Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker hitta orken att hämta ved och elda.. skulle behöva laga mat också och få i mig något annat än kaffe men känns så sent och orkar inte. Nackdelen med lediga veckor är att matrutinerna blir som bortblåsta. Magsjukan som jag hade i helgen som var har ju inte direkt hjälpt när det gäller aptit. Imorgon ska jag ut med hästsläpet och hjälpa en kompis. Hoppas jag hinner hem innan det börjar storma.
 
Tagit fram yogamattan med ambitionen att träna lite hemma. Dock svårt att göra med en liten brun katt som kommer sättandes och ska vara med. Gjorde plankan medan hon gick fram och tillbaka under magen och sedan körde upp rumpan, med svansen rakt upp, i ansiktet så jag kunde inspektera i detalj.

Gjorde lite andra övningar som hon tyckte var jättekul och när jag inte var med på noterna började hon klösa och bita i mattan. Och när jag tog bort henne, på mig istället.
 
Ska visst storma här imorgon, så tänker lite på hur man ska göra med lösdriften. Så länge det inte är något som pajar staket o.l tycker jag det är lugnare ute för dem, de blir ju nästan mer paffa om de ska stängas in och höra vinden vina.
 
Ligger i sängen, hundarna tar förvånansvärt lite plats för stunden. Funderar lite på hur jag ska göra nästa vecka. Har råkat tacka ja till en sak som jag nog inte vill egentligen, och funderar nu på om det är klokt att höra av sig och säga "Eh, hej, jag har ångrat mig" eller om jag ska bita ihop, testa om det kan vara bra och ångra mig sedan istället. Oavsett vad jag gör så blir det ett steg utanför min komfortzon eftersom jag i det här läget inte brukar säga nej oavsett, så eh... jobbigt!!
 
Full av cava och tapas och sån där mysig varm känsla man får av vissa vänner 🥰 Köpte nya jeans idag med en nygammal siluett och utvärderar fortfarande vad jag tycker om dem. Vågar mig utanför min comfort zone en hel del på sistone, det är jag stolt över ☺️
 
Full av cava och tapas och sån där mysig varm känsla man får av vissa vänner 🥰 Köpte nya jeans idag med en nygammal siluett och utvärderar fortfarande vad jag tycker om dem. Vågar mig utanför min comfort zone en hel del på sistone, det är jag stolt över ☺️
Så härligt för dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
274
· Visningar
10 739
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 871
Senast: BernT
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
899
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
58 623

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp