag hoppas att de som är nyanställda är antingen någon med specialkompetens eller längre erfarenhet hos annan arbetsgivare med samma kompetens som er. Annars är det helt uppåt väggarna!
Egentligen inte, förutom en. Hon som började i januari får jag fortfarande hjälpa med saker dagligen, hon klarar knappt av arbetsuppgifterna och har mindre ansvarsområde än jag, ändå tjänar hon ungefär 5-6000 mer än mig.
 
Jag kände mig rätt lugn där och då, men nu är jag lite lätt darrig. Lagar mat just nu även om jag inte känner så stor lust för det 😅
Det är aldrig kul att "bråka" sådär med dem. Det är så jobbigt att de liksom inte går att resonera med osv. Jag vet hur det känns, emotionellt dränerande och skitjobbigt rent ut sagt.
Ge mamma en kram om det skulle få dig att känna dig bättre? Jag brukade krama farfar när vi kämpade med farmor. Det kändes bra att liksom både få honom att lugna sig och mig själv.

Hoppas det går bra i morgon när ni ska titta på rummet :heart
 
Jag hoppas att de som är nyanställda är antingen någon med specialkompetens eller längre erfarenhet hos annan arbetsgivare med samma kompetens som er. Annars är det helt uppåt väggarna!


Oh nej det är bara lönepolitiken som helt havererat, kan vara någon direkt från högskola eller som haft ett jobb tidigare som får dessa löner. Så det är helt uppåt väggarna, alla erfarna tröttnar på detta och säger upp sig i mängder. Sånt vansinnigt slöseri med skattepengar då det kan ta upp till ett år och lära sig alla moment i handläggningen. Kostar minst 500 000 kronor att lära upp en ny handläggare, de siffrorna är visserligen några år gamla så kostnaden har säkert ökat. Men det finns noll långsiktighet i denna myndigheten en erfaren handläggare är guld värd men det tycker inte myndigheten uppenbarligen.
 
Det är aldrig kul att "bråka" sådär med dem. Det är så jobbigt att de liksom inte går att resonera med osv. Jag vet hur det känns, emotionellt dränerande och skitjobbigt rent ut sagt.
Ge mamma en kram om det skulle få dig att känna dig bättre? Jag brukade krama farfar när vi kämpade med farmor. Det kändes bra att liksom både få honom att lugna sig och mig själv.

Hoppas det går bra i morgon när ni ska titta på rummet :heart
Vi har kramats ett par gånger sen dess ☺️❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
825
· Visningar
44 182
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
206
· Visningar
7 936
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 712
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 625
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp