Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollar på lite olika hemsidor med kennlar. Tycker det är så svårt att välja ras! Mitt mål är att till våren skaffa en valp eller ung vuxen hund. Vore så fantastiskt!
Antingen en mellanpudel, en papillon eller en labrador. Velar mellan dessa tre. Men lutar faktiskt åt en papillon just nu. Saknar att ha en följeslagare ❤️
 
Mycket nöjd med min Willys-shopping idag. Marinerade kycklingvingar och kycklingfärs med 40% rabatt... :) De marinerade kycklingvingarna äter vi nu - jättegoda :)! Kycklingfärsen ska jag frysa i två paket till kycklingburgare och - förmodligen - köttfärssås. Sedan var det bra pris på frysta vårrullar denna vecka också, så nu har jag ett flertal måltider säkrade :D !
 
Omfall. Stallet är klart och jag har handlat mat. Övriga uppgifter får vänta.
Dottern har nämligen tröttnat på att vara hos sin pappa. Hon har således lyckats få honom att gå med på att hon åker hem idag istället för på tisdag. Jag ska hämta henne om ungefär en timme.
 
Omfall. Stallet är klart och jag har handlat mat. Övriga uppgifter får vänta.
Dottern har nämligen tröttnat på att vara hos sin pappa. Hon har således lyckats få honom att gå med på att hon åker hem idag istället för på tisdag. Jag ska hämta henne om ungefär en timme.
Och det utan att förhandla med dig först?
 
Fått fixat en hel del idag... :) Var iväg och slängde lite på tippen i förmiddags, när släpet ändå satt på. Fick med oss en urgammal (damen på tippen trodde 30-40-tal :nailbiting: ) fotogenvärmare MED fotogen fortfarande i :wtf: ! De hjälpte oss med att plocka isär den så mycket det gick och hälla fotogenen i lämplig behållare. SKÖNT att bli av med den :) !! Den har stått här i garaget sedan någon tidigare ägare.

Sedan fick jag med mig hem silikon och gardinringar så nu har jag i princip färdigställt badrummet igen. Tyvärr hade de inte genomskinligt silikon, så jag lär nog pilla bort den vita igen och "göra om göra rätt"... :cautious: Men, men det känns härligt att få ordning där inne igen :) ! Tvättat har jag gjort idag också, och lagat mat, så nu känner jag mig rätt klar med dagen. Fast dammsuga tror jag hade varit bra också.
 
Är på väg till spa, men fastnade i trafiken på grund av en olycka. Insåg att tiden vi hade till att hänga på spaet skulle bli väldigt kort, men jag ringde till hotellet och de kunde ordna så vi kunde hänga på spaet ikväll istället. Det hade verkligen varit trist att missa det!
 
Kom försent idag eftersom jag totalt glömt bort att gröna linjen är avstängd mellan slussen och t-centralen. Så jag får byta till röda linjen vid slussen, sedan byta tillbaka till gröna linjen vid t-centralen. Så det tar drygt dubbelt så lång tid som vanligt + att både bussar och tunnelbanan går mer sällan. Inser att jag är kanske lite bortskämd eftersom bussen som brukar gå var femte minut (2-3 i rusningstider) nu bara går var 10 minut ;) samma sak med tunnelbanan, kanske var sjätte minut eller så. Men det är fler byten man behöver passa till mitt försvar.
 
Första semesterveckan även för min del. Har hunnit hälsa på mi. Vän och hennes familj i Kosta, och igår såg jag Coldplay på Ullevi 🤩🥳

Idag känner jag mig seg och lite hängig, så tar det väldigt lugnt; har precis sovit middag i två timmar 😁 Överväger att åka iväg en sväng på konsert i en kompis trädgård ikväll, men ska se hur energin är när jag tagit mig upp ur sängen först 😅
 
Dagens selfie :D
20230713_144848.jpg
 
Fullång arbetsdag men lär säkert ta ännu längre de dagar det är leverans i början när jag ska köra själv så småningom 😅. Roligt jobb i alla fall: lite kundkontakt, blommor och växter är ju alltid härligt, administrativt precis som fysiskt krävande, körning, vara kreativ och jobba med färger samt arbeta självständigt men också i team 😊.
Aldrig trodde väl jag att jag skulle stå på lagret och plocka ihop snittblommor och krukväxter klockan 6 en morgon 😅😊, lite träningsvärk i benen med tror jag allt 😆.
 
@hastflicka du som har koll. Hur är vädret i LA/San Francisco i november?

I Los Angeles ar det normalt sett mellan 20-25*C och tamligen ljuvligt ... daremot ar San Fransisco alltid lite "iffy". Jag skulle rakna med mellan 16-20*C ... men SF ar inte att lita pa. Vi landade i San Fransisco for manga ar sedan, i slutet av Juni, och piloten upplyste oss att det var 7*C. Vi fros och var tvugna att kopa nya trojor ... men tva dagar senare var det varmt igen runt 25*C

Pacific Ocean ar kall och om vinden ligger pa fran det hallet ar det kallt oavsett tid pa aret. Jag har dock ofta varit dar under October/November och det har varit helt perfect vader, runt 20*C ... (Mina favorit hund tranare ar dar och svarta Rottweilers trivs mycket bra att springa och busa dar.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 114
Senast: __sofia__
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 068
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 455
Senast: Grazing
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 376
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp