Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Årets sista dag bjöd minsann på härlig sol; perfekt för årets sista ridning som blev en härlig nyårsritt i alla gångarter: riktigt härligt att vi kunde dra på snabbare i galopperna tyckte både pållan och jag 😍 och så var det ännu ett år utan avåkning från hästryggen 🥳✌️. Idag är det 6 år sedan sambon och jag förlovade oss och 5 år sedan min häst kom hem igen från Ultuna, underbara minnen ❤️.
 
Åkte för en stund sen iväg på firande; hann visst börja smälla lite fyrverkerier ett litet stycke bort och lillkissen blev rätt nyfiken på vad som hände men upplevdes inte bli rädd direkt. Han sneglade på honkatten som uppvisade lugn och inte bryr sig ❤️. Precis avnjutit förrätten :).
 
IMG_20221231_185148.jpg

Tycker inte att detta vin är något vidare.
 
Jag har strax sträckkollat Julstormen klart. Bra miniserie! Borde väl göra middag vilket var tänkt pizza men känner mig så lat och har starkt funderat på att äta efterrätten före :D Mjölkchokladcheesecaken har iaf fått bra betyg av övriga som fick den haha
 
Hostar, hostar, hostar, svettas floder och snorar som ett vattenfall däremellan = spar på den goda, planerade maten och knaprar på en skiva rostad, Italienskt lantbröd istället :up:

Håller tummar och tår för att förkylningen snart släpper sitt grepp 😅
 
Har just ätit en andra portion av efterrätten chokladpudding med grädde :d huvudrätten var oxfilé med pommes. Det blev bara jag och syrran då mamma blev bortbjuden och vi sitter hundvakt åt henne då hunden är rädd för smällar. Det började tidigt med enstaka smällar men det räckte enligt hunden, har förberett duschen med filtar och radio plus lugnande sprej. Så vi tar det mest lugnt här.
 
Proppmätt efter älggrytan 😋.

Vi är bara hemma och myser och håller koll på hästarna. Jag är sjukt trött efter senaste dagarnas snöskottning, idag var den dessutom blöt och det regnade på tvären 😑. Dags att flytta till Norrbottens inland, kusten är förlorad...
 
Till min glädje verkar min lilla skyggiskatt inte bry sig nämnvärt om smällarna hittills!

Ätit laxtartar och lokala getostar, följt av ingefärspäron som mamma kokat. Mycket gott alltihop.

Sovit ett par gånger till gårdagens världscuphoppning men måste nog ändå snart sova-sova. :sleep:
 
Har lyckats med en hemslagen bearnaise. Jag borde erkänna för mig själv att jag kan göra bearnaisesås, men har alltid lite panik och är helt slut efter jag är klar 🤪 blir inte så många gånger per år av den anledningen. Men det blev så gott till köttet 😍
 
Sambon ville gärna ha matchande svartglittriga naglar med mig, så har nu målat dem. Känner att jag hittat rätt.
Och det gör mig så glad att det finns rimliga män som bara ”åh, fina naglar, kan jag också få?”. Utan att det är en grej, det var liksom bara fint 😍
 
Varit och ätit på restaurang med spanskt kök. Vi delade på tapas till förrätt, charkuterier, manchegoost och oliver. Jättegott! Till varmrätt åt jag grillspett med baconlindad kyckling, chorizo, lök och grönsaker och bakad potatis. Supergott. Blev ett glas cava, en öl Alhambra och ett glas spanskt vin.. Gott alltihop nu blir det efterrätt och kaffe och te hemma!
 
Jag sitter och slösurfar innan jag ska åka till stallet och ta in om typ en halvtimme. Träffade mor och far till lunch vilket känns skönt då jag därmed slipper stressen med att både vara social och lugna hästar vid midnatt. Nyårsafton är nog enda tillfället jag inte älskar mina uteboxar men att klia älskad häst i ungefär 40 minuter är ju en helt okej sysselsättning
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 198
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 637
Senast: lizzie
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
560
· Visningar
15 388
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp