Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min bror fick barn när han var knappt 19, och då hade han redan fått ett barn som tragiskt nog dog när hen var 9 månader. Brorsbarnet i sin tur har fått barn när hen var 21 och broder är nu morfar. Och han är yngre delen av medelålders :D Hjälp, lillebror är morfar.

Det enda problemet med syskonbarn är att så fort de hamnar i puberteten så blir de längre än mig. Tack och lov är den yngsta fem år så än kan jag se ner på hen.
 
Min unge blir 21 i sommar.
Helt omöjligt
För då närmar jag mig 50 ju.
Och det säger inte min hjärna att jag gör.
Jag är bara runt 34 fortfarande
Vänta va? Är han 21? Hade kanske gissat på 18ish trots att jag vet att han är äldre än brorsbarnen... :O
Lillasyter fyllde ju trettio iår :jawdrop:
Pratade med min äldste bror om just det med att småsyskon blir vuxna och så här om dagen. Han begrep ju rent logiskt att jag är vuxen mtp att han är över 50 men nope, han ser mig fortfarande som en jobbig liten jävel. (det är 14 år mellan oss så han var helt förståeligt inte jättenöjd med att få ett småsyskon till.)
 
Mitt äldsta syskonbarn är bara 7 år yngre än mig... Hen har barn så jag har varit GAMMELFASTER i ett gäng år. Det är en titel som känns uråldrig faktiskt
Uj så pass. Bara ren nyfiken- är det kommande barnet det första? Och hur gammal är du? (Jag och barndomsvännen är 87-or, hon fyller 36 i dagarna och jag inte förrän i nov :cool:)
 
Uj så pass. Bara ren nyfiken- är det kommande barnet det första? Och hur gammal är du? (Jag och barndomsvännen är 87-or, hon fyller 36 i dagarna och jag inte förrän i nov :cool:)
Kommande barn kommer vara mitt första barn. Hade nästan gett upp att få barn men så kom sambon och allt var bara självklart. (sen var det ett helt företag att komma hit men det har andra orsaker än ålder.) Jag är 85a så fyller 38 i sommar.
 
Nån som vill gissa var dessa kommer från för växt?

Visa bifogad fil 118939

Jag förväntade mig faktiskt flertalet småfrön = O_o när det visade sig vara 1 gigantfrö per kapsel.
Kan rekommendera appen PlantNet, där kan man ladda upp foton på växter/blommor/frukter man inte känner igen och så ger den förslag på vad det kan vara. Det funkar inte alltid, beror nog lite på hur pass ovanligt det man försöker identifiera är, men i 9 fall av 10 är den toppen tycker jag!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Torp på ca 70 kvm. Låg takhöjd. Kamin finns, och köksfläkt ansluten till skorstenen. Badrumsfläkt finns, samt fönster i badrummet...
2
Svar
31
· Visningar
1 988
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
826
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 333
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Fyll gärna på med era glömska stunder. :p Idag för nån timme sen skulle jag stänga fönstret pga att det blev för kallt. Tänkte att jag...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 842
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp