Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sitter i soffan med vetekudde på nacken och försöker lindra ett nackspärr som jag dragits med sedan igår men som blivit värre idag. Jag masserar med triggerboll mot väggen flera gånger om dagen och har försökt stretcha lite lätt, men det verkar vara en ovanligt envis typ. Jag som skulle få en massa gjort idag 🙄 Lyckades springa en runda och rensa ur garderoben en sväng i alla fall, men när det sedan kom till dammsugning sa nacken stopp. Hoppas att det släpper snart, annars kan det bli en ovanligt plågsam arbetsdag imorgon!
 
Jag sitter i soffan med vetekudde på nacken och försöker lindra ett nackspärr som jag dragits med sedan igår men som blivit värre idag. Jag masserar med triggerboll mot väggen flera gånger om dagen och har försökt stretcha lite lätt, men det verkar vara en ovanligt envis typ. Jag som skulle få en massa gjort idag 🙄 Lyckades springa en runda och rensa ur garderoben en sväng i alla fall, men när det sedan kom till dammsugning sa nacken stopp. Hoppas att det släpper snart, annars kan det bli en ovanligt plågsam arbetsdag imorgon!
Alltså jag gissar på att nackspärren beror på att din kropp försöker tala om för dig att maken bör ta dammsugningen bc reasons.. :D

Mvh hatar att dammsuga och gör nästan vad som helst för att slippa just det momentet :D
 
Da var det dags att ta tag i dagen. Tunnbrods degen vantar (den hade jast over alla breddar redan i gar kvall, dar i kylskapet) och sedan lar jag fa aka och kopa mer locala jordgubbar. Hon hade redan salt slut nar jag akte hem i gar, men hon ar tillbaka i dag igen!

Det blir nog nagot av den har dagen med. Det ar morsdag har och tva av sonerna kommer med familjer, den ena fyller ar, vadret ar FANTASTISKT och det blir nog en mycket trevlig dag ... no matter what!
 
Kan rekommendera appen PlantNet, där kan man ladda upp foton på växter/blommor/frukter man inte känner igen och så ger den förslag på vad det kan vara. Det funkar inte alltid, beror nog lite på hur pass ovanligt det man försöker identifiera är, men i 9 fall av 10 är den toppen tycker jag!
Jag vet exakt vad det är 😁 var mer en fråga till övrigt bukefolk 😉
 
Alltså jag gissar på att nackspärren beror på att din kropp försöker tala om för dig att maken bör ta dammsugningen bc reasons.. :D

Mvh hatar att dammsuga och gör nästan vad som helst för att slippa just det momentet :D
Är det nu jag ska erkänna att jag tycker ganska mycket om att dammsuga? :angel:
Jag vet exakt vad det är 😁 var mer en fråga till övrigt bukefolk 😉
Aha! Ja jag har inte en susning, och det är fusk om jag använder nämnda app va? :o
 
Trött på allt.
Jag är "frisk" på mornarna. Ju längre dagen går desto sämre mår jag. När jag lägger mig har jag feber.

Har nån form av förkylning parad med lite pollenallergi. Det krävs inte ens kroppsarbete för att få mig dödstrött. Räcker att umgås lite med nån bekant - sen är jag slut.

Idag har jag variot två vändor med släpkärra till en granngård och hämtat hästgödsel. Första lasset till avkomma med sambo och kombo. Sedan en sväng in på affären för snabbhandling och hem för att vila. Iväg tillsammans med en granne till samma grane oph hämt ett lass för egen rkning.

Det står nu ute på gräsmattan och jag kommer inte orka skotta rent släpet förrän imorgon. Vovve är lika trött eftersom han är med på allt jag gör, och har fullt sjå med det sociala. :)
 
Min ena brorson fyllde 19 för typ en månad sen. Han var 6 veckor när jag tog studenten. Jag är INTE okej med det faktiskt

För några år sen fick jag förfrågan om jag kunde vara handledare åt en nyutbildad busschaufför (från gymnasiet) som skulle lära sig linjerna. Visst, svarade jag. Sen lite senare, kom jag fram till att han föddes samma år jag började köra buss. Höll på att ringa och ångra mig, aldrig känt mig så gammal.
 
För några år sen fick jag förfrågan om jag kunde vara handledare åt en nyutbildad busschaufför (från gymnasiet) som skulle lära sig linjerna. Visst, svarade jag. Sen lite senare, kom jag fram till att han föddes samma år jag började köra buss. Höll på att ringa och ångra mig, aldrig känt mig så gammal.
Jag förstår dig helt och fullt
 
Både katt och husse gillar kvällssolen. Hon har legat stilla sådär ett gött tag nu.

IMG_5311.jpeg
 
Storstädat i vardagsrummet..Dammade överallt även ovanpå möbler, dammsugit och tvättat golvet. Torkat av fönsterbrädan och drog även fram soffan och dammsög och tvättade golvet. Var skönt och behövdes en rejäl storstädning. Har några filtar i soffan med som jag ska tvätta sen. Känner mig nöjd!
 
Är hemma igen (min soffa har aldrig varit såhär mjuk och skön!) och har en nöjd katt i knäet 🥰 (tror jag, just nu blänger hon på mig för att jag tittar på mobilen istället för henne :o trots att jag inte slutat massera hennes mage)
Har blivit överfallen av hunden och mött en lättad mamma (då mitt körkort är rätt nytt ändå :angel:) så nu ska jag bara lägga mig i min egen säng senare så är allt komplett!
 
Till allas stora överraskning - not. Så letar jag efter något jag lagt på ett säkert ställe och nu inte hittar :meh:
Så där är det med ett par favoritörhängen med tillhörande halsband. Puts väck! Och varit borta i över två år nu. Har för mig jag gömde dem när jag skulle åka iväg nånstans eller hur det nu var. Men jag minns inte vart jag la dem och har letat överallt:crazy:
 
Har vaknat litegrann från de döda. Var tvungen sanera mig själv från all svett och bytte även lakan. Sen betalade jag några räkningar. Med tanke på den här helgens ork så får jag vara nöjd med det lilla. Yrseln är nästan borta nu och febern är låg.
Igår pratade jag med 1177 som tyckte jag skulle åka in akut. Jag åkte aldrig in.
Idag pratade jag med min ena moster som jobbat ett helt yrkesliv inom vården och hon sa att vila och drick. Det kommer gå över.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Torp på ca 70 kvm. Låg takhöjd. Kamin finns, och köksfläkt ansluten till skorstenen. Badrumsfläkt finns, samt fönster i badrummet...
2
Svar
31
· Visningar
1 982
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
824
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 325
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Fyll gärna på med era glömska stunder. :p Idag för nån timme sen skulle jag stänga fönstret pga att det blev för kallt. Tänkte att jag...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 841
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp