Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så sjukt trött. Fattar inte varför. Ska strax i väg på spinning och just nu känns det som en korkad idé.
En dag kvar innan tre dagar ledigt iaf.
 
Herregud! En god vän har precis hållit en ganska stendöv och lång sms-monolog om hur hemskt dålig ekonomi de har nu med sommarstugan och bilen och hunden och katten och en kommande månad i Italien och bara 4500kr kvar på kontot när allt inklusive mat är betalat denna månad. Fick inte hejd på henne förrän jag för tredje gången bad henne dryfta detta med någon annan och då med hänvisning till mitt tresiffriga saldo på kontot när räkningarna är betalda i dagarna. Det går ingen nöd på mig men det gjorde mig ledsen. Både för att hon vet och för att hon var så genuint stressad för vad jag upplever som en lyxsituation.

God soppa med löskokta ägg och sparris (skalad för att behaga min mage :D).

Sovit brutalt mycket idag och ska nu ta en tupplur på maten innan jag gör mig redo för att gå och lägga mig för kvällen. Viktigt möte med kudden.:cool:
 
Äter middag i all min ensamhet och laddar för en tur till stallet på en häst som förhoppningsvis är lite mindre laddad än igår, det blev lite väl spännande ibland under gårdagens uteritt :cautious: Ser fram emot det, det är så himla härligt att komma ut på landet ljusa vårkvällar som denna!
 
Fan oxå, har lovat en kompis att hänga i helgen men hen vill vandra på ett skitkrångligt ställe som tar 1,5h att ta sig till kommunalt (15-20 minuter med bil) och hela grejen kommer ta 8 timmar. Egentligen varken vill jag eller orkar jag hålla på så länge tror jag, men bara att bita ihop och gå ner och köpa samt fixa färdkost och allt vad det är.
Trött och ont i magen över helgens kommande äventyr nu. Men det kanske blir bra.
 
Fan oxå, har lovat en kompis att hänga i helgen men hen vill vandra på ett skitkrångligt ställe som tar 1,5h att ta sig till kommunalt (15-20 minuter med bil) och hela grejen kommer ta 8 timmar. Egentligen varken vill jag eller orkar jag hålla på så länge tror jag, men bara att bita ihop och gå ner och köpa samt fixa färdkost och allt vad det är.
Trött och ont i magen över helgens kommande äventyr nu. Men det kanske blir bra.
Man får ställa in saker bara för att man inte orkar!

Annars kanske du kan föreslå något annat vandringsställe?
 
Var slut efter jobbet. Inte pga jobbet, är bara trött. Ångrade att jag hade bokat mig på spinning men kom iväg och kroppen var otippat lika pigg som i morse. Det är konstiga grejer det där med kropp och knopp.
IMG_1589.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Torp på ca 70 kvm. Låg takhöjd. Kamin finns, och köksfläkt ansluten till skorstenen. Badrumsfläkt finns, samt fönster i badrummet...
2
Svar
31
· Visningar
1 992
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
836
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 338
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Fyll gärna på med era glömska stunder. :p Idag för nån timme sen skulle jag stänga fönstret pga att det blev för kallt. Tänkte att jag...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 846
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Måla på häst
  • Beta slagen mark
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp