Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Antagligen ätit alldeles för mycket men maken hade gjort hemlagade tortillas med veganfärs, sparris och hemgjord romescosås och det var så himla gott. Nu tänkte jag läsa en liten stund och sedan gå och lägga mig.
 
Fick med mig älsklingen på en vagnstur i det fina vädret idag, var någon månad sedan 🥰. Märks att sommaren närmar sig eftersom vi fick vända utanför kohagen istället för att köra runt och ta en galopp där inne (fick istället bli på skogsvägen 😍), det är som sambon säger underbart fint med alla ljusa gröna färger 😍 och vi blev omkörda av husbil, husvagn och MC ute på asfaltsvägen vilket inte bekom bästa pållan ett dugg, inte ens en cyklist idag (de är läskigare) då hon hann se 😊.
 
Alltså, just nu funderar jag på vart på weirdo-skalan man befinner sig om man tycker ett glas med grönsåpevatten ser gott ut... 🤔
1000009556.jpg
 
Nu ska jag strax duscha och så försöka sova....brukar inte gå så bra så ibland funderar jag på varför jag ens lägger mig numera. Tänk så mycket man kan göra på alla timmarna man tillbringar i sängen ju! :)

Har sorterat några expeditkorgar eller vad de heter, de från IKEA som får plats i hyllorna. Där har jag allt möjligt bra att ha- från strykjärn och skruvar till foton, kamera och lådor till mina hjälpmedel. Har sorterat ut bland lådorna, fanns en jag skulle behålla och resten kasseras. I morgon får jag besök av en person jag köper modell/leksaksbilar av som kör igenom staden här på sin semester så han får några lådor och lite bubbelplast och så lämnar han av en låda med mina bilar :)

Har ändå känt mig rätt produktiv i min rastlöshet i dag, och det är ju bra faktiskt. Men lite uppgiven och sur och tvär på att jag är trött, att jag måste sova, att dygnet inte har fler timmar. ;)
 
Har sovit så mycket bättre i natt :up: ! Svalt ute. Hade fönstret på glänt och vaknade till plipp-ploppandet av regn... :) Men nu kunde det gärna få sluta regna när jag har stigit upp :D! Tre dagars jobb sedan fyra dagars ledigt - FLER sådana veckor tack :) !!
 
Vaknade innan alarmet av något som lät. Måsar! Tittade på klockan och det var 20 minuter kvar. Tack, snälla fåglar....somnade som tur var nog igen. Råkade dock somna om en kvart efter jag stängt av alarmet... Bra start på en måndag att försova sig när jag tänkt börja tidigare ;) Men jag hinner!

Nåväl, nu samla ihop huvudet och jobba.
 
Efter en natt med helt galna drömmar var det skönt att vakna även om jag kände mig totalt slut.
Njuter frukosten före jobb.
I eftermiddag ska vi fira pappa som fyller år.
 
Känner att jag skulle behöva vara ledig typ en månad för att orka fixa allt som behöver göras utanför jobb... Men nu är det bara att bita ihop och åka till kontoret!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 397
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
556
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 994
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
425
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp