Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med det sagt så var tanken egentligen att jag skulle jobba 75-90% (med mindre än så den första veckan), men med tanke på hur det här företaget verkar fungera (arbetsnarkomaner med jour hela dagarna verkar det som 😅) så verkar de ändå rätt slappa med tiden. De säger hela tiden ju mer desto bättre.

Men jag tänker dock vara försiktig och noga med min tid, jag ska ha fritid. Men om det innebär att jag jobbar mera någon dag än en annan så verkar det inte göra något. Verkar vara mycket på eget ansvar, vilket är ju skönt på ett sätt :up: plus kanske innebär att jag inte kommer ha mindre lön än heltidslönen i framtiden :up: (vilket jag inte vet än om vad det skulle kunna vara 😅 jag hoppas tyst för mig själv på 25', det vore nice!)

Får ju helt enkelt ha kall mage och jobba som jag trivs med, så får de komma till mig om de tycker att jag behöver jobba mera men än så länge säger de att jag ska bara göra det jag gör. Får se vad de säger när praktikperioden är slut, förhoppningsvis så tycker de att det är tillräckligt bra för en anställning!
 
Skulle möta en kompis på centralstationen men visste inte vilket spår hennes tåg kommit till eller om hon gått in. Så jag smsade och frågade vart hon var och får till svar "ser du ett tåg? Där är jag". Japp, det brukar vara ganska många tåg på tågstationen :rofl: Vi hittade i alla fall varandra till slut (dock inte tack vare hennes beskrivning om att hon är vid ett tåg) :D :up:
 
Igår spillde jag tomat över halva tangentbordet och när jag torkade bort den och alltså tryckte ner en massa tangenter började tangenterna lysa. Tjohoo, den funktionen har jag önskat mig ju, fast inte vetat att den faktiskt fanns :D.
Men - hur stänger jag av den om jag vill det? 😄
 
1676567751690.png
 
Sjöng opera tidigare idag i stallet. Hästar ute och ensam så varför inte!
Bara det att jag inte märkte att det kom en inackordering mitt i en ganska hög tonart eller vad det heter. Intensivt stycke 😅
Jag gick och ledde en kundhäst till stallet efter att ha ridit i ridhuset. Det var vid lunchtid då det brukar vara tomt. Så jag sjöng högt och med inlevelse en egenpåhittade sång om/till hästen. Till slut hördes ett kvävt skratt bakom mig. Då hade en elev gått bakom mig en rätt bra bit och smugit för att få njuta av spektaklet. ✌️😂
 
Jag gick och ledde en kundhäst till stallet efter att ha ridit i ridhuset. Det var vid lunchtid då det brukar vara tomt. Så jag sjöng högt och med inlevelse en egenpåhittade sång om/till hästen. Till slut hördes ett kvävt skratt bakom mig. Då hade en elev gått bakom mig en rätt bra bit och smugit för att få njuta av spektaklet. ✌️😂
Jag pratade för mig själv i fikarummet på jobbet när jag plötsligt insåg att någon satt där 😂 Men jag tror inte att jag sa något allt för konstigt i alla fall 🙈
 
Har landat på sängen efter en fysiskt slitsam men ganska trevlig dag då vi packade ihop vårt gamla kontor i förberedelse för flytt. Men herregud vad trött man blir av att flytta! Och så lätt det är att underskatta hur mycket grejer man har! Varje gång jag kände mig nöjd med att ha avslutat ett projekt tittade jag upp och såg sju nya 🥵

Ja ja, chefen bjöd på både brownies, finkaffe och lunch och vi hade rätt trevligt ändå! Skönt att inte tillbringa en hel arbetsdag framför en skärm också, för en gångs skull. Lunchen blev både sen och mäktig (agnolotti med jordärtskocka och ricotta, rostade hasselnötter och brynt smör :d) så jag tror det får räcka med en skål flingor till middag. Ska försöka få lite gjort här hemma också, men först måste jag nog vila ett tag till... 😴
 
Försöker gaska upp mig. Det går sådär, har suttit i två timmar och bara stirrat för att det känns ungefär som att är i en tryckkammare. Noll känslor eller tankar och samtidigt känns det som att hjärtat rusar?

Jag ger mig 5 minuter till sen ska jag göra något mer produktivt, typ ta disken till köket.

Vill att min bästa kompis i USA ska vakna så jag kan kräkas ur mig allt, det funkade inte att prata med mamma.
 
Sitter i soffan, har ätit glass och försöker sysselsätta mig för att inte allt ska kännas meningslöst. Hundarna är i alla fall glada efter dagens långpromenad med lösspring och senare lydnadsträning. Vet inte riktigt vad jag ska göra nu. Har för ont i foten för att gå runt och städa massor, även om det är vad som mest skulle behövas... Att bara sitta och göra ingenting är inte riktigt min grej...
 
När man en lång stund har suttit och inte kunnat förstå varför texten är så suddig på datorskärmen. Det brukar ju funka bra med mina billiga läsglasögon. Men bara suddigt och dessutom ovanligt smutsiga.... Hämtar då mina andra läsglasögon (samma styrka - 1,0 - som de jag har på soffbordet) från väskan. Ser då HELT normalt med dessa. Det är DÅ jag hittar MINA svarta läsglasögon och fattar att jag på något vis har fått tag på mannens. De är JÄTTELIKA mina men styrkan är 2,0.... 🤪 :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
233
· Visningar
8 768
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 655
Senast: BernT
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
796
Senast: Lingon
·
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
43 44 45
Svar
885
· Visningar
25 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • När har ni vänt barnen framåt?
  • Aubergine

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp