Bukefalos 28 Ă„r!

Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Jobbar han ute? đŸ„¶

Ja, det Àr lite svÄrt att borra efter malm inomhus ;)

IMG_4669.JPG


En bild frÄn en av mina borrkampanjer.
 
Har varit i typ dödsskuggans dal men har nu ÄtervÀnt. Men det Àr inte sÄ att jag Àr sugen pÄ ett glas vin.
Har bestÀllt tapas frÄn kvarterskrogen.
 
Nu nĂ€r Chika har skor kunde vi Ă€ntligen ta ut selen och kĂ€lken! det var typ tre Ă„r sedan sist, sĂ„ vi gjorde typ femton minuter (Ingen vikt i slĂ€den) och min gamla vĂ„ffla Ă€r helt kaputt. :heart Det var lĂ€nge sedan hon var sĂ„ slut. Jag Ă€r glad att vi inte gjorde lĂ€ngre, men ocksĂ„ glad att vi kom ut. 😊
 
För ett par veckor sedan skrev jag i ”stör mig”-trĂ„den om att jag störde mig pĂ„ mig sjĂ€lv som var sĂ„ överdrivet orolig öven min katt som fĂ„tt bitskador av en annan katt. Idag Ă€r min katt död. Hon behövde Ă„ka tillbaka till veterinĂ€ren och rengöra ytterligare en böld i munnen. Hon kom aldrig igĂ„ng och Ă€ta efter operationen, troligen pĂ„ grund av smĂ€rta, fick sedan njursvikt och fick igĂ„r somna in i min famn pĂ„ Bagarmossens intensivvĂ„rdsavdelningen. Det kĂ€nns helt fruktansvĂ€rt att hon fick sĂ„dana komplikationer att hon inte lever lĂ€ngre. Hon var frisk tills hon hamnade i kattslagsmĂ„l.
Jag vet inte vad jag ska göra nu? Jag vill bara vrida tillbaka tiden.

😿 💔
 
Privata vÄrdgivare verkar snabbare. FÄtt recept pÄ allt det som lÄg lÄgt. Samma dag som provsvaren kom in.

Har bett om nytt recept pĂ„ levaxin frĂ„n vĂ„rdcentralen, ska bli intressant att se om det blir förnyat med tanke pĂ„ att doktor nr fyra pĂ„ VC inte ”ser nĂ„gra tecken pĂ„ hypo”.
 
Jag sitter och rullar tummarna medan jag vĂ€ntar otĂ„ligt pĂ„ att maken (jepp, jag var pĂ„ vĂ€g att skriva "sambon") ska sluta jobba sĂ„ att vi kan knata bort till vĂ„ra bĂ€sta vĂ€nner och titta pĂ„ deras lille bebis som Ă€r hela 49 timmar gammal. Jag har nog aldrig trĂ€ffat en sĂ„ liten bebis förut! Hade inte alls vĂ€ntat oss att bli inbjudna sĂ„hĂ€r pass tidigt, men nu rĂ„kade det falla sig sĂ„ att jag i adventskalendern till min kompis la en lapp dĂ€r det stod "sms:a eller ring för leverans av hembakade lussekatter" i luckan för den 13 december. Hon hade lite fullt upp med att föda barn just dĂ„, men nu Ă€r de hemma och brutalt sugna pĂ„ bullar sĂ„ de undrade om det kunde ordnas idag. Jag erbjöd mig att gĂ„ förbi och hĂ€nga en pĂ„se pĂ„ grinden bara men de tyckte absolut att vi skulle komma in pĂ„ en kopp glögg 😊
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Relationer Åtets fylledag nĂ€rmar sig med strĂ„lande vĂ€der. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skĂ„la? VĂ„gar ni elda trĂ€dgĂ„rdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
4 865
Senast: Lilla
·
Tjatter HÄller pÄ att fixa middag, det blev en lÄng arbetsdag idag. Katten har fÄtt middag redan.
94 95 96
Svar
1 916
· Visningar
54 916
Senast: Mirre
·
Fordon Jag har en mopedbil js60, den var pÄ service för en vecka sedan dÀr allt kollades etc. Men idah nÀr jag Äkte hemifrÄn (-18) sÄ började...
Svar
5
· Visningar
465
Senast: Tranan
·
  • LĂ„st
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. IgÄr somnade jag pÄ soffan och katten somnade pÄ mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 746

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp