Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
I Los Angeles ar det normalt sett mellan 20-25*C och tamligen ljuvligt ... daremot ar San Fransisco alltid lite "iffy". Jag skulle rakna med mellan 16-20*C ... men SF ar inte att lita pa. Vi landade i San Fransisco for manga ar sedan, i slutet av Juni, och piloten upplyste oss att det var 7*C. Vi fros och var tvugna att kopa nya trojor ... men tva dagar senare var det varmt igen runt 25*C

Pacific Ocean ar kall och om vinden ligger pa fran det hallet ar det kallt oavsett tid pa aret. Jag har dock ofta varit dar under October/November och det har varit helt perfect vader, runt 20*C ... (Mina favorit hund tranare ar dar och svarta Rottweilers trivs mycket bra att springa och busa dar.)
Glöm inte San Franciscos berömda dimma.... :D Det kunde vara strålande sol och stekhett söder om (där vi bodde), men dimmigt och kyligt när man kom fram till San Francisco.
 
I Los Angeles ar det normalt sett mellan 20-25*C och tamligen ljuvligt ... daremot ar San Fransisco alltid lite "iffy". Jag skulle rakna med mellan 16-20*C ... men SF ar inte att lita pa. Vi landade i San Fransisco for manga ar sedan, i slutet av Juni, och piloten upplyste oss att det var 7*C. Vi fros och var tvugna att kopa nya trojor ... men tva dagar senare var det varmt igen runt 25*C

Pacific Ocean ar kall och om vinden ligger pa fran det hallet ar det kallt oavsett tid pa aret. Jag har dock ofta varit dar under October/November och det har varit helt perfect vader, runt 20*C ... (Mina favorit hund tranare ar dar och svarta Rottweilers trivs mycket bra att springa och busa dar.)
Tack! Då packar vi lite blandat så klarar vi oss nog.
 
Glöm inte San Franciscos berömda dimma.... :D Det kunde vara strålande sol och stekhett söder om (där vi bodde), men dimmigt och kyligt när man kom fram till San Francisco.

Sant. Jag hade nastan glomt dimman, och det ar bara 5 ar sedan jag var dar senast. Det var dimman i San Fransisco som gjorde det sa kallt nar vi kom dit forsta gangen. I slutet pa Juni. Tur det var stand som salde sweatshirts pa trotoaren utanfor flygplatsen. Trots allt det ar den en av mina favorit platser i varlden ... San Fransisco ar en underbar stad.

Jag brukade bo i Napa nar jag var dar for hundtraning, och bakom varje kulle forandrades vadret ... Det kan ju vara 20*C och underbart vader pa ena sidan av en av "kullarna" och 10* och regn pa andra sidan. Hela den arean har micro klimat runt alla "kullar".

Om ni inte reser med charter @sthu recommenderar jag er att flyga till antingen LA forst, eller att landa i Oakland, som ligger pa andra sidan the Golden Gate Bridge. Det ar inte sa trangt och biljetterna brukar vara billigare.
 
Sant. Jag hade nastan glomt dimman, och det ar bara 5 ar sedan jag var dar senast. Det var dimman i San Fransisco som gjorde det sa kallt nar vi kom dit forsta gangen. I slutet pa Juni. Tur det var stand som salde sweatshirts pa trotoaren utanfor flygplatsen. Trots allt det ar den en av mina favorit platser i varlden ... San Fransisco ar en underbar stad.

Jag brukade bo i Napa nar jag var dar for hundtraning, och bakom varje kulle forandrades vadret ... Det kan ju vara 20*C och underbart vader pa ena sidan av en av "kullarna" och 10* och regn pa andra sidan. Hela den arean har micro klimat runt alla "kullar".

Om ni inte reser med charter @sthu recommenderar jag er att flyga till antingen LA forst, eller att landa i Oakland, som ligger pa andra sidan the Golden Gate Bridge. Det ar inte sa trangt och biljetterna brukar vara billigare.
Jag har inte varit tillbaka i USA sedan vi flyttade till Sverige, men maken har rest några gånger. San Francisco är en otroligt vacker stad... :love:
 
@Stu ... Om ni ocksa tankt kora till Las Vegas recommenderar jag att ni Flyger in till San Francisco eller Oakland och sedan hyr bil dar. Jag gillar inte att kora i San Francisco, smala gator pa hoga kullar och manga bilar och cable cars overallt ... dessutom korde jag en stor pick-up. Inte kul alls. SA recommendationen ar att flyga till SF och hyra bil pa flygplatsen (det brukar bara vara dar man kan hyra bil som utlanning) nar ni ska darifran.
SF's cable cars ar underbara, de tar en overallt.
 
Har idag äntligen fixat min hörapparat som gängorna på var helt slitna, fick ta hjälp varje gång jag skulle ta på mig den den sista veckan 🥴 Teknikern rengjorde även den och jag höll nästan på att åka omkull av den höjda styrkan :rofl: den var visst lite smutsig :angel:
Äntligen slipper jag pipandet, känsligheten och kan ta på mig den själv utan problem, bonus att jag hör bättre nu :D:up:
 
Katten fick spunk i morse. Halv sju började hon terrorisera mig, slick, slick, slick. Kurr, kurr, kurr. Jag kåldolmade mig och hon började smaska *högt* på diverse kablar. Jag stängde ute henne från sovrummet. Hon klagade *högt* släppte in henne igen. Behövde gå på toa. Klockan var kvart över sju, tio minuter till. Var klarvaken. Gav upp och gav henne mat och hoppade in i duschen :meh:
 
Sant. Jag hade nastan glomt dimman, och det ar bara 5 ar sedan jag var dar senast. Det var dimman i San Fransisco som gjorde det sa kallt nar vi kom dit forsta gangen. I slutet pa Juni. Tur det var stand som salde sweatshirts pa trotoaren utanfor flygplatsen. Trots allt det ar den en av mina favorit platser i varlden ... San Fransisco ar en underbar stad.

Jag brukade bo i Napa nar jag var dar for hundtraning, och bakom varje kulle forandrades vadret ... Det kan ju vara 20*C och underbart vader pa ena sidan av en av "kullarna" och 10* och regn pa andra sidan. Hela den arean har micro klimat runt alla "kullar".

Om ni inte reser med charter @sthu recommenderar jag er att flyga till antingen LA forst, eller att landa i Oakland, som ligger pa andra sidan the Golden Gate Bridge. Det ar inte sa trangt och biljetterna brukar vara billigare.
Ja vi ska flyga till LA. Kommer bli en massa mil i bil, men det får det vara värt.
 
Var ju på loppisrunda med mamma idag, blev att jag köpte en (till :angel: ) ullfilt men det var för bra pris för att lämna! Och en tavla, och en liten pepparkaksform :D Inga större fynd men trevligt!

Precis ätit kvällsmat nu och ska strax åka och handla lite mat för kommande vecka, sonen kommer imorgon 💕
 
I dag skrev jag min första remiss. Klicka här, klicka här, klicka här, klicka här..... och förstoringsprogrammet fungerar ännu inte eftersom IT inte "leker så väl med andra barn" typ, men fick visat hur man gjorde. Skulle vara en remiss som kopierades och skickades till annan instans, kan väl säga så att jag skriver hiskeligt snabbt så den hade varit klart långt innan den var det om jag skrivit av den bara :D Får se vad i morgon har åt mig, ser onekligen fram emot det, jisses, har ju längtat sedan jag slutade på mitt förra jobb i mars efter att jobba med det här igen :D Och det var SÅ kul!

Men- förstoringsprogrammet behövs verkligen, IT får lösa det.
 
Sådär. Nu är gräsklipparen inlämnad på märkesverkstad.
Fick hjälp av två starka män som lyfte in den i bakluckan. På verkstaden lyfte mannen i kundmottagningen ur den själv. ;)

Vajern behövde beställas så med lite tur får jag den i slutet av nästa vecka.
Jag kan glatt titta på min numera hastigt växande gräsmatta och nöjt konstatera att jag inte kan göra något åt saken för klipparen är på verkstad. :D:D
 
Ja vi ska flyga till LA. Kommer bli en massa mil i bil, men det får det vara värt.

Det blir lite farre mil i en bil om ni flyger till SF (airport code SFO) hyr bil dar och kor till LA och sedan kor vidare till Las Vegas darifran. Kortare korstracka ... Det tar 4-5 timmar fran LA till Las Vegas, och 10-12 timmar fran SF till Las Vegas ...

Det GAR att kora norrut fran San Francisco till Las Vegas, men det ar annu langre och krangligare vag, Fran San Francisco till Las Vegas kor man normalt mot Los Angeles och kor osterut vid Bakersfield.
 
Sådär. Nu är gräsklipparen inlämnad på märkesverkstad.
Fick hjälp av två starka män som lyfte in den i bakluckan. På verkstaden lyfte mannen i kundmottagningen ur den själv. ;)

Vajern behövde beställas så med lite tur får jag den i slutet av nästa vecka.
Jag kan glatt titta på min numera hastigt växande gräsmatta och nöjt konstatera att jag inte kan göra något åt saken för klipparen är på verkstad. :D:D

Min åkgräsklippare är på SPA, den ville inte vara med riktigt. Jag verkligen ser hur gräset växer för var sekund :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 111
Senast: __sofia__
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 066
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 451
Senast: Grazing
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 365
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp