Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså - jag har helt tappat luften. Idag har jag mesta vandrat håglöst runt i huset och ute. Påbörjar saker. Vissa slutför jag men många blir bara liggande.
Alldeles för många tankar snurrar i huvudet och jag saknar min lille sambo grymt mycket.
Det blev så tomt här. Nu vill jag att han ska bli bra så jag kan hämta hem honom.

Herregud, jag har haft så många djur genom åren som jag förlorat. Både genom olyckor och sjukdom och v ålder. Men såhär påverkad var det länge sedan jag blev. Och det är inte ens övervägande fara för hans liv längre.
 
Alltså - jag har helt tappat luften. Idag har jag mesta vandrat håglöst runt i huset och ute. Påbörjar saker. Vissa slutför jag men många blir bara liggande.
Alldeles för många tankar snurrar i huvudet och jag saknar min lille sambo grymt mycket.
Det blev så tomt här. Nu vill jag att han ska bli bra så jag kan hämta hem honom.

Herregud, jag har haft så många djur genom åren som jag förlorat. Både genom olyckor och sjukdom och v ålder. Men såhär påverkad var det länge sedan jag blev. Och det är inte ens övervägande fara för hans liv längre.
Visar bara din stora kärlek! :heart
 
Dressyrträning med Tant idag. Hästen jättenöjd med sig själv när man kunde fnatta iväg för att det lastades höbalar med traktor utanför ridhuset.

Sedan var hon jätteduktig på träningen med. Klevade resolut fram till fröken med stolt min när vi var klara :love:
 

Bifogade filer

  • 91D33199-9C22-46AC-A31B-282960570E17.jpeg
    91D33199-9C22-46AC-A31B-282960570E17.jpeg
    130,8 KB · Visningar: 73
Blev ingen ridning ikväll heller. :( Jag var på väg att hämta hjälm och träns men det tog liksom stopp. Har aldrig varit deprimerad förut, men börjar undra om det är nåt sånt. Det känns som ett oöverstigligt berg att lämna åringen ensam i boxen medan jag rider (vilket jag gjort ända sen i höstas utan problem). Jag vet att om 8 dagar behöver jag inte ens ta in åringen samtidigt, för skötselplatsen är bredvid ligghallen, så åringen kan följa med in och titta på medan jag gör i ordning. Sen kan hon dessutom följa med till ridbanan då den är inuti hagen. Hoppas det ändrar mitt mindset…

Imorgon slipper jag iaf åka till stallet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
8 591
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 654
Senast: BernT
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
793
Senast: Lingon
·
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
41 42 43
Svar
846
· Visningar
23 530
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp