Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lunch vid skrivbordet idag. Orkar inte umgås med kollegorna så skickade dem på Lunch.
När de kommer tillbaks ska jag ut och göra några ärenden
20230427_121608.jpg
 
Jag vill inte packa ihop och slamra med datorer och skärmar. Känner att jag vill visa honom respekt när han ber. Det är inte så lång tid det handlar om.
Jag hade inte riktigt lika stor hänsyn när jag hittade en beende elev i ett utrymme där elever inte fick vistas.
De andra bad i ett hörn i köket eller någon stilla uppehållsplats.

Absolut får de be, och få vara ifred. Men ta sig in (underar fortfarande hur hen lyckades) ett utrymme där man inte har att göra - där gick min gräns.
 
Jag hade inte riktigt lika stor hänsyn när jag hittade en beende elev i ett utrymme där elever inte fick vistas.
De andra bad i ett hörn i köket eller någon stilla uppehållsplats.

Absolut får de be, och få vara ifred. Men ta sig in (underar fortfarande hur hen lyckades) ett utrymme där man inte har att göra - där gick min gräns.

Det var precis vad som hände när han bad i kopiatorrummet och folk snubblade över honom och han var i vägen. Det är därför klassrummet är så bra. Det är bara jag där som jobbar med upplägg och det är tyst och han har gott om utrymme. Att vänta med att plocka ihop datorer och skärm och gå nära förbi honom när jag tar på mig ytterkläderna känner jag är onödigt. Särskilt som det inte handlar om så lång tid.
 
Trött efter en stressig dag på jobbet. Samtidigt vill jag hitta på något kul, för jag känner mig lite uttråkad. Men maken ska jobba igen om några timmar (dygnsvila, vad är det?) så han behöver vila. Och jag vill inte hitta på saker själv, jag vill ha hans sällskap.

Suck. Jag tror jag sätter mig vid symaskinen en stund.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Torp på ca 70 kvm. Låg takhöjd. Kamin finns, och köksfläkt ansluten till skorstenen. Badrumsfläkt finns, samt fönster i badrummet...
2
Svar
31
· Visningar
1 983
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
824
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 325
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Fyll gärna på med era glömska stunder. :p Idag för nån timme sen skulle jag stänga fönstret pga att det blev för kallt. Tänkte att jag...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 841
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • GVFÖ 2024
  • Uterätt för kor

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp