Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Privata vårdgivare verkar snabbare. Fått recept på allt det som låg lågt. Samma dag som provsvaren kom in.

Har bett om nytt recept på levaxin från vårdcentralen, ska bli intressant att se om det blir förnyat med tanke på att doktor nr fyra på VC inte ”ser några tecken på hypo”.
Har också fått det svaret...jo men det kanske beror på att jag äter medicin
Jag beställde tom journalkopior från Uppsala från 1993
 
Nej, men god jul 🤶🏻
Så himla gott!!
Helt lycklig över min egen mat 😂 😍

DEEE266A-582A-46E7-BA15-DC706B0E3802.jpeg
 
Hua vilken dag! :crazy:

Fullt ös sedan 07 i morse när jag klev upp och slängde i mig frukost. -26 grader ute när jag fodrade och sedan åkte och hämtade släpet och vidare för att köpa hö. Nästan framme stannade jag till då jag tyckte det uppförde sig underligt, punka på ett däck! Då det var en boogie så åkte jag ändå fram, lastade bara på en bal på den "hela" sidan och körde hem. Ringde grannen och berättade att han inte behövde försöka starta traktorn och istället erbjöd han sig att hjälpa mig lossa för hand. :up:

Svängde förbi och plockade upp honom, körde ner i hagen och sedan slängde vi in det mesta i foderbordet och resten fick följa med till stallet så jag har att fodra när de kommer in till bl a nyår. Lunchfodrade och åkte för att lämna tillbaka släpet i -23.

Svängde förbi min reservarbetsplats och hämtade 150 liter varmt vatten. Hem till hästarna igen för att fylla på med vatten. Baljorna i hagen vändes igår i förhoppningen att solen skulle värma så pass att isen skulle släppa, vilket det inte hade gjort. Vad värre var, två av tre hade spruckit i botten! :arghh:

Vände på dem och hällde iaf på vattnet, räknade kallt(!) med att de ändå skulle hinna dricka innan isen töat så pass att det skulle läcka ut. :meh:

Tillbaka till stallet, klädde på de stora täcken. Det har varit så kallt att snön fortfarande låg kvar på shettisen sedan igår! 😳 De var glada att komma ut, shettis sprang före till hagen och vattnet och sen kom jag med de stora. Varsitt äpple senare var det bara saltstenen kvar innan jag äntligen fick åka hem.

Bar varmt vatten till hönsen, fyllde på mat och gav koltrastarna äpplen + la ut en ask Bregott i fågelbadet åt de små och gick sedan in för dagen. Åt en sen lunch i skenet av en massa ljus, till efterrätt glögg och pepparkakor med ost för att få upp värmen och somnade i soffan.

Så jäkla tacksam att bilen är relativt nyservad och har ett nytt, starkt batteri. Fy fasen vad det sliter att fixa med allt när det är så här kallt. 🥶
 
Efter jobbet åkte jag och dottern till hennes skola. PTA hade ordnat öppet hus och det var trevligt. Gott fika till bra pris :d

Därefter körde vi till stallet. Väldigt fruset vatten, både ute och inne. Det är nämligen inte så isolerat härnere i söder :p

Nu ska vi kolla på skidskytte och julkalendern! Äta kvällsmat också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
14 336
Senast: sthu
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
5 477
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 826
Fordon Jag har en mopedbil js60, den var på service för en vecka sedan där allt kollades etc. Men idah när jag åkte hemifrån (-18) så började...
Svar
5
· Visningar
520
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Oseriös avel 2023
  • Återkommande uvi

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp