Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och funderar på hur jag ska kunna sova i natt. Är så varm! Ett störtregn och åskoväder hade inte skadat här så luften rensades lite, den är tjock och kvävande alldeles.

Lugnet i området har återkommit, dock är min lille spion lite slö, precis som sin matte. Inte konstigt i den här värmen. Hade han fått bestämma hade han sovit på ballen i natt, men gissar att grannar skulle ha åsikter om det, sorry spionen ;)
Sorry :rofl: :rofl: :rofl:
Men balle är de två saker som hänger bakom penis på en manlig individ.

Sova på ballen känns knöligt både för balleägaren och den som försöker sova.:D
 
På stranden för första ggn i år. Ljuvligt i vattnet!
IMG_2706.jpeg
 
Kaffe på balkongen. Redan varmt. Går nog in snart 😂

Råkade skicka en vänförfrågan när jag snokade på fb :bag: Tog bort den direkt, kommer den synas?
 
Sorry :rofl: :rofl: :rofl:
Men balle är de två saker som hänger bakom penis på en manlig individ.

Sova på ballen känns knöligt både för balleägaren och den som försöker sova.:D
Balle är balkong också ;) Och ena skinkan på folk och fä också, om man är skåning. ;) Jag använder inte många "förkortningar" men just balle är lite kul tycker jag med alla dess betydelser. Jag blev faktiskt stucken av en geting på ena ballen när jag var 11 år och råkade sätta mig på den. :D

För övrigt sover han på sin balle om vi ska vara så, ligger på mage med benen rakt ut som en groda, jag har frågat honom om hans saker inte är i vägen, men han glor på mig som om det inte angår mig, men jag antar att med den mängden päls är det bara mjukt.... :D
 
Har glömt äta frukost så försöker stoppa i mig lite musli nu. Det är olidligt varmt ute, men hunden verkar gilla mitt beslut att gå flera korta promenader med honom istället för färre och längre, han trivs utmärkt på ball...balkongen mellan promenaderna, otroligt viktigt att följa med i vad som händer i området, och så är det ju svalt i skuggan :D

Funderar på att sätta mig där själv (har inga möbler där så får fråga honom om jag får låna hans bädd som han ändå inte använder) och titta på "Oh Cook 2" med James May.
 
Fortsatte med fönstertvätten för kvarvarande fönster i vardagsrummet i morse när jag inte kunde sova.

Funderar nu på om jag ska preppa matlådor för veckan eller om jag har något roligt i frysen jag kan ta fram. Ser också på Buffy säsong 3.
 
Fortsatte med fönstertvätten för kvarvarande fönster i vardagsrummet i morse när jag inte kunde sova.

Funderar nu på om jag ska preppa matlådor för veckan eller om jag har något roligt i frysen jag kan ta fram. Ser också på Buffy säsong 3.
Pekar vi har också fönster......
 
Såg på mitt konto att jag ska få bostadsbidrag på tisdag. Jag får inte bostadsbidrag, men sonens bostadsbidrag hamnar hos mig på mitt konto. Jättemärkligt faktiskt. Han sökte bostadsbidrag och har fått brev om att han får det, lämnade dock inte in något kontonummer tydligen. Och så får jag brev adresserat till mig i mitt namn att XX (min son) med X personnummer får X summa på mitt kontonummer i bostadsbidrag. WTF?! Jag har swishat över till honom och bad redan för en månad sedan att fixa det, har tjatat några gånger om det eftersom jag fått två av hans bostadsbidrag redan... I går ändrade han sitt kontonummer....

Men hur kan FK göra så? Han har ju inte angivit något kontonummer från början? Hur kan de bara ta mitt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 239
Senast: __sofia__
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 403
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 125
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 245
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Barmarksdrag/canicross
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Ljus prick i ögat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp