Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det står inte precis på biljettbokningen:p
Flightradar24 har nära i tiden-flighter med maskiner allokerade. Men det kan såklart ändras av diverse olika skäl, men väldigt ofta är det samma typ av maskiner på samma linjer.

Men det hela är lite som att fråga vilken man ska välja som pendlingsbil av en 400-hästars Ford Mustang och en F150 pickup . Skillnaden är liten och klimatkostnaden är stor. Även om det ändå finns en som är lite mindre kostsam.
 
Flightradar24 har nära i tiden-flighter med maskiner allokerade. Men det kan såklart ändras av diverse olika skäl, men väldigt ofta är det samma typ av maskiner på samma linjer.

Men det hela är lite som att fråga vilken man ska välja som pendlingsbil av en 400-hästars Ford Mustang och en F150 pickup . Skillnaden är liten och klimatkostnaden är stor. Även om det ändå finns en som är lite mindre kostsam.
Jo, jag skulle helst inte flyga alls men om jag måste kan jag ju försöka göra det så inte dåligt som möjligt.

om du vet numret för sträckan som här SK571 så kan man gogla den och gå in på denna sida https://flightaware.com/live/flight/SAS571 och då ser man att dena flygs av en CRJ9 maskin, och då kan man se att den äldsta är från tiditg 00 tal. https://sv.wikipedia.org/wiki/Bombardier_CRJ700/900/1000
Tack, ska se om jag kan luska ut det!
 
Det var totalstopp i duschen när jag skulle tvätta håret. Eller, lite rann det undan. Tyckte det var konstigt eftersom jag inte bott här så länge, men det var inte alls konstigt för

De som bodde här innan hade aldrig rengjort. :yuck: Det förklarar också varför mäklaren ursäktade att det luktade lite i badrummet för att det inte använts på ett tag. Nu är :turd: borta iaf och jag lär inte behöva rengöra på länge.
 
Jag tror fasiken att jag har nån slags ptsd efter förra stallet. Idag var jag hos hästarna och grejade. Gav alla kraftfoder, provade täcke på ponnyn samt masserade och sen drog jag av päls på hästen och åringen. Ändå hade jag nån slags stresskänsla att jag måste därifrån fort och när jag väl åkte hade jag bara varit i stallet två timmar.

Så nu sitter jag här med dåligt samvete för att jag inte sköter om mina hästar ordentligt. :banghead:
 
Det var totalstopp i duschen när jag skulle tvätta håret. Eller, lite rann det undan. Tyckte det var konstigt eftersom jag inte bott här så länge, men det var inte alls konstigt för

De som bodde här innan hade aldrig rengjort. :yuck: Det förklarar också varför mäklaren ursäktade att det luktade lite i badrummet för att det inte använts på ett tag. Nu är :turd: borta iaf och jag lär inte behöva rengöra på länge.
Så var det för mig med.
Det är nu uppskrivet i min lista på saker att göra och inte göra inför ev. framtids köp att kolla i avloppen innan jag godkänner städningen.
Jag hittade plastflärpar och örhängen överallt, helt obegripligt! O_o
 
Så var det för mig med.
Det är nu uppskrivet i min lista på saker att göra och inte göra inför ev. framtids köp att kolla i avloppen innan jag godkänner städningen.
Jag hittade plastflärpar och örhängen överallt, helt obegripligt! O_o
I avkommans första lägenhet var det ostädat under badkaret och i ett överskåp låg bland andra saker ett par svarta damstövlar i storlek 44.

Ordentlig genomgång är att rekommendera, ja. :laugh:
 
Så var det för mig med.
Det är nu uppskrivet i min lista på saker att göra och inte göra inför ev. framtids köp att kolla i avloppen innan jag godkänner städningen.
Jag hittade plastflärpar och örhängen överallt, helt obegripligt! O_o

Ja, jag har verkligen lärt mig massor av det här köpet. Förra gången jag köpte lägenhet var det ju nybygge…

Får se om jag orkar flytta nån gång igen. :crazy: Fast med tanke på klimatet så borde jag nog flytta till Skåne ändå.
 
Väntar på Petter
 

Bifogade filer

  • 20230303_191240.jpg
    20230303_191240.jpg
    238,4 KB · Visningar: 7
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
7 046
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 507
Senast: BernT
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
739
Senast: Lingon
·
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
35 36 37
Svar
727
· Visningar
20 139

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp