Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gnuggade mig i ögonen och undrade om det verkligen var sant att natten var slut. Men i alla fall var den det för mig och det var bara att snöra på sig skorna.
Lite tung i sinnet men benen kändes trots allt lätta. Det skulle dock bli lite spännande då det brakade till och mot mig kom en älg springandes. Som tur var tvärvände den och sprang åt andra hållet för den blev lika rädd som jag. Men pulshöjningen var tydlig en bit efteråt.

Lönen har kommit in på kontot och räkningarna är dragna. Alltid en liten tillfredsställelse.

Nu kaffe!!
 
Min fina Lena Furberg mugg liksom följer hur det går på jobbet känns det som.
Köpte den när jag började, den var sprillans och fin och jag fraktade den till jobbet insvept i massa bubbelplast för att den inte skulle gå sönder. Tanken var att jag ville ha en fin mugg jag kunde bli glad över att dricka mitt te ur.

Sakta men säkert, och lite grann på den onaturliga sidan har den fått skavanker. Det onaturliga i det ligger i att den har alltid fått sina skavanker i samband med att det hänt något på jobbet som gjort saker värre på jobbet. En liten flisa vid örat, som uppstod mystiskt precis efter en incident på jobbet. Flera andra små flisor mitt på muggen efter andra saker. Två flisor på kanten, även de efter trista saker.
De senaste fyra månaderna har den fått en ful brun beläggning inuti som inte går bort hur jag än skrubbar.

Nu när jag kom tillbaka efter kaoset, in i ännu mer kaos än jag trodde var möjligt... Det är en spricka genom örat och örat håller på att ramla av, vilket jag inte märkte först så nu har jag ett fint sår på fingret. Ska ta och superlimma den, om jag hittar något superlim. Annars får örat ramla av och min fina mugg ingå i zombie-mugg-stadie. :angel: 🧟‍♂️🧟‍♀️

Men jag blir fortfarande glad när jag dricker ur den :heart
 
Frukosttime.
Känslan av att öppna denna :yuck:
20230427_091013.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Torp på ca 70 kvm. Låg takhöjd. Kamin finns, och köksfläkt ansluten till skorstenen. Badrumsfläkt finns, samt fönster i badrummet...
2
Svar
31
· Visningar
1 955
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
777
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 300
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Fyll gärna på med era glömska stunder. :p Idag för nån timme sen skulle jag stänga fönstret pga att det blev för kallt. Tänkte att jag...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 771
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp