Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Brukar inte vara så berörd av nyår. Har typ aldrig firat, och de senaste åren har jag varit i stugan med hundarna och så även iår (fast bara en hund i år).
Märker dock att jag reagerar rätt negativt på alla peppiga sammanfattningar på fb/insta. Vet inte öht vad jag skulle skriva på en sån. Har typ jobbat och hängt med hundarna 2022? Är väl som många andra högtider, man blir påmind om vad man inte har.. rätt tungt idag 😔
Jag förstår precis!
Men de (få) gånger när jag varit med på en såndär peppig fest med fantastiska bilder, har det i verkliga livet slutat med bråk och alldeles för fulla personer.
Men det läggs rätt sällan ut på Insta..

Jag försöker leva efter "Jämför inte ditt inre, med andras yttre fasad."
Men det är jäkligt svårt ibland. ❤️
 
Brukar inte vara så berörd av nyår. Har typ aldrig firat, och de senaste åren har jag varit i stugan med hundarna och så även iår (fast bara en hund i år).
Märker dock att jag reagerar rätt negativt på alla peppiga sammanfattningar på fb/insta. Vet inte öht vad jag skulle skriva på en sån. Har typ jobbat och hängt med hundarna 2022? Är väl som många andra högtider, man blir påmind om vad man inte har.. rätt tungt idag 😔
Usch va deppigt det blev. Jag har ju faktiskt haft ett jättebra 2022 egentligen, är nog inte det som det handlar om ändå. Deppigheten kommer och går, hoppas på att få lite hjälp att reda ut lite kring det framöver!
 
2C4FF06C-4006-4AAE-A169-B209075C61B2.jpeg



Nyårsfirandet drar snart igång, jag firar nere i Centraleuropa och har redan hunnit turista runt, litegrann. Nu är det tid för tillsnofsning och sedan tjusig middag.

Fira lugnt därute! 🎉🤩🎊🍾
 
Jag förstår precis!
Men de (få) gånger när jag varit med på en såndär peppig fest med fantastiska bilder, har det i verkliga livet slutat med bråk och alldeles för fulla personer.
Men det läggs rätt sällan ut på Insta..

Jag försöker leva efter "Jämför inte ditt inre, med andras yttre fasad."
Men det är jäkligt svårt ibland. ❤️
Tack! Du har så rätt :)
Fest saknar jag faktiskt till 0% vilket är skönt. Men ensamhetskänslorna är lätta att väcka såna här dagar..
 
Har nu sanerat mig själv samt satt på lite ögonskugga. En av katterna gick in i duschen och klagar nu högljutt över att han är BLÖT om tassarna 😅
Jag ska fira hos grannarna med stor våning och kungsbalkong med utsikt över hela stan.
Min efterrätt är förberedd och behöver bara läggas upp snyggt. Tydligen stressas det enormt nu med alla förberedelser för övriga rätter.
Nu är frågan vad man ska ta på sig? Är tyvärr för fet för de mest festliga blåsorna. Men tänker att Gucci aldrig slår fel så jag kommer inventera det beståndet. Kanske en kul hatt också
 
Happy New Year!
Jag sitter i morgonrock och sorplar pa mitt morgon tea fortfarande. Hundarna sover fortfarande men med tanka att klockan snart ar 9am kommer de snart att vilja ga ut.

Jag har planerat en laaaang tre ratters middag i kvall. Forst forratt pa eftermiddagen, sedan huvudratt vid middagstid, och tva deserter nar vi kanner for det under kvallen. :p
 
Nä, nä, nä, så där har mina aldrig uppfört sig! Inte en enda siames eller oriental har varit sådanna vildar, tycker det stämmer mer på bondkatter faktiskt. 😾

Jag avlade siameser for lange, lange sedan. De var alla som @tornblomma 's vilddjur. Men istallet for att apportera stal de alla glittriga foremal de kunde hitta och gomde nogsamt sa man fick leta ihjal sig nar man forlorat smycken. 😂
Jag har aldrig traffat nagon bondkatt (faktist har jag, i Malaysia) som varit sa insisterande som Siameser och orientaler.
 
Kyrkklockorna ringer här sen några minuter. Visst är det för att kyrkoåret slutar kl 18 på nyårsafton?

Edit: Det slutar tydligen kl 18 lördagen före 1a advent. Vad ringde de för nu då? Får googla mer …
 
På väg hem efter en fantastisk dag med massor av sol och en precis lagom mängd utförsåkning för denna ovana kropp med sina knän som så att säga inte blir yngre :angel: Ser sjukt mycket fram emot ett varmt bad tillsammans med ett väl kylt glas bubbel som uppvärming inför kvällens renfilé :d
 

Bifogade filer

  • 20221231_153149.jpg
    20221231_153149.jpg
    154,6 KB · Visningar: 23
Brukar inte vara så berörd av nyår. Har typ aldrig firat, och de senaste åren har jag varit i stugan med hundarna och så även iår (fast bara en hund i år).
Märker dock att jag reagerar rätt negativt på alla peppiga sammanfattningar på fb/insta. Vet inte öht vad jag skulle skriva på en sån. Har typ jobbat och hängt med hundarna 2022? Är väl som många andra högtider, man blir påmind om vad man inte har.. rätt tungt idag 😔
Kan också relatera, har barnet här så är inte ensam egentligen men blir lixom inget firande. Blir ingen fin mat, ingen speciell dag alls. Egentligen gör det inget, men ibland kommer ensamhetskänslorna ändå när man märker att de vänner man brukar skriva/prata med är upptagna…
 
Kan också relatera, har barnet här så är inte ensam egentligen men blir lixom inget firande. Blir ingen fin mat, ingen speciell dag alls. Egentligen gör det inget, men ibland kommer ensamhetskänslorna ändå när man märker att de vänner man brukar skriva/prata med är upptagna…
Ja, där har du nog satt lite fingret på en del av känslan för mig. Jag är inte så noga med att fira, men tråkigt att inte ha nån att messa med för att ”alla andra” firar!
 
Har fixat iordning lite här hemma för ett lugnare tolvslag, tänt lampor och flyttat julpynt från fönstren och dragit för gardinerna.

Har också gjort rice krispie treats som jag egentligen tänkt dela med småttingar (mänskliga) för några dagar sen, men på grund av ändrade planer blev de nu endast till mig. La till lite havssalt och vit choklad för en, ahem, något mer åldersanpassad smakprofil 😎
 
Ganska exakt denna outfit blir det ikväll!

1CC43BDE-D4EB-40CD-8C42-84E85D1E7A70.jpeg


Dock kändes det ngt nedtonat så jag har en rutig 80-tals kavaj med gigantiska axelvaddar till. Samt stora smycken och rosa Gucci- brillor till 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 199
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 643
Senast: lizzie
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
15 405
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp