Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänk att man blir så trött av att tåget strular. :down: Men jag har iaf semester veckan ut! Så nu ska jag göra nytt pass, sen åka och vara hästvakt åt vännerna som är kvar i Skåne och ikvällska jag äntligen hänga med Ambres igen :heart
 
Känner mig allmänt less på världen. Har åtminstone ätit frukost så nu ska jag nog ta en långpromenad med hundarna så kanske det blir bättre. Dessutom har det äntligen löst sig med mina mediciner, så nu har jag ett recept på rätt medicin och kan hämta ut det senare idag. Spännande nog makulerade de inte receptet på fel medicin, och där har jag tre uttag möjliga :cautious: Får höra av mig om någon vecka och se om de som (förhoppningsvis) har koll på läget är tillbaka från sina semestrar då...
Farmaceut på apoteket kan också makulera e-recept man inte använder
 
@tuaphua Finns på Panduro och andra hobbyställen som folk sagt men för något år sedan trendade " salt porslinsdeg" vilket kan fungera bra för mindre projekt med sånt som finns hemma:)
 
Känner mig allmänt less på världen. Har åtminstone ätit frukost så nu ska jag nog ta en långpromenad med hundarna så kanske det blir bättre. Dessutom har det äntligen löst sig med mina mediciner, så nu har jag ett recept på rätt medicin och kan hämta ut det senare idag. Spännande nog makulerade de inte receptet på fel medicin, och där har jag tre uttag möjliga :cautious: Får höra av mig om någon vecka och se om de som (förhoppningsvis) har koll på läget är tillbaka från sina semestrar då...
De får inte makulera recept utan att fråga patienten. Jag har flera som ligger kvar och en som låg kvar tills receptet gick ut.
Tror det är slöseri med tid för dem att makulera recept, du behöver ju inte ta ut det om du inte ska ha medicinen.
 
De får inte makulera recept utan att fråga patienten. Jag har flera som ligger kvar och en som låg kvar tills receptet gick ut.
Tror det är slöseri med tid för dem att makulera recept, du behöver ju inte ta ut det om du inte ska ha medicinen.
Om man inte hamnar på sjukhus och de säger "här är din medicin" = :confused: och så är den en man åt i tre månader för ett år sedan, onödigt men de flesta recept kan nog lämnas:p
 
Sitter och tar igen mig efter krävande sol och badande :laugh:
Alltså jag är inte direkt typen som gillar att pressa i flera timmar. Nu simmat en massa det är så härligt! Men annars gillar jag mer när det händer saker. Men vi ska snart mot Sverige igen så på ett sätt känns det skönt att ta det lugnt :)
Varit skönt här ändå. Få komma bort lite och semestern är väl inte slut än men hade varit tydligare om jag inte själv skulle behöva styra upp den. Vilket jag iofs knappt gjort denna gången bara hängt på. Men jag menar sen! Är man tex anställd har man ju vissa veckor att förhålla sig efter. Just nu ser jag mest fram emot att börja ta fler kunder till hösten och göra klart min rest i skolan. Det känns roligare och viktigare än semester.
Men allt blir aldrig som man tänkt sig. Eller inget, eller mycket lite. Hur som helst.
Insett att det viktiga är inte att åka bort utan att få en bättre balans hemmavid.
En balans mellan jobb, studier och ledighet. Oerhört svårt tycker jag. Jag har nånstans flytt till att ta tex ett glas vin alldeles för många gånger. För att kunna sova, slappna av och tusen andra orsaker.
Inser nu att detta inlägget kanske skulle passa bättre i dagboken men nu blev det här istället.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 142
Senast: __sofia__
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 245
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 612
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 066

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp